Święty Kamień

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Święty Kamień

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Las Luculli - Eksploracja - Święty Kamień

1 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

2 - Niepokalani strażnicy. Aby wejść do miasta, będziesz musiał udowodnić swoje oddanie Pośredniczce. Nie jest to specjalnie trudne, bowiem wystarczy okazać Amulet Oświeconych. Jeśli jednak spróbujesz wejść do Świętego Kamienia bez pokazania symboliu Pośredniczki, strażnicy, jak również wszyscy mieszkańcy miasta, ruszą do ataku.

Kiedy wejdziesz do miasta, otrzymasz bonusowe PD za eksplorację.

3 - warsztat kowalski. W środku możesz kupić wszelkiego rodzaju broń z tenebrium, która okaże się nieodzowna, jeśli chcesz wykonać zadanie Zamknięcie Rozpadliny.

4 - laboratorium geomanty. Kiedy zbliżysz się do niego po raz pierwszy, zobaczysz uciekającego i wołającego o pomoc czeladnika. Po chwili z domu wyjdzie kobieta imieniem Attenberah i bezceremonialnie zabije swojego ucznia, po czym wróci do środka. W przypadku tej sytuacji nie będziesz w stanie niczego zrobić.

Jeśli wejdziesz do środka, Attenberah wyrazi nadzieję, że okażesz się bardziej przydatny od swojego poprzednika i od razu zainicjuje grę w kamień-papier-nożyce. Jeśli ją wygrasz, zyskasz 5145 PD charyzmy, a czarodziejka udostępni ci do zakupu swój magiczny asortyment. Jeśli później zagadniesz ją ponownie, Attenberah znów wymusi pojedynek w kamień-papier-nożyce. Zwycięstwo w nim zapewni ci 4500 PD charyzmy, a także stały dostęp do dóbr z jej małego sklepu. Jeżeli przegrasz którąkolwiek z mini-gier, będziesz musiał zmierzyć się w walce zarówno z Attenberah, jak i z jej czeladnikami oraz żywiołakami pilnującymi wejscia.

 

Warto zaznaczyć, ze na jednej z półek w laboratorium można znaleźć księgę pt. Jak używać tenebrium?. Postać czytająca ją powiększy swoją umiejętność posługiwania się Tenebrium o 1 pkt.

5 - Akademia Niepokalanych. W środku Oświecony Nauczyciel będzie prowadził wykład dla młodych kultystów, z którego możesz dowiedzieć się nieco więcej o tajemniczej sekcie. Wykładowca odpowie również na twoje pytania, a także może pohandlować z tobą eliksirami.

Oświecony Nauczyciel posiada przy sobie klucz, którym możesz otworzyć więzienne cele (7). Są jednak tylko dwa sposoby, aby pozbawić go klucza: zabić go lub okraść.

6 - więzienne drzwi. Aby je otworzyć, musisz skorzystać z klucza, który znajdziesz w szafce na piętrze Akademii (5).

7 - cele więzienne. Spotkasz tutaj kilku "krnąbrnych" mieszkańców Świętego Kamienia i okolic, w tym m.in. Bruthora i Francisa. Jeśli w trakcie wizyty w więzieniu będzie ci towarzyszyć Madora, ostatni z wymienionych rozpozna ją i opowie o wydarzeniach, które rozegrały się w Grani Łowcy. Rozmowa zainicjuje lub zaktualizuje zadanie Zemsta Łowcy Źródła.

Warto zauważyż, że jeśli spróbujesz uwolnić któregokolwiek z więźniów, wszyscy straznicy oraz pozostali mieszkańcy Świętego Kamienia staną się wrogo nastawieni do ciebie.

8 - grota za wodospadem. W tym ponurym miejscu spotkasz Jaretha, dawnego przyjaciela Bairdotr. Jeśli łuczniczka przybędzie z tobą, będziesz miał okazję zakończyć misję Dziecię dziczy i pan wyrzutka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.