Czarna Zatoka

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Czarna Zatoka

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Czarna Zatoka

1 - wyjście wiodące do południowego Cyseal.

2 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

3 - naelektryzowana chmura. Możesz ją usunąć poprzez przyciśnięcie kratki wentylacyjnej czymś ciężkim, np. pobliskimi beczkami.

4 - umierający ork. Istota wymamrocze coś o "ogromnych" i "krwawych pazurach", po czym umrze. To jednak wystarczy, by zainicjować zadanie Kraby kontra szkielety.

5 - bitwa. W tym miejscu zauważysz trwającą walkę pomiędzy orkami a szkieletami. Możesz się do niej przyłączyć, by zyskać trochę PD, lub poczekać aż obie strony same się wykończą. Najwyraźniej między obiema frakcjami trwa swego rodzaju wojna...

6 - złowieszcze czarne wrota. Klucz do nich posiada Poncjusz Pirat (18), dlatego wrócisz do nich później. Gdy przestąpisz próg tych wrót, otrzymasz dodatkowe PD odkrywcy.

7 - trująca chmura. Możesz ją usunąć w ten sam sposób co poprzednią przeszkodę (3).

8 - Wynaturzenie Źródła. Jest to mini-boss, którego magia skupia się na atakach wodnych i trujących, dlatego dobrze byłoby uodpornić się nieco na te efekty. Potwór posiada bardzo irytującą zdolność przywoływania krabów, które pojedynczo nie są szczególnie groźne, ale w większej grupie (powyżej czterech) mogą stanowić zagrożenie dla słabszych członków twojej drużyny. Skup się więc na atakowaniu Wynaturzenia, ale nie zapominaj, by co jakiś czas ubić przywołane przez nie kraby. Po walce twój główny przeciwnik powinien pozostawić po sobie całkiem niezłe, losowe łupy.

9 - komnata. Kiedy wejdziesz do środka, otrzymasz bonusowe PD odkrywcy - uważaj jednak na rozłożone na podłodze miny. W sali tej nie znajdziesz jednak nic wartościowego, dlatego w gruncie rzeczy możesz tylko wejść i wyjść.

10 - komnata. W środku przywita cię Billeh Gahr - "kolejny szalony mag". Duch poinformuje postać, która będzie z nim rozmawiać, że właśnie stanęła na płycie naciskowej i jeśli się poruszy, cała sala eksploduje. Duch nie kłamie, dlatego będziesz musiał wprowadzić do komnaty inną postać, odnaleźć znajdujący się pod jedną ze skrzyń detonator, a następnie go zneutralizować. Gdy to zrobisz, otrzymasz 1680 PD. Z kolei za eksplorację tego pokoju otrzymasz dodatkowe PD odkrywcy.

11 - gabinet kapitana. W środku znajdziesz m.in. Klucz do portu w zatoce (otwiera pobliskie drzwi) oraz Notatki pirata, z których dowiesz się o skarbie ukrytym w zatoce oraz sposobie jego zabezpieczenia. Koniecznie zainteresuj się również zainstalowaną obok stołu dźwignią, która odsłoni przycisk zza jednego z obrazów. Naciśnięcie go odblokuje klapę w podłodze (12), dzięki której dostaniesz się na niższy poziom Czarnej Zatoki.

12 - klapa wiodąca na niższy poziom Czarnej Zatoki. Odblokujesz ją za pomocą dźwigni i ukrytego za obrazem przycisku (11).

13 - bitwa. W tym miejscu czeka cię potyczka z czwórką piratów-wybuchowców, którzy działają podobnie do typowego eksploszkieletu. Teoretycznie tę potyczkę można byłoby zakończyć likwidując tylko jednego z wrogów, jednak rozlana na całym polu bitwy plama oleju komplikuje sprawę - jeśli dojdzie do detonacji, spora część okolicy wyleci w powietrze i większość członków twojej drużyny raczej nie przeżyje tej eksplozji. Jak więc wygrać? To dość proste: musisz zgasić lonty piratów (np. rzucając zaklęcie Deszcz), a następnie wykończyć wrogów w regularnej bitwie. Zwycięstwo w niej zapewni ci 700 PD.

14 - Lillian i Nick. Duch kobiety opowie ci o tym, jak wraz z ojcem zginęli z rąk Poncjusza Pirata. Podczas egzekucji Nick stracił głowę - i to dosłownie, co zaowocuje zadaniem pt. Bezgłowy Nick.

