Infiltracja Niepokalanych

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Samida, uciekającego Niepokalanego, na którego wpadniesz zaraz po wejściu do lasu Luculli.

 

Opis

Choć o Niepokalanych niejedno już słyszałeś, to dopiero teraz przyjdzie ci ich bliżej poznać. Samid, na którego natkniesz się zaraz po wejściu na teren lasu Luculli, opowie ci co nieco o praktykach kultystów, po czym ucieknie. Otrzymasz jednak dość jasną wskazówkę, by kierować się do osady znanej jako Srebrny Jar.

Małą, górniczą wioskę dość trudno przegapić. Na miejscu spotkasz Arhu, rzecz jasna w kociej formie. Czarodziej ostrzeże cię przed Niepokalanymi, lecz i tak poprosi o pomoc w infiltracji sekty. Wedle wiedzy Arhu najwięcej do powiedzenie ma tutaj opat Loic, którego zwyczajowo można spotkać w miejscowej świątyni.

Loic bynajmniej nie zechce cię dopuścić do swoich tajemnic, choć chętnie zobaczy wśród swoich "owieczek" nowe twarze. Wyraź zatem głęboką chęć dołączenia do sekty, a otrzymasz misję Inicjacja, w czasie której zgłębisz nauki Niepokalanych. Nie przejdziesz jednak pomyślnie ostatecznego testu, dlatego opat Niepokalanych postanowi cię zgładzić. Walka z nim oraz jego akolitami być może nie należy do najprostszych, ale pozwoli ci pozbyć się kłopotliwego kultysty i jednocześnie uniknąć demaskacji. Uzyskasz również klucz do pracowni Loika, która położona jest pod świątynią w Srebrnym Jarze. Tam, poza Krwawymi Kamieniami oraz innymi precjozami, natkniesz się również na dwustronny portal, dzięki któremu przeniesiesz się do północno-wschodniej części lasu Luculli.

Wioska Święty Kamień, choć pełna jest Niepokalanych, nie jest istotna dla głównego wątku fabularnego. Twoim ostatecznym celem jest katedra kultystów. Zastaniesz tam Mangotha, wysokiego rangą Niepokalanego, w trakcie rytuału napełniania krwią Krwawego Kamienia. Kapłan przerwie uroczystość, by się z tobą rozprawić, choć nie zrobi tego własnoręcznie; Mangoth ucieknie, a ty będziesz musiał się zmierzyć z parami demonów oraz kuszników Niepokalanych. Gdy się z nimi rozprawisz i uwolnisz przeznaczonych na śmierć więźniów, pociągnij za dźwignię umieszczoną na jednym z filarów, dzięki czemu otworzysz właz znajdujący się w ołtarzu. W ten sposób dostaniesz się na niższy poziom katedry.

Na dole odnajdziesz osobisty gabinet Mangotha. Aby się do niego dostać, będziesz musiał rozwiązać zagadkę z przełącznikami - szczegółowo opisano ją tutaj. W końcu staniesz oko w oko z kapłanem oraz piecioma przywołanymi przez niego demonami. Bitwa stanowi nieformalny finał drugiego rozdziału gry, dlatego powinieneś do niej przystąpić po załatwieniu wszystkich spraw w obu częściach Luculli. Twoi wrogowie dość dobrze znają się na magii i będą próbować cię powalić, otruć, ogłuszyć czy oślepić, dlatego na początku starcia warto wzmocnić się stosownymi eliksirami. Ponadto dobrym pomysłem jest przyjęcie bitwy w gabinecie Mangotha - gdy twoi wojownicy zablokują przejście, postaci walczące na dystans będą mogły spokojnie ciskać we wrogów zaklęciami lub strzałami. Pamiętaj też, by wobec demonów nie stosować piromancji, która będzie je co najwyzej leczyć. Korzystaj za to z hydrozofii, która zada piekielnym przeciwnikom podwójne obrażenia.

Na koniec spenetruj dokładnie biuro Mangotha. Znajdziesz w nim m.in. Dziennik Leandry oraz Fiolkę krwi Leandry. Udaj się teraz do Domostwa i porozmawiaj z Icarą. Jeśli wykonałeś już misję Eksploracja kopalni, to będziesz w posiadaniu Zaklęcia Leandry, które w połączeniu z jej krwią pozwolą ci stworzyć księgę umiejętności "Zagłada Rycerzy Śmierci". Po stworzeniu tego przedmiotu porozmawiaj ponownie z Białą Wiedźmą, a zadanie zostanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.