Pierwszy Ogród

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Pierwszy Ogród

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Kraniec czasu - Eksploracja - Pierwszy Ogród

Pierwszy Ogród jest finałową lokację w grze, dlatego gdy się tutaj przeniesiesz, nie będzie już drogi powrotu - aż do momentu ukończenia całej gry.

1 - punkt startowy.

2 - zamknięta brama. Aby ją otworzyć, para Łowców Źródła musi stanąć na pobliskich płytach naciskowych. We wrotach przywita cię Leandra, która stwierdzi, że i tak jest już za późno na powstrzymanie Pustki. Oczywiście Icara i Zandalor będą prosić kobietę, by zawróciła z drogi szaleństwa. To jest jedyna okazja, by naprawić więź dusz łączącą obie siostry - o ile oczywiście pomyślnie ukończyłeś misję o tej samej nazwie.

  • Jeśli naprawisz więź dusz, Leandra zrozumie swój błąd, a Icara i Zandalor zabiorą dawną Pośredniczkę w bezpieczne miejsce.
  • W przeciwnym wypadku Leandra przeteleportuje Icarę i Zandalora w bliżej nieznane miejsce, a następnie sama przeniesie się w pobliże Bożej Skrzyni (3).

3 - Boża Skrzynia. Na miejscu powita cię Zakała, z którym, po krótkiej wymianie zdań, przyjdzie ci stoczyć walkę. Jeśli nie naprawiłeś więzi łączącej Icarę z Leandrą, ta druga również będzie na ciebie czekać w towarzystwie dwóch Książąt Śmierci. Po twojej stronie stanie natomiast Astarte.

Walka z samym Zakałą nie jest szczególnie trudna. Demon przyzwie sobie do pomocy cienie, jednakże nawet wówczas nie powinien stanowić wielkiego zagrożenia. Problemy pojawiają się, jeśli jesteś zmuszony do walki z Leandrą. To właśnie na niej skup największą siłę ognia, choć nie zapominaj o jej pomocnikach, którzy również potrafią napsuć krwi. W trakcie bitwy korzystaj ze schodów wiodących do komnaty w taki sposób, by nie walczyć ze zbyt wieloma wrogami na raz. Uważaj jednak, by sytuacja nie obróciła się przeciw tobie blokując twoich wojowników.

Po walce koniecznie zadbaj o wyleczenie swoich bohaterów, bowiem to jeszcze nie koniec bitwy.

4 - Smok Pustki. Potwór pojawi się tutaj, gdy tylko zbliżysz się do wyrwy. Bestia posiada ponad 9000 PŻ, dużo różnych odporności, w tym 200% na tenebrium, często zieje ogniem i lodem, a także regularnie przywołuje cienie i pająki Pustki. Bitwa nie należy zatem do prostych, ale zastosowanie poniższych rad powinno pozwolić ci gładko zwyciężyć:

  • Skup uwagę Smoka na jednym wojowniku, którego wyposaż w zaklęcia ochronne takie jak Tarcza ognia czy Wzmocnienie, a także poprawiajace skuteczność w walce jak Pożar czy Obietnica profanacji. Pamiętaj, by regularnie je odnawiać.
  • Pozostałe postaci, poza wspomnianym wojownikiem, niech skupią się na osłabianiu smoka (np. Zniszczenie odporności) oraz podtrzymywaniu pozytywnych efektów na swoim wojowniku.
  • Wojownika wyposaż najlepiej w broń, która nie zadaje obrażeń od tenebrium, gdyż w ten sposób będziesz częściowo leczył swojego wroga.
  • Trzymaj wszystkie pozostałe postaci poza zasięgiem oddechu smoka.
  • Lecz Astarte, gdy tylko jej PŻ spadną poniżej 30%.
  • Kiedy akurat nie będziesz zajmował pozostałych bohaterów pojedynkiem swojego wojownika ze Smokiem, osłabiaj cienistych sojuszników gada. Są oni podatni na zauroczenie, ogłuszenie, powalenie czy zamrożenie, z czego powinieneś korzystać, by ograniczyć liczbę otrzymywanych obrażeń.

Bitwa z pewnością potrwa wiele tur, lecz w końcu Smok Pustki padnie, a Astarte ponownie zamknie go w Bożej Skrzyni. Otrzymasz 63000 PD, lecz na nic ci się już nie zdadzą. Rivellon został ocalony, a ty możesz delektować się napisami końcowymi. Gratulacje!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.