Cykorowa zmowa

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od kpt. Aureusa. Spotkasz go w koszarach Legionu w Cyseal. Inna opcja rozpoczęcia tego zadania to odnalezienie Rozkazów przy martwym żołnierzu w jednym z domów w zachodnim Cyseal.

 

Opis

Od kpt. Aureusa lub za sprawą lektury jego Rozkazów dowiesz się, że jeden z oddziałów Legionu został wysłany na zachód od miasta w celu zbadania, czy źródło nieumarłych nie znajduje się w pobliżu tamtejszej latarni. Udaj się więc do zachodniego Cyseal i skieruj w stronę celu swej wyprawy. Po drodze spotkasz parę Legionistów: Lucię i Malliusa. Żołnierze zdradzą ci, że ich pozostali kompani zostali zabici, a oni sami boją się wyruszyć na spotkanie potworom czyhającym w okolicy latarni. W związku z tym zostaniesz poproszony o samodzielne zbadanie sprawy, na co musisz oczywiście przystać. Na koniec rozmowy otrzymasz 180 PD.

Po dotarciu do latarni okaże się, że pilnuje jej Ghul Strzeżący Latarni Morskiej, trzy wilcze potwory, dwóch szkieletów łuczników oraz pojedynczy eksploszkielet. Bitwa nie należy do łatwych, zwłaszcza na niższych poziomach doświadczenia, dlatego postaraj się maksymalnie wykorzystać swoją pozycję oraz rozstawione w pobliżu wrogów beczki. Szereg porad dotyczących bitwy znajdziesz przy opisie zachodniego Cyseal. Kiedy już zniszczysz nieumarłe potwory, zyskasz 1500 PD, maczugę o nazwie Czas na rozróbę oraz całkiem sporo rozmaitych losowych przedmiotów.

Gdy już zbierzesz łupy, wejdź do latarni i skieruj się do jej piwnicy. Spotkasz tam ducha o imieniu Samson. Były latarnik opowie ci swoją historię, która zainicjuje zadanie Sercowe rozteri w latarni, ale przede wszystkim poinformuje cię, że wędrujące w okolicy szkielety nie pochodzą z latarni. Dzięki tej wiadomości na twoim koncie pojawi się kolejne 200 PD.

Po opuszczeniu budynku wróć do Lucii i Malliusa. W rozmowie z Legionistami staniesz przed następującym wyborem:

  • Odmowa udzielenia jakichkolwiek informacji o zajściach w latarni natychmiastowo zakończy zadanie, a ty nie otrzymasz żadnej nagrody poza punktami Egoizmu.
  • Dokładne streszczenie wydarzeń z latarni sprawi, że Legioniści niemal od razu ruszą złożyć raport kpt. Aureusowi. Ty natomiast otrzymasz punkty Altruizmu.

Jeśli postanowiłeś powiedzieć Lucii i Malliusowi prawdę, powinieneś jeszcze odwiedzić kpt. Aureusa. Na miejscu zastaniesz parę Legionistów, którzy będą opowiadać przełożonemu o wydarzeniach w latarni znacząco wyolbrzymiając lub zmieniając niektóre fakty. To pozwoli ci na dwie reakcje:

  • Jeśli powiesz kpt. Aureusowi, co wydarzyło się naprawdę, zyskasz 3000 PD oraz punkty Bezpośredniości.
  • Jeśli potwierdzisz kłamstwa Legionistów, zyskasz 6300 PD oraz punkty Troskliwości.

Jak więc widać, kłamstwo czasami popłaca. Tak czy inaczej, na zakończenie tej misji otrzymasz jeszcze +1 do Reputacji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.