Inicjacja

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Loika, z którym spotkasz się w świątyni w Srebrnym Jarze.

Złowróżbne miejsce prób

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Las Luculli - Zadania - Inicjacja - Złowróżbne miejsce prób

1 - wyjście. Zaprowadzi cię do północnej części lasu Luculli.

2 - Posąg Próby. Nie pełni żadnej roli poza tą, że przywita cię w domenie Niepokalanych.

3 - Korytarz Zagubienia. Jeśli nie wykonałeś jeszcze zadania Trollowa nagroda, w tym miejscu złapiesz Zgniliznę. Nie martw się jednak - choroba cię całkowicie nie zabije, a na koniec misji zostaniesz z niej wyleczony.

W Korytarzu natkniesz się również na zwłoki Mendiusa, przywódcy Cudownej Piątki. Przy jego szczątkach znajdziesz Ostatnią Wolę Mendiusa, w której zawarto lokalizację sekretnego schowka w południowej części lasu Luculli.

4 - Sala Brzemienia. Kiedy się do niej zbliżysz, Posąg poinformuje cię, że w ramach pierwszej próby będziesz musiał "zbalansować wagę wiedzy". W komnacie natkniesz się na cztery płyty naciskowe (5 - 8), a cała zagadka polega na tym, żeby na każdej z nich ustawić przedmiot o właściwej wadze. Wskazówką jest rozmiar płyty: im większa, tym większy ciężar musisz na niej umieścić. Jeśli zrobisz to dobrze, usłyszysz charakterystyczne kliknięcie. Kiedy wszystkie cztery płyty zostaną przyciśnięte odpowiednim ciężarem, magiczna bariera blokująca przejście (12) zniknie.

5 - płyta naciskowa #1. Musisz na niej ustawić przedmiot o wadze 2 j. Najlepiej sprawdzi się Kubek wody, który znajdziesz w sekretnym pomieszczeniu (9).

6 - płyta naciskowa #2. Musisz na niej ustawić przedmiot o wadze 5 j. Możesz skorzystać z jednej z pobliskich waz.

7 - płyta naciskowa #3. Musisz na niej ustawić przedmiot o wadze 7,5 j. Doskonale sprawdzi się beczka, którą znajdziesz w sali na południe od Sali Brzemienia (11).

8 - płyta naciskowa #4. Musisz na niej ustawić przedmiot o wadze 1 j. Nieco na północ od tego miejsca natkniesz się na Księgę Niepokalanych I, która bardzo dobrze się sprawdzi do tego celu.

9 - sekretne pomieszczenie. Znajdziesz w nim m.in. Kubek wody, który idealnie nada się do ustawienia go na płycie naciskowej #1. Aby jednak otworzyć to pomieszczenie, musisz skorzystać z pobliskiego przycisku (10).

10 - przycisk. Naciśnięcie go otworzy sekretne pomieszczenie (9).

11 - ciężka beczka. Możesz jej użyć do przyciśnięcia płyty naciskowej #3 (8).

12 - magiczna bariera. Zniknie po pomyślnym zaliczeniu pierwszej próby (4).

13 - Sala Czujności. Tym razem Posąg Próby zwróci ci uwagę, abyś dokładnie obserwował otoczenie. W centrum komnaty znajdziesz obok siebie trzy dźwignie oraz jedną nieco na uboczu. Jak łatwo się domyślić, celem próby jest odpowiednie ustawienie trzech dźwigni, a następnie pociągnięcie za tę ostatnią, by niejako potwierdzić swój wybór.

Dlaczego należy obserwować otoczenie? Otóż poprawne ustawienie dźwigni zostało namalowane na ścianach. Aby zatem przejść dalej, musisz ustawić dźwignie w następujących kierunku: na prawo, na prawo, do środka. Następnie pociągnij za dźwignię z boku, by odblokować przejście (15).

Jeśli się pomylisz, zostaniesz ukarany walką z Cienistym posłańcem nieszczęścia. Bitwa nie należy do trudnych i choć nie dostaniesz za nią żadnych PD, to jednak przy szczątkach wroga możesz natknąć się na interesujące, losowe artefakty. Kolejne pomyłki będą kończyć się uruchomieniem zwykłej pułapki, niemniej raz "warto" popełnić błąd.

14 - dźwignie.

15 - magiczna bariera. Zniknie po pomyślnym zaliczeniu drugiej próby (13).

16 - ołtarz. Znajdziesz na nim Gwiezdny Kamień, który wyleczy całą drużynę (także ze Zgnilizny), a przy tym zapewni ci zastrzyk dodatkowych PD.

17 - Loic.

18 - zamknięte drzwi. Loic otworzy je po spotkaniu z tobą (17).

19 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

20 - zamknięte drzwi. Otworzysz je pobliską dźwignią.

Opis

"Oświecony" Loic chętnie przygarnie do swojego stadka kolejną zbłąkaną owieczkę. Naturalnie, nie każdy może zostać Niepokalanym. Zanim dostąpisz tego zaszczytu, będziesz musiał przejść szereg prób. Na początek wystarczy jednak, abyś zgłębił tajniki kultu. Loic wręczy ci Księgę Niepokalanych I i nakaże powrócić, kiedy będziesz w stanie odpowiedzieć na trzy pytania dotyczącej tej księgi, a także Księgi Niepokalanych II.

Drugi tom "świętej księgi" można znaleźć w wielu różnych miejscach - najszybciej zdobędziesz ją w sklepie Nadii w Srebrnym Jarze. Wprawdzie kobieta nie posiada książki w swoim asortymencie, ale możesz spróbować ją ukraść. Prawdopodobnie ci się to nie uda, lecz wówczas Nadia po prostu zapyta, czy nie chciałbyś jej kupić. Jeżeli odpowiesz twierdząco, Księga Niepokalanych II trafi do asortymentu sklepu Nadii. Koszt zakupu wyniesie cię 300 szt. złota.

Po przeczytaniu obu ksiąg wróć do Loika. Powiedz kapłanowi, że jesteś gotów odpowiedzieć na jego pytania. Poprawne odpowiedzi to "prawda", "nieprawda" oraz "prawda". Jeśli odpowiesz na pytania kultysty właśnie w taki sposób, otrzymasz 3300 PD, zaś Loic stwierdzi, że powinieneś przejść "prawdziwą próbę". W momencie zakończenia rozmowy otrzymasz lub zaktualizujesz stan zadania Infiltracja Niepokalanych. Następnie Loic i jego wierni rozejdą się.

Do ostatecznego testu dojdzie w Złowróżbnym miejscu prób, położonym nieco na północny-zachód od Srebrnego Jaru. Dotrzesz tam drogą wiodacą przez zachodnią część lasu Luculli. Na trasie zostaniesz zatrzymany przez "posterunek Niepokalanych". Aby przejść dalej musisz podać im hasło, które powiedział ci Loic, wