Kopalnia Luculli

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Kopalnie Luculli

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Las Luculli - Eksploracja - Kopalnie Luculli

1 - wyjście. Zaprowadzi cię do północnej części lasu Luculli.

2 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

3 - Miklas. Kiedy wejdziesz do kopalni, ktoś zawoła cię zza sterty skrzyń. Gdy je przesuniesz, spotkasz Miklasa. Mężczyzna opowie ci o sytuacji w kopalni, którą de facto rządzą Niepokalani, a także wspomni o "wojownikach z piekła rodem", czyli Rycerzach Śmierci. Natkniesz się na nich niebawem, na razie otrzymasz tylko związane z nimi zadanie Zbuntowani władcy strachu.

Jeżeli w twojej drużynie znajduje się Madora, Miklas rozpozna ją i zapyta, czy to na pewno ona. Odpowiedź na to pytanie stanowi okazję do zdobycia punktu Bezpośredniości lub Troskliwości.

Na koniec rozmowy Miklas zapyta cię, czy powinien pozostać w ukryciu czy uciekać. To pozwoli ci na zdobycie punktu Śmiałości lub Ostrożności, a przy tym będzie niosło dalsze konsekwencje:

  • Jeśli każesz Miklasowi uciekać, nie zobaczysz go już nidgy więcej.
  • Jeśli zasugerujesz Miklasowi, by pozostał w ukryciu, przy okazji następnych odwiedzin w tej części kopalni znajdziesz go martwego.

W obu przypadkach otrzymasz 3035 PD.

4 - skalne zawaliska. Możesz je zniszczyć dowolnym zaklęciem lub mieczem, dzięki czemu ułatwisz sobie wędrówkę po kopalni.

5 - biuro kopalni. Drzwi do niego będą zamknięte. Możesz je otworzyć kluczem znalezionym w biurze Lawrence'a w Srebrnym Jarze, wyważyć lub otworzyć wytrychem.

W środku spotkasz Elizabeth oraz czwórkę innych Niepokalanych. Kobieta całkiem słusznie weźmie cię za intruza, jednakże wygrana w grze w kamień-papier-nożyce może ją uspokoić i zapewnić ci 5460 PD charyżmy. Ponadto Elizabeth opowie ci o niezbyt kolorowej sytuacji w kopalni, a także udostępni swój asortyment towarów. Jeśli przegrasz mini-grę, pozostanie ci jedynie walka.

We wschodniej części biura odnajdziesz detonator, który jest połączony z ładunkami wybuchowymi znajdującymi się w więzieniu goblinów (6). Opcje są dwie:

  • Jeśli podpalisz detonator, otrzymasz punkt Śmiałości, zaś ładunek wybuchowy wywoła potężną eksplozję, która zabije wszystkie gobliny.
  • Jeśli pozostawisz detonator w spokoju, otrzymasz punkt Ostrożności i nic ponad to się nie wydarzy.

Podjęcie tej decyzji zapewni ci 2730 PD.

6 - Dreksis. Przywódca goblinów wraz ze swymi pobratymcami okaże się więźniem Niepokalanych. Dreksis zażąda, abyś go uwolnił - wystarczy pociągnąć za dźwignię znajdującą się obok bramy. Jeśli to zrobisz, gobliny zaatakują. Pokonanie ich nie powinno stanowić problemu, zwłaszcza jeśli przyblokujesz wrogów w samej bramie. Po walce wśród łupów znajdziesz m.in. Głowę Dreksisa, która jest niezbędna do ukończenia misji Kłopoty z goblinami. Jeśli nie chcesz walczyć z goblinami, możesz je zwyczajnie wysadzić w powietrze (5). W takim przypadku również zdobędziesz głowę wodza goblinów, aczkolwiek nie zyskasz ani jednego PD za walkę z jego oddziałem.

Jeżeli nie wysadziłeś w powietrze celi więziennej, spotkasz w niej Mittixa. Imp nie dodaje do gry właściwie niczego ważnego, aczkolwiek jeśli chcesz, możesz mu zaproponować wizytę w swoim Domostwie.

7 - Rycerze Śmierci. Od tego momentu niezniszczalni wrogowie będą patrolować kopalnię. O tym, jak ich ominąć, dowiesz się w opisie zadania Zbuntowani władcy strachu.

8 - obóz Jaline. Dowodzony przez kobietę oddział Niepokalanych strzeże Kościanego Totemu. Jaline na początku rzuci ci się do gardła, jednakże zwycięstwo w grze w papier-kamień-nożyce może ją uspokoić. W takim wypadku zyskasz 5460 PD, zaś Niepokalana opowie ci co nieco o totemie oraz kopalni. Przegrana w mini-grze nie pozostawi ci wyboru - będziesz musiał zabić Jaline oraz jej ludzi. Warto zauważyć, że zniszczenie totemu jest niezbędna do ukończenia misji Górnicza kontrola, dlatego i tak będziesz musiał rozprawić się z grupą kultystów.

