Wątek główny - Ust'natha

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Ust'natha
  1. Targ
  2. Tawerna
  3. Bractwo Wojowniczek
  4. Dom Quile
  5. Dom Jae'llat
  6. Bractwo Wojowników
  7. Wieża Deirexa
  8. Świątynia Lolth

Witaj w Ust'natha, mrocznym mieście zamieszkiwanym przez Drowy. Zanim zabierzesz się za właściwe wykonywanie zadań radziłbym rozejrzeć się trochę po mieście; później możesz nie mieć na to czasu.

Tuż przy wyjściu z miasta (1) znajduje się targ. Od miejscowych kupców możesz zakupić lub ukraść kilka naprawdę potężnych przedmiotów, dlatego radzę poświęcić chwilę na przejrzenie oferty poszczególnych kramów. Tutaj także będziesz często spotykał się z Solaufeinem w celu odebrania poleceń.

W 2 mieści się tawerna. Oprócz standardowych usług możesz tutaj sprawdzić umiejętności bojowe swoich postaci. Szordrin umożliwi ci zmierzenie się w walce jeden na jednego z Umbrowym Kolosem, Nabassu, Księciem Sahuaginów i Obserwatorem - oczywiście za pieniądze. Z kolei Sondal umożliwi ci 5 walk z innymi Drowami - dwoma wojownikami i trzema wojownikami; tym razem w nagrodę będziesz mógł zatrzymać ekwipunek pokonanych przeciwników, co jest wcale złym układem. Na piętrze możesz zakosztować kilku specjalnych rozrywek w tym pokazu "wybuchających niewolników", który za każdym razem będzie cię kosztował 100 szt. złota i 1 pkt reputacji.

Przechadzając się ulicami Ust'natha będziesz miał okazje wykonać trzy zadania poboczne, które uaktywnią się w trakcie wykonywania zadań dla Solaufeina i Faere:

  1. Przy targu zagadnie cię Duergar, który nakaże ci porozmawiać z istotą mieszkającą w słoju. Ów stwór okaże się być Abolethem, rządającym przyniesienia mu mózgu kapłanki Quile pod groźbą wyjawienia twojej prawdziwej tożsamości. Możesz zagrozić, że wtedy ty wydasz Aboletha lub pójść do domu Quile (4), dokonać rzezi i przynieść Abolethowi mózg Quile. Tak czy inaczej nagrody rzeczowej nie dostaniesz, a quest zakończy się.

  2. Pod bramą Bractwa Wojowniczek (3) zaczepi cię służka Lolth i nakaże zniszczyć innowierców znajdujących się na platformie na południe od Wieży Deirexa (7). Idź tam i wykończ wszystko co się rusza (kilka galaret, dwa otiagi, trójka Drowów). Po skończonej robocie wróć do służki, dostaniesz trochę PD.

  3. Na jednej z dróg zagadanie cię Visaj. Mag zaoferuje ci odsprzedanie za 1000 szt. złota liny, która uchroni cię przed zaklęciami lisza Deirexa umożliwiając splądrowanie jego wieży. Kup linę i wejdź do wieży (7). Lisz spróbuje uwięzić cię w jednej z piekielnych podsfer, jednak zamiast tego zostaniesz przeteleportowany do... siedziby najemnika Jarlaxle'a. Ten zleci ci zdobycie należących do lisza klejnotów - jeśli tego nie zrobisz, Drow wyjawi twoją tajemnicę. Po zaakceptowaniu propozycji zostaniesz przeniesiony przed ową wieżę. Przygotuj się do walki, gdyż ta do najprostszych nie należy - najpóźniej za trzecim razem powinna się jednak zakończyć sukcesem. Dokładnie przetrząśnij mieszkanie lisza, ponieważ można tam znaleźć wiele cennych rzeczy; zabierz też jego ząb i kamień strażniczy domu Jae'llat. Kiedy zabierzesz klejnoty zostaniesz przeniesiony przed oblicze Jarlaxle'a - najemnik będzie zadowolony i obieca, że nie będzie cię więcej niepokoił. Ty natomiast możesz teraz splądrować skarbiec Deirexa znajdujący się na wyższej kondygnacji wieży oraz dom Jae'llat, chociaż druga czynność jest raczej stratą czasu - dom Jae'llat jest dobrze strzeżony, a skarbów tam zbyt wielu nie uświadczysz.

Powyższe zadania mogą stanowić tylko przerywnik dla zadań głównych, które są niezbędne do ukończenia wątku w Ust'natha i całego wątku głównego.

  1. Pierwsze zadanie otrzymasz na targu (1). Twoim celem będzie uratowanie córki Matki Przełożonej, Faere, z rąk Łupieżców Umysłu - na jego wykonanie masz 12 godzin. Wyjdź z miasta i udaj się w kierunku południowo-wschodniej części jaskini Podmroku. Po drodze wpadniesz w zasadzkę jakiejś przygodnej bandy, jednak jeśli szybko wyeliminujesz ich magów nie powinieneś mieć większych problemów. Po dotarciu na miejsce Solaufein sprowadzi porywaczy do jaskini - 3 Illithidów i 2 Umbrowe Kolosy. Wykończ je zanim Farae coś się stanie a zadanie zostanie zakończone pomyślnie. Wróc na targ zameldować o tym Imrae.

