Zachodnie Cyseal

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Zachodnie Cyseal

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Zachodnie Cyseal

1 - zachodnia brama miasta Cyseal.

2 - oblężony dom. Wokół niego spotkasz liczną grupę szkieletów (3 poz.), z którymi stoczysz średnio wymagającą bitwę; potyczka okaże się jeszcze łatwiejsza, jeśli skorzystasz z rozrzuconych tu i ówdzie pojemników z cieczami. Po walce przeszukaj dokładnie całe domostwo i jego obejście. Natrafisz m.in. na kufer z losowymi przedmiotami oraz zwłoki Legionisty, przy których znajdziesz Rozkazy. Lektura dokumentu pozwoli ci dowiedzieć się, że grupa zabitych żołnierzy zamierzała z polecenia kpt. Aureusa zbadać pobliską latarnię. Informacja ta jest związana z zadaniem Cykorowa zmowa.

3 - studnia. Dzięki niej dostaniesz się do tuneli leżących pod Cyseal.

4 - dom pszczelarza. Znajdziesz w nim dziennik, z którego dowiesz się o ostatnich chwilach z życia dawnego domownika oraz o jego wiernych psach. Co ciekawe, pomimo że czworonogi zamieniły się w zombie, to nie zaatakują cię bez powodu. Ponadto, oględziny domu zainicjują dialog pomiędzy Łowcami Źródła, w którym możesz uzyskać punkty Współczucia lub Bezduszności.

5 - kryjówka archeologa. W ruinach tego domu spotkasz Wulframa - badacza, którego poszukujesz w ramach zadania Zaginiony archeolog. Wejście do tego budynku zapewni ci również trochę dodatkowych PD odkrywcy. Niestety, ani na parterze domu ani w jego piwnicy nie natkniesz się na nic szczególnie wartościowego.

6 - klapa wiodąca do wschodniej jaskini żywiołów. Tuż przed nią spotkasz chorego psa. Kiedy się do niego zbliżysz, zwierzę zaprowadzi cię wprost w zasadzkę szkieletów (4 poz.). W pierwszej kolejności pozbądź się nieumarłego maga, a wszystko powinno pójść jak z płatka.

7 - ukryty skarb. Jeśli posiadasz odpowiednio rozwiniętą Spostrzegawczość lub kupiłeś od Gerome'a mapy skarbów, w miejscu tym będziesz mógł dokonać wykopu. Odkryjesz w nim kufer z losowymi przedmiotami.

8 - klapa wiodąca do zachodniej jaskini żywiołów. Strzec jej będzie nieumarły piromanta oraz trzy mniejsze piekielne chimery. Jeśli posiadasz zaklęcia hydrozoficzne, walka okaże się niezwykle łatwa. Pamiętaj przy tym, by nie korzystać z piromancji, bowiem zaklęcia z tej szkoły będą leczyć twoich wrogów!

9 - ukryty skarb. Jeśli posiadasz odpowiednio rozwiniętą Spostrzegawczość lub kupiłeś od Gerome'a mapy skarbów, w miejscu tym będziesz mógł dokonać wykopu. Odkryjesz w nim kufer z losowymi przedmiotami.

10 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

11 - dom. W środku czeka cię walka z kilkoma szkieletami (4 poz.), a nawet dwoma eksploszkieletami. Te ostatnie zdetonuj na odległość. Resztę możesz szybko wykończyć korzystając z rozlanego po polu bitwy oleju, który można łatwo podpalic za pomocą zaklęć lub ognistych strzał. Wewnątrz domu odkryjesz przykryte beczkami zejście do piwnicy. Odsuń pojedmnicy i przejdź do podziemnej części budynku.

Na dole od razu otrzymasz dodatkowe PD odkrywcy. Wśród losowych łupów znajdziesz m.in. cenną księgę umiejętności Wiru. Natrafisz również na sarkofag, którego otwarcie (kliknięcie) przywoła do świata żywych dawnego mieszkańca tego domostwa. Duch przedstawi się jako Snorri i zaproponuje ci małe zawody. Za życia mężczyzna był siłaczem, któremu nie było równych. Podejmij rzuconą rękawicę, a Snorri przywołą kulę, którą będziesz musiał zniszczyć w 35 sekund. To mini-zadanie można zakończyć na dwa sposoby:

  • Jeżeli podołasz wyzwaniu, otrzymasz 600 PD. Snorri przywoła kufer z losowym przedmiotem, po czym zniknie.
  • Jeżeli nie uda ci się zniszczyć kuli na czas, Snorri zaatakuje. Za likwidację ducha otrzymasz 645 PD.

12 - Lucia i Mallius. Para to jedyni pozostali przy życiu Legioniści, którzy wyruszyli zbadać latarnię, a zatem spotkanie ich jest związane z misją Cykorowa zmowa.

13 - latarnia. Wkrótce przed dotarciem do niej otrzymasz bonusowe PD odkrywcy. Dokona się również automatyczny zapis gry, co również nie jest przypadkiem. Tuż pod latarnią czeka cię walka z miejscowym bossem, dlatego przyszykuj się do długiej i niełatwej bitwy.