Na tyłach obozu natkniesz się na klucz. Otworzysz nim kufer w obozie Kadena (13).

9 - złoża rudy tenebrium. Jeśli podjąłeś się zadania Trollowa nagroda, warto od razu zebrać nieco rudy. Pamiętaj tylko, że postać wydobywająca minerał musi posiadać Klatkę z Krwawego Kamienia - inaczej zapadnie na Zgniliznę, którą można wyleczyć jedynie mocą Krwawego Kamienia.

10 - ukryty skarb. Przy odpowiednio wysokiej Spostrzegawczości możesz wykopać tutaj kufer z losową zawartością.

11 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

12 - pułapki. Tunel ten jest pełen beczek z olejem oraz eksplodujących min, dlatego posuwaj się do przodu powoli i bardzo ostrożnie.

13 - obóz Kadena. W miejscu tym spotkasz kolejną grupę Niepokalanych, którym udało się umknąć przed wzrokiem Rycerzy Śmierci. Tak jak wcześniej, uniknięcie walki z Kadenem oraz jego ludźmi wymaga zwycięstwa w grze w kamień-papier-nożyce. Jeśli ci się to uda, zyskasz 5460 PD, a Niepokalani udostępnią ci swoje towary. W przeciwnym wypadku pozostanie ci walka.

W obozie natkniesz się również na kufer, który możesz otworzyć kluczem znalezionym w obozowisku Jaline (8). Pamiętaj jednak, że szperanie po rzeczach Niepokalanych zakończy się walką (o ile oczywiście sami zainteresowani będą jeszcze żywi).

14 - wrota świątyni. Aby przez nie przejść, musisz podać hasło, które poznasz wykonując misję Górnicza kontrola. Poprawna odpowiedź to "Sadakandras".

15 - fabryka Rycerzy Śmierci. Miejsce to jest kluczowe dla wątku fabularnego w kopalni, dlatego jeśli przekroczysz jego próg, nie będziesz mógł już nigdy wrócić do jej poprzedniej części. W fabryce znajdziesz mnóstwo sztabek oraz rudy tenebrium, a kiedy postanowisz ją opuścić, zostaniesz zatrzymany przez Leandrę.

Pośredniczka przywoła trzech Rycerzy Śmierci i ucieknie, co ostatecznie zakończy zadanie Zbuntowani władcy strachu. Niestety, twoi przeciwnicy w dalszym ciągu będą niewrażliwi na jakiekolwiek ciosy, dlatego jedynym wyjściem z sytuacji okaże się ucieczka do najbliższego lustra Astarte (16). Na szczęście Rycerze Śmierci będą poruszać się bardzo powoli, dzięki czemu dotarcie do teleportu nie sprawi ci żadnego problemu.

16 - lustro Astarte (fabryka Rycerzy Śmierci). Dzięki niemu możesz przenieść się do biblioteki (17) lub krypty (18).

17 - lustro Astarte (biblioteka). Dzięki niemu możesz przenieść się do krypty (18) lub biura arcykapłana (22).

18 - lustro Astarte (krypta). Dzięki niemu możesz przenieść się do biblioteki (17) lub wejściowej hali (24).

19 - ukryty skarb. Przy odpowiednio wysokiej Spostrzegawczości możesz wykopać w tym miejscu Magiczny zwój otwarcia.

20 - plakietki. Każda z nich opisuje pochowanego obok niej zmarłego. Nie próbuj jednak kopać dołów, gdyż cała okolica jest zaminowana i twoja przygoda może zakończyć się w odgłosie potężnej eksplozji.

21 - plakietka bsp. Grevisa. Aktywowanie jej przywoła ducha dawnego kapłana, lecz rozmowa z nim nie wpłynie w żaden sposób na rozgrywkę.

22 - lustro Astarte (biuro arcykapłana). Dzięki niemu możesz przenieść się do biblioteki (17) lub hali wejściowej (24).

23 - komnata Leandry. Pomieszczenie to będzie otoczone magiczną barierę, która chroni całą przestrzeń przed spadającymi, gorącymi odłamkami skał, przez co stanowi swego rodzaju azyl w tej części kopalni. Przez owe pole siłowe przejdziesz bez najmniejszego problemu. W biurze Leandry natkniesz się na wiele Starych listów, dzięki którym poznasz mnóstwo szczegółów planów Pośredniczki. Przede wszystkim zabierz jednak Notatki laboratoryjne Leandry oraz Zaklęcie Leandry, które w przyszłości okażą się kluczowe dla głównego wątku fabularnego gry.

24 - lustro Astarte (hala wejściowa). Dzięki niemu możesz przenieść się do krypty (18) lub biura arcykapłana (22).

25 - lustro Astarte (wyjście). Teleport ten przeniesie cię na zewnątrz kopalni, a dokładnie do północnej części lasu Luculli. Druga opcja, związana ze "złotem", okaże się zepsuta; nie ma sposobu, by to zmienić.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.