20 - Koszmar Źródła. Czeka cię walka z olbrzymim krabopająkeim, który do pomocy będzie przywoływał kilka morskich pająków. Te ostatnie są stosunkowo niegroźne, dlatego niemal całą siłę ognia powinieneś skupić na potężnym potworze. Wszyscy twoi przeciwnicy wywodzą się z żywiołu wody, dlatego to właśnie przed takimi atakami powinieneś się zabezpieczyć. Z drugiej strony, nie zadawaj wrogom obrażeń opartych na wodzie, bowiem tylko uczynisz im przysługę - w tej potyczce stosuj przede wszystkim broń i zaklęcia związane ze szkołą piromancji. Warto zaznaczyć, że co dwie tury Koszmar Źródła będzie czerpał wodę z pobliskiego jeziora. Jeśli go nie powstrzymasz, tj. nie ustawisz członków swojej drużyny wzdłuż wybrzeża, w kolejnej turze potwór uderzy potężnym atakiem combo. Każdy z takich ciosów będzie silniejszy od poprzedniego, dlatego w twoim interesie leży, aby od samego początku bitwy uniemożliwić Koszmarowi Źródła dostęp do akwenu.

Po śmierci Koszmaru Źródła otrzymasz spory zastrzyk PD, zaś na plaży pojawi się mnóstwo losowych łupów. Wśród nich znajdziesz również Obrożę Sama, która jest niezbędna do ukończenia misji Kocia miłość.

21 - ukryty skarb. Odkryjesz go, jeśli posiadasz odpowiednio wysoki poziom Spostrzegawczości. Wykopanie kufra z losowymi przedmiotami zapewni ci trochę dodatkowych PD odkrywcy.

22 - Desdemona. Zjawa jest związana z misją Sercowe rozterki w latarni.

Czarna Zatoka, niższy poziom

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Czarna Zatoka, niższy poziom

12 - schody prowadzące na górny poziom Czarnej Zatoki.

15 - wrota w kształcie czaszki. Aby przez nie przejść, będziesz musiał nacisnąć odpowiedni przełącznik na jednym z wielu pobliskich paneli (16).

16 - dziedziniec. Na nim oraz w jego pobliskiej okolicy znajdziesz szereg przełączników, które wywołują konkretne działania. Najważniejszy z nich jest Poplamiony krwią przełącznik, który jest ukryty w krzakach na wschód od dziedzińca. Użycie go otworzy pobliskie wrota (15). Oto, czego powinieneś się spodziewać korzystając z pozostałych przycisków:

  • Ciepły - otrzymasz obrażenia od ognia.
  • Egzotyczny - przeniesie cię do wejścia do Czarnej Zatoki (1).
  • Kredowy - przywoła opancerzonego fechmistrza, za którego pokonanie otrzymasz 1250 PD.
  • Miedziany - przywoła kufer z losowymi skarbami.
  • Mroźny - zostaniesz zamrożony.
  • Odblokowany - zapewni ci Osiągnięcie Naciśnij go.
  • Pogrzebany - zostaniesz oślepiony.
  • Pokryty zginilizną - zachorujesz ma chorobę zakaźną.
  • Raze'a - otrzymasz Lalkę generała Raze'a.
  • Szklany - jeśli twoja drużyna jest podzielona na grupy, ich miejsca pobytu zostaną zamienione.
  • Wibrujący - otrzymasz trochę obrażeń i zostaniesz sparaliżowany.
  • Złoty - przywoła kufer z losowymi skarbami.
  • Złowieszczy - zostaniesz przeniesiony na bliżej nieznane wzgórze, gdzie znajdziesz kufer z losowymi skarbami oraz Tajemniczy Przełącznik. Użycie tego ostatniego przeniesie cię do górnej części Czarnej Zatoki.
  • Zniszczony - twoja broń ulegnie zniszczeniu.
  • Zwykły - nic się nie wydarzy.

17 - kufer. Kiedy się do niego zbliżysz, otrzymasz punkty PD odkrywcy. W środku znajdziesz losowe przedmioty.

18 - Poncjusz Pirat. W końcu spotkasz przeciwnika, o którym tyle słyszałeś. Korsarz (7 poz.) zaatakuje w asyście wielu innych nieumarłych piratów, w tym piromanty, którym powinieneś się zająć w pierwszej kolejności. Wykorzystaj beczki z olejem i szlamem, by nieco spowolnić swoich wrogów, i wykańczaj ich jednego po drugim, nie zapominając jednak o swoim głównym przeciwniku. Pamiętaj, że najskuteczniejsze w walce z nieumarłymi będą magia i broń obuchowa. Odpowiednie wyposażenie postaci jest kluczowe dla wygrania tej trudnej bitwy.

Kiedy odniesiesz sukces, na ziemi znajdziesz mnóstwo losowych łupów oraz kilka unikatowych: księgę umiejętności Wyłupienie oczu, Złowieszczy czarny klucz oraz Klucz Poncjusza. Pierwszym kluczem otworzysz złowieszcze czarne wrota (6), z kolei drugi pozwoli ci na spenetrowanie osobistego kufra kapitana piratów (19). Śmierć Poncjusza zakończy misję Kraby kontra szkielety.

19 - statek Poncjusza. Po wejściu na pokład otrzymasz dodatkowe PD odkrywcy. Ponadto na statku znajdziesz kufer, w którym natkniesz się na Krwawy Kamień oraz Notatkę Poncjusza.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.