Grzecznie z grzybami

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin



Wstęp

Zadanie to otrzymasz od jednego z olbrzymich grzybów Icari, które znajdziesz obok chaty Białej Wiedźmy w południowej części lasu Luculli.

 

Opis

Kiedy zapytasz grzyby o Białą Wiedźmę lub magicznę barierę otaczającą jej chatę, zostaniesz poproszony o rozwiązanie trzech zagadek. Poprawne odpowiedzi to kukurydza, wiśnia, motyl. Wówczas grzyby opowiedzą ci o niejakim Maradino, który interesował się chatą i mógłby wiedzieć coś więcej na ten temat. Icari wspomną również, że był tutaj ostatnią pewien imp, którego dość łatwo zidentyfikujesz z Zixzaxem.

Jeśli przeniesiesz się do Domostwa i porozmawiasz z historykiem, to zdradzi ci, że najłatwiejszym sposobem usunięcia bariery jest zniszczenie grzybów. Wróć do chaty i opowiedz o tym Icari. Tym razem grzyby nieco jaśniej zaczną tłumaczyć rolę Maradino oraz opowiadać o wzgórzu, na którym mógłby coś ukrywać. Chodzi oczywiście o zaminowane wzniesienie położone nieco na wschód od Srebrnego Jaru.

Ostatecznie masz do wyboru dwa rozwiązania:

  • Rozejrzyj się za Maradino. Jak już wspomniano wyżej, rzeczone wzgórze pełne jest pułapek, dlatego wyślij przodem swego najlepszego łotrzyka. Powoli i stopniowo rozbrajaj kolejne miny, a następnie skorzystaj z położonej na szczycie wzgórza dźwigni, by unieszkodliwić jedną z naciskowych płyt. Na koniec postać z wysoką Spostrzegawczością powinna wykryć na szczycie zakopany kufer. Po wydobyciu go z ziemi odnajdziesz Zaklęcie Usunięcia Bariery, które posłuży ci do rozproszenia magii wokół domu Białej Wiedźmy. Za zdobycie zwoju otrzymasz 1650 PD, zaś za jego wykorzystanie kolejne 5500 PD.
  • Rozpraw się z grzybami. Walka z nimi nie należy do trudnych, ale musisz wiedzieć, że Icari rozmnażają się przy atakach opartych na żywiołach. To oznacza, że jeśli nie chcesz walczyć z całą armią grzybów, musisz skorzystać z broni pozbawionych magii, a także zabronić swoim czarodziejom korzystania z zaklęć ofensywnych. Za zniszczenie każdego z grzybów otrzymasz 1930 PD, lecz poza tym nie możesz liczyć na żadną inną nagrodę.

Zadanie zostanie zaliczone w momencie, gdy zniknie bariera otaczająca dom Białej Wiedźmy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.