  2. Kolejne zadanie odbierzesz w tawernie (2). Drowy wykryły, że jeden z Obserwatorów para się przemytu adamantytu. Idź na platformę na południe od wieży Deirexa (7) i ukatrup niemilca; kolejne proste zadanie za tobą.

  3. To zadanie również otrzymasz w tawernie. Faere twierdzi, że gnomy przestały ostatnio okazywać Drowom respekt, co musi się zmienić. Wyjdź z miasta i udaj się w okolice wejścia do zachodnich tuneli. Pogadaj z Solaufeinem - możesz go odprawić i oszczędzić gnomy zabierając jedynie hełm dowódcy lub razem z Drowem wyrzezać patrol Svirfnebli i zabrać hełm. Jakkolwiek byś nie postąpił, Faere musi zobaczyć hełm. To wszystko.

  4. Kiedy pójdziesz do tawerny po następne zadania ujrzysz kłótnię Faere i Solaufeina; Drowka każe ci się stawić w swoich prywatnych komnatach w Bractwie Wojowniczek (3). Udaj się tam by otrzymać zlecenie zabójstwa Solaufeina. Idź do siedziby Bractwa Wojowników (6) i pogadaj z Drowem - możesz go zabić lub oszczędzić, wystarczy, że Faere zobaczy jego piwawfi; osobiście sugeruje pozostawić Elfa przy życiu, przyda się w późniejszym etapie twojej misji. Po powrocie do Bractwa Wojowniczek zadowolona Faere zaproponuje ci spędzenie wspólnej nocy, jednak jeśli chcesz ukończyć któryś z romansów musisz odmówić.

  5. Po następne zadanie zgłosisz się już do Matki Przełożonej rezydującej w Świątyni Lolth (8). Ardulace nakaże ci zdobycie składnika potrzebnego do rytuału; może to być oko Prastarej Kuli, krew Starszego Mózgu lub krew Księcia Kuo-toan. Jeśli zastosowałeś się do mojej wcześniejszej rady i spenetrowałeś tunele Podmroku, z pewnością jesteś posiadaczem przynajmniej jednego z trzech składników. Oddaj go Matce Przełożonej a zadanie zostanie zaliczone. Nim odejdziesz, Faere rozkaże ci stawić się w swoich prywatnych komnatach w przeciągu godziny.

  6. Faere wyjaśni ci całą sprawę. Matka Ardulace zamierza przywołać demona z niższych sfer i oddać mu w ofierze jaja Adalon, by uzyskać moc potrzebną do pokonania "naziemnych" Elfów. Faere, jak przystało na Drowkę, zamierza wykorzystać to i posłużyć się demonem by zabił matkę, dzięki czemu nasza znajoma zostanie głową rodu Despana. Twój udział w spisku polega na podmienieniu prawdziwych smoczych na fałszywe, spreparowane przez Faere. Idź do świątyni; przed wejściem pojawi się Solaufein i zaoferuje ci kolejne fałszywe jaja, które tym razem mają posłużyć jako broń przeciwko Faere. Zabierz i je wejdź do świątyni. Idź do skarbca, wykończ po cichu strażników strzegących drzwi (ale tylko tych!) i podmień właściwe jaja na te przygotowane przez Faere. Wróć do Bractwa Wojowniczek i oddaj Drowcę jaja - nie te prawdziwe, a te przygotowane przez Solaufeina. Idź do świątyni i przygotuj się na spektakl. Przywołany demon zabije najpierw nieświadomą spisku Ardulace, potem równie pewną swego Faere. Demon wróci do siebie, natomiast ty powinieneś czym prędzej ewakuować się z Ust'natha razemz z prawdziwymi jajami Adalon, gdyż służki Lolth szybko spostrzegą, ze coś poszło "nie tak".

Po opuszczeniu miasta skieruj się od razu do leża Adalon. Wdzięczna smoczyca podaruje ci kusze i teleportuje cię do przejścia, którego wrota teraz stoją otworem. Za nimi czeka cię jeszcze walka z kilkoma Drowami i pająkami, a dalej... wyjście na powierzchnię.

Zaraz po wyjściu zostaniesz zatrzymany przez grupę Elfów i odprowadzony do ich przywódcy imieniem Elhan. Tam czeka cię przesłuchanie w asyście magów, dlatego kłamanie jest bezcelową zagrywką. Elhan opowie ci jak się obecnie sprawy mają: Irenicus zajął święte miasto Suldanesselar, zaś wypędzone elfy nie mogą odbić bez swojej relikwii Rhynn Lanthorn, która obecnie jest w rękach Bodhi. Tak więc jak się pewnie już zdążyłeś domyślić, twoim zadaniem będzie odszukanie Bodhi i odzyskanie elfiego artefaktu. Jeśli masz w drużynie Viconię to przed wyruszeniem w drogę nieufny Elhan karzę rzucić na nią Geas - nie będzie to miało jednak żadnych negatywnych skutków. Komu w drogę temu czas... po zabraniu drewnianych kołków i święconej wody ruszaj do Athkatli.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.