Naprzeciw ciebie stanie Ghul Strzeżący Latarni Morskiej, trzy wilcze potwory, dwóch szkieletów łuczników oraz pojedynczy eksploszkielet. Na dobry początek najlepiej zająć się tym ostatnim i np. zaklęciem Teleportacji rzucić go w tłum wrogów. Ghula możesz sobie na razie odpuścić, bowiem z dużej odległości jest stosunkowo niegroźny; zamiast tego zajmij się wilczymi potworami i łucznikami. Warto zaznaczyć, że gdy już pokonasz nieumarłe wilki, nie szarżuj swoimi zbrojnymi do przodu, gdyż Ghul może je wskrzesić i wywołać sporą panikę na twoich tyłach. Dopiero gdy zniszczysz je po raz drugi, skieruj swe kroki ku bossowi. Ten nie jest najmocniejszy w walce w zwarciu, ale potrafi dość nieprzyjemnie pluć trucizną, dlatego zanim do niego podejdziesz, warto się zabezpieczyć przed efektami zatrucia.

Zabicie potężnego nieumarłego jest warte 1500 PD. Zarówno Ghul, jak i pozostali wrogowie, pozostawią po sobie mnóstwo losowych łupów, w tym jeden unikatowy - maczugę o nazwie Czas na rozróbę. Spenetruj również bezpośrednią okolicę latarni, gdyż natrafisz m.in. na księgę umiejętności Magicznej zatrutej strzałki.

We wnętrzu latarni nie spotkasz nikogo. W piwnicy natomiast przywita cię Samson, duch dawnego latarnika. Zjawa jest związana z dwoma misjami: Cykorową zmową oraz Sercowymi rozterkami w latarni. Ponadto, jeśli posiadasz odpowiednio rozwiniętą Spostrzegawczość, na jednej z półek zauważysz Rubin.

14 - drogi prowadzące do północnego Cyseal.

Wschodnia Jaskinia Żywiołów

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Zachodnie Cyseal, wschodnia Jaskinia Żywiołów

6 - wyjście wiodące na powierzchnię.

15 - cztery filary żywiołów. Są związane z mini-zadaniem, którego celem jest aktywowanie ich w kolejności określonej w bliźniaczej jaskini (17) - w tym wypadku musisz klikać symbole w następującej kolejności: woda -> ziemia -> powietrze -> ogień. Jeśli wykonasz sekwencję poprawnie, zostaniesz zaatakowany przez Tajemniczego Przeciwnika (5 poz.). Pokonanie go sprawi, że w pobliżu filarów pojawi się klapa (16) wiodąca do centralnej części jaskini. Koniecznie zabierz też należący do zmarłego Kwadratowy wisiorek, który już za moment okaże się niezbędny.

16 - klapa. Przy jej pomocy przedostaniesz się do centralnej Jaskini Zywiołów, jednakże dopiero po aktywowaniu filarów (15) i pokonaniu Tajemniczego Przeciwnika.

Zachodnia Jaskinia Żywiołów

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Zachodnie Cyseal, zachodnia Jaskinia Żywiołów

8 - wyjście wiodące na powierzchnię.

17 - cztery filary żywiołów. Są związane z mini-zadaniem, którego celem jest aktywowanie ich w kolejności określonej w bliźniaczej jaskini (15) - w tym wypadku musisz klikać symbole w następującej kolejności: ziemia -> woda -> powietrze -> ogień. Jeśli wykonasz sekwencję poprawnie, zostaniesz zaatakowany przez Tajemniczego Przeciwnika (5 poz.). Pokonanie go sprawi, że w pobliżu filarów pojawi się klapa (16) wiodąca do centralnej części jaskini. Koniecznie zabierz też należący do zmarłego Okrągły wisiorek, który już za moment okaże się niezbędny.

18 - klapa. Przy jej pomocy przedostaniesz się do centralnej Jaskini Zywiołów, jednakże dopiero po aktywowaniu filarów (17) i pokonaniu Tajemniczego Przeciwnika.

19 - ruda żelaza. Aby wydobyć trochę cennego surowca potrzebujesz Kilofa.

Centralna Jaskinia Żywiołów

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Zachodnie Cyseal, centralna Jaskinia Żywiołów

16 - przejście prowadzące ze wschodniej jaskini żywiołów.

18 - przejście prowadzące z zachodniej jaskini żywiołów.

20 - ruda żelaza. Aby wydobyć trochę cennego surowca potrzebujesz Kilofa.

21 - magiczne bariery. Przed każdą z nich znajduję się postument, na których musisz umieścić Kwadratowy i Okrągły wisiorek - gdy zrobisz to poprawnie, zobaczysz niewielki błysk, po czym bariera zniknie. Aby przejść dalej, musisz wyłączyć obie bariery.

22 - ozdobna skrzynia. W środku znajdziesz nagrodę za swój wysiłek: kilka losowych przedmiotów + księgę umiejętności lub zwój Wskrzeszenia.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.