Żona rajcy

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Badając sprawę morderstwa rajcy Jake'a niejednokrotnie spotkasz się z opinią, że czynu musiała dokonać żona ofiary - Esmeralda. Kiedy tylko natrafisz na pierwszy dowód wskazujący na winę kobiety, w twoim dzienniku pojawi się niniejsze zadanie.

 

Opis

W trakcie śledztwa możesz natrafić na trzy przedmioty, które pozwalają sądzić, że Esmeralda była faktycznie zamieszana w śmierć Jake'a:

  • List od księcia Ferolu - natkniesz się na niego w kufrze znajdujacym się na miejscu zbrodni. Aby otworzyć skrzynię, będziesz potrzebować klucza, który odnajdziesz w jednym z pokoi na piętrze domu Esmeraldy w Cyseal.
  • Morderstwo doskonałe - księga leży na stoliku w prywatnej części domu Esmeraldy. Klucz do tego skrzydła domu znajdziesz również w jednym z pokoi na pierwszym piętrze.
  • Zakrwawiony sztylet - znajdziesz go w sekretnym pokoju w piwnicy domu Esmeraldy. Do podziemnej części budynku dostaniesz się poprzez kwatery prywatne. Wejście do samego sekretnego pokoju wymaga wciśnięcia przycisku, który znajduje się za jednym z wiszących w piwnicy pęków kiełbasy.

Zdobycie dowodów zapewni ci 260 PD, jednakże bynajmniej nie będzie oznaczało końca śledztwa. Kiedy pokażesz przedmioty Esmeraldzie, kobieta za każdym razem znajdzie dobre wytłumaczenie. Ponadto, jeśli pokażesz jej wszystkie zebrane dowody, dowiesz się, że Jake w ostatnich tygodniach swojego życia pałał niespotykaną wcześniej obsesją wobec Evelyn, uczennicy mistrza Thelyrona. Esmeralda zasugeruje, abyś przyjrzał się bliżej tej osobie, zaś na twoje konto wpłynie kolejne 200 PD.

Pomimo informacji pozyskanych od Esmeraldy, możesz udać się z dowodami do kpt. Aureusa i zasugerować aresztowanie kobiety; przy okazji dialogu pojawi się okazja zdobycia punktów Praworządności lub Renegata. Dowódca Legionu przychyli się do twojej sugestii i wkrótce potem Esmeralda wyląduje w miejskim lochu. Ty z kolei uzyskasz 1800 PD.

Sprawa stanie w miejscu do momentu zakończenia misji Zagadkowe morderstwo. Wówczas okaże się, że Esmeralda w rzeczy samej była niewinna. Swoją wiedzę przekaż kpt. Aureusowi, a jeśli doprowadziłeś do aresztowania wdowy, poproś dowódcę Legionu o uwolnienie jej. Wówczas usłyszysz wiele cierpkich słów pod swoim adresem, niemniej Esmeraldzie zostanie zwrócona wolność. Kobieta wróci do swojego domu i znów będzie pełnił funkcję handlarza, natomiast tobie przypadnie w udziale 900 PD oraz +1 do Reputacji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.