Zagadkowe morderstwo

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz na samym początku gry.

Eksploracja

Kryjówka Evelyn

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Zadania - Zagadkowe morderstwo - Kryjówka Evelyn

1 - wyjście prowadzące do północnego Cyseal.

2 - anemiczny kultysta. Mężczyzna postanowi zaalarmować swoich towarzyszy o twoim przybyciu (3), jednakże powinieneś bez problemu zdążyć go zabić, zanim to zrobi. Przy zwłokach kultysty znajdziesz klucz, którym otworzysz pobliskie drzwi (4).

3 - grupa orków. Jeśli anemiczny kultysta zdąży ich poinformować o twoim przybyciu, od razu ruszą do walki. W przeciwnym wypadku z przywódcą wojowników będziesz mógł rozegrać partię w kamień-papier-nożyce - jeśli wygrasz, zyskasz 790 PD i nie będziesz musiał walczyć. Bitwa z orkami jest jednak o wiele bardziej opłacalna, bowiem za zabicie sojuszników Evelyn otrzymasz 3000 PD.

4 - drzwi. Otworzysz je kluczem, w którego posiadaniu jest anemiczny kultysta (2).

5 - kultyści. W tej sali spotkasz całkiem sporą liczbę popleczników Pośredniczki. Wrogowie będą mieć znaczną przewagę liczebną, jednak okażą się dosyć słabi, dlatego nie powinieneś mieć problemu z ich zabiciem. Za zwycięstwo w tej bitwie zyskasz 9000 PD.

5 - Evelyn.

Opis

Już na samym początku gry dowiesz się, że twoim głównym powodem przybycia do miasta Cyseal jest zbadanie tajemniczego morderstwa rajcy Jake'a. Czarodziej Arhu podejrzewa, że w zabójstwie mogła być wykorzystana Magia Źródła, co sprawia, że twój zakon nie mógł pozostać obojętny na wezwanie.

Arhu spotkasz już przy miejskich rogatkach. Czarodziej wyjawi ci wszystkie podstawowe informacje na temat śledztwa, a także zasugeruje rozmowę z kpt. Aureusem, który w tych ciężkich czasach jest faktycznym przywódcą Cyseal. Żołnierza spotkasz w koszarach Legionu. Kapitan nie będzie przywiązywał wielkiej wagi do twojego przybycia, jednakże odpowie na wszystkie twoje pytanie. Otrzymasz również zgodę na zbadanie miejsca zbrodni, czyli pokoju na parterze w gospodzie Pod Królewskim Krabem, w zamian za obietnicę regularnych raportów dotyczących postępów w śledztwie. Na zakończenie tej rozmowy otrzymasz 900 PD.

W trakcie badania sprawy natrafisz na kilka interesujących tropów, które pozwolą ci zdefiniować podejrzanych. Oto sylwetki najważniejszych z nich.

Podejrzana: Esmeralda

Kogokolwiek w mieście zapytasz o sprawę morderstwa, ten od razu wskaże ci sprawczynię: Esmeraldę. Wprawdzie nie ma niezbitych dowodów, które wskazywałyby, że rajca zginął z ręki swojej żony, jednakże mieszkańcom Cyseal nie przeszkadza to w plotkach. Chodzą słuchy, że Esmeralda ma romans z księciem Ferolu, a zatem i posiada odpowiedni motyw. Niestety, gdy Jake został zabity, wszyscy potencjalni świadkowie postanowili ukryć się w bezpiecznym miejscu. Od karczmarza lub kelnerki w gospodzie Pod Królewskim Krabem dowiesz się tylko tyle, że jako pierwsi na miejscu zbrodni pojawili się Esmeralda oraz książę Ferolu. To jednak za mało, by wyciągnąć jakiekolwiek sensowne wnioski.

Naturalnie, w bezpośredniej rozmowie Esmeralda wyprze się oskarżeń; także książę Ferolu nie będzie miał na ten temat zbyt wiele do powiedzenia. Mimo wszystko, na miejscu zbrodni natrafisz na pewne interesujące poszlaki. Szczególnie ważny jest tutaj list, który znajdziesz w kufrze (klucz do niego leży na piętrze domu Esmeraldy). Korespondencja z księciem Ferolu potwierdzi bliskie relacje łączące parę. Bez wątpienia obecność rajcy Jake'a musiała przeszkadzać w miłosnych igraszkach. Odnalezienie listu zainicjuje zresztą kolejne mini-zadanie pt. Żona rajcy. Warto je wykonać, bowiem nie tylko zyskasz dodatkowe PD, ale również odnajdziesz dodatkowe dowody obciążające Esmeraldę; co więcej, możesz nawet kazać aresztować wdowę, choć jak się później okaże, nie rozwiąże to problemu. Esmeralda jednak powie ci, że w ostatnich tygodniach przed śmiercią Jake pałał niemal obsesją do Evelyn, uczennicy uzdrowiciela Thelyrona. To kolejna ważna podejrzana w tej sprawie.

Podejrzana: Evelyn

Słowa Esmeraldy to nie wszystko, co mogłoby obciążyć Evelyn. Przede wszystkim udaj się na spotkanie z Robertsem. Grabarz stwierdzi, że pogrzebał już zwłoki rajcy, jednakże w pozostawionym na parterze Rejestrze wyczytasz, że "ktoś" jeszcze przed pogrzebem zabrał szczątki denata - za zdobycie tej informacji otrzymasz 180 PD. Wróć do Robertsa i przyciśnij go - jeśli wygrasz w papier-kamień-nożyce, grabarz odda ci pieniądze, które otrzymał za sfingowanie pogrzebu. Kim był natomiast ów tajemniczy przybysz? Roberts będzie zarzekał się, że nie wie, jednak wśród podejrzanych wymieni m.in. Evelyn.

