Divinity: Original Sin

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: 16.08.2015 04:18

Poniższa sekcja jest w całości poświęcona opisowi przejścia Divinity: Original Sin. Dzieło Larian Studios po raz kolejny przenosi nas do krainy Rivellonu, tym razem na kilkaset lat przed wydarzeniami znanymi z wcześniejszych gier z serii Divinity. Para Łowców Źródła przybywa w okolicę miasteczka Cyseal w celu rutynowego śledztwa, które okaże się być początkiem znacznie większej intrygi.

Solucję podzielono wg umownych rozdziałów wewnątrz gry, a następnie na podsekcje oznaczone jako "eksploracja" i "zadania". W pierwszej z wymienionych części znajdziecie opisy oraz mapy konkretnych lokacji, a także rozwiązania do mini-zadań, które można wykonać "na miejscu", często w trakcie tego samego dialogu. Sekcja zatytułowana "zadania" przybliża z kolei wszystkie misje większego kalibru, które będą wymagały eksplorowania nowych terenów, rozwiązywania zagadek i pokonywania kolejnych przeciwników.

Rozdziały: CysealLas LuculliHiberheimWidmowy LasKraniec CzasuTowarzysze

Cyseal

Eksploracja

Choć wszystkie lokacje Cyseal są dostępne od samego początku gry, to jednak istnieje pewna "właściwa" kolejność ich eksploracji, dzięki której nie będziesz musiał się martwić, że za chwilę staniesz twarzą w twarz z wrogiem znacząco przewyższającym cię pod względem poziomu doświadczenia. Stąd sugeruje, aby na początek dotrzeć do miasta Cyseal i wykonać tam możliwie jak najwięcej zadań pobocznych. Następnie udaj się do zachodniego Cyseal, później północnego lub południowego, a dopiero na samym końcu spenetruj wschodnią część krainy.

Wątek główny

Zad. poboczne

Las Luculli

Eksploracja

Podobnie jak w przypadku Cyseal, las Luculli możesz eksplorować w bardzo dowolny sposób, jednakże tylko w teorii. Jeśli chcesz uniknąć frustracji wynikającej z mierzenia się z wyzwaniami znacząco przewyższającymi możliwości twojej drużyny, powinieneś wykonywać misje wg następującej kolejności: południowy las Luculli i zadania w Srebrnym Jarze, potem podróż przez grotę Białej Wiedźmy do Hiberheimu, eksploracja reszty południowej części lasu Luculli, w tym miejscowej kopalni, a dopiero potem wędrówka do północnej części Luculli. Tam zacznij od spenetrowania pobocznych lokacji, odwiedź rozpadlinę Pustki, by potem wybrać się do Świętego Kamienia. Wielki finał rozegra się w katedrze Niepokalanych, dlatego zostaw ją sobie na koniec.

Wątek główny

Zad. poboczne

Hiberheim

Eksploracja

Hiberheim to wymiar wróżek, który stanowi swoisty przerywnik w czasie eksploracji lasu Luculli. Miejsce to powinieneś odwiedzić po zakończeniu większości spraw w Srebrnym Jarze, ale przed podróżą do kopalni Luculli i północnej części lasu.

Zad. poboczne

Widmowy Las

Eksploracja

Widmowy Las to ostatnia duża lokacja, jaką zwiedzisz w grze, choć i tak nieporównywalnie mniejsza od poprzednich. Na początku będziesz mógł zwiedzić jedynie południową część tytułowego lasu. Twoim kolejnym przystankiem będzie opanowane przez Niepokalanych miasteczko o nazwie Grań Łowcy, skąd warto wybrać się do Grobowca Króla. Kiedy pozamykasz już wszystkie wątki związane z tymi miejscami, udaj się do serca Widmowego Lasu. To właśnie tam położona jest starożytna Świątynia Źródła, będąca ostatecznym celem twojej wyprawy.

Wątek główny

Zad. poboczne

Kraniec Czasu

Eksploracja

Domostwo położone na Krańcu Czasu szybko stanie się twoją główną bazą operacyjną i zarazem najważniejszym miejscem w całej grze. Z kolei Pierwszy Ogród jest miejscem, w którym rozegra się finałowa batalia o przetrwania Rivellonu.

Wątek główny

Towarzysze

Każdy z czwórki dostępnych towarzyszy posiada własną historię do opowiedzenia oraz problem, który możesz pomóc rozwiązać. Uczynisz to wykonując poniższe zadania.