Kolejnym miejscem godnym uwagi jest sam grób Jake'a. Spotkasz przy nim Murphy'ego, wiernego psa rajcy. Jeśli posiadasz talent Przyjaciel zwierząt, czworonóg wyjawi ci, że jego pan miał charakterystyczny zapach i to na pewno nie jego zwłoki leżą pod ziemią. Szybka inspekcja grobu pozwoli ci odkryć, że na miejscu Jake'a pochowano... owcę, o czym zresztą musiał już ci wspomnieć Roberts. Najważniejsze jest jednak to, że Murphy byłby w srabue wywąchać woń swojego pana na różnych przedmiotach, jeśli tylko mu je przyniesiesz. Chodzi o osobiste rzeczy podejrzanych, które zostały oznaczone przedrostkiem "Śmierdzący". Jedynymi przedmiotami, na których Murphy wywęszy zapach Jake'a, będą elementy stroju Evelyn - Śmierdzący płaszcz (znajdziesz go w sali chorych w lecznicy Thelyrona) oraz Śmierdzący szalik (musisz go ukraść kobiecie za pomocą Kradzieży kieszonkowej). To będzie stanowiło dość mocny argument przeciwko uczennicy uzdrowiciela.

W tym momencie powinieneś porozmawiać z Evelyn, by usłyszeć jej wersję zdarzeń. Kiedy jednak zawitasz do lecznicy Thelyrona, uzdrowiciel powie ci, że jego uczennica pospiesznie opuściła miasto. Na szczęście dla ciebie zapomniała zabrać swojego plecaka, który pozostał w sali chorych. Wewnątrz torby znajdziesz Klucz do domu Evelyn. Za wykonanie kolejnego postępu w śledztwie otrzymasz 600 PD.

Twoim kolejnym przystankiem będzie oczywiście dom Evelyn w Cyseal. Znajdziesz w nim kilka ważnych rzeczy:

  • Dziennik Evelyn - dowiesz się z niego, że kapłanka ma kryjówkę na północny-wschód od miasta, zaś wejście do niej jest ukryte za pomocą specjalnego zaklęca. Lektura Dziennika zapewni ci 900 PD.
  • List od Pośredniczki - dzięki niemu poznasz relacje łączące Evelyn z Pośredniczką.
  • Pergamin - za jego sprawą poznasz przepis na wskrzeszanie umarłych. Dowiesz się również, że Evelyn doskonale wiedziała, kiedy należy zabrać ciało Jake'a od grabarza.
  • Zaklęcie Ujawniające - zwój ten pozwoli ci odsłonić wejście do kryjówki Evelyn. Za jego zabranie otrzymasz 300 PD.

Konkluzja

W ten oto sposób stało się jasne, że to Evelyn jest odpowiedzialna za śmierć rajcy Jake'a. To bynajmniej nie koniec twojego śledztwa. Udaj się teraz do północnego Cyseal i odszukaj opisaną w dzienniku kryjówkę. Nieopodal wejścia do niej natkniesz się na Dietmara oraz kilku bandytów. Banda służy Evelyn, dlatego w pościgu za kapłanką będziesz musiał przejść po ich trupach. Zgodnie z opisem znalezionym w dzienniku, wejścia do kryjówki nie zobaczysz gołym okiem. Zbliż się do łuku nad ścianą jaskini, a następnie użyj Zaklęcia Ujawniającego. Otrzymasz 1050 PD oraz dodatkowe PD odkrywcy, zaś przed tobą pojawi się wejście do domeny byłej uczennicy Thelyrona.

Wewnątrz kryjówki natkniesz się na kilku przeciwników, jednakże bitwy (2, 3, 5) nie powinny ci sprawić większych kłopotów. W końcu nakryjesz Evelyn w trakcie próby przywrócenia do życia rajcy Jake'a. Kobieta, gdy tylko cię zobaczy, porzuci swoje zajęcie i po krótkiej wymianie gróźb, w czasie której otrzymasz zadanie Dopaść Braccusa Rexa, ruszy do ataku z kilkoma podwładnymi. Twoi wrogowie będą atakować głównie magią ze sfery ognia, a także posiadać na nią silną odporność, dlatego na dobry początek rzuć zaklęcie Deszczu, a następnie skup się na atakach opartych Hydrozofii, Geomancji lub Aeroturgii. W pierwszej kolejności wykończ Evelyn i jej "czarujących" pomocników, a następnie zajmij się resztą. Pokonani wrogowie zapewnią ci spory zastrzyk PD oraz jeszcze większą ilość losowych łupów.

Po walce przyjdzie ci również porozmawiać z rajcą Jakem, obecnie całkiem żwawym zombie. Nieumarły dokładnie opowie ci o swojej śmierci; Feralnej nocy zamierzał nakryć w gospodzie swoją żonę z księciem Ferolu, jednakże zamiast nich odkrył w łożnicy Białą Wiedźmę i jej kochanka. Czarownica w przypływie furii zabiła rajcę i ulotniła się z gospody, dlatego twój nowy zombie-przyjaciel zasugeruje, abyś ją odnalazł - to zapoczątkuje misję Odnaleźć Wiedźmę. Jake podaruje ci również Amulet Oświeconych, który wedle jego wiedzy posiada pewne właściwości magiczne. To zakończy niniejsze zadanie, a na twoje konto wpłynie kolejne 7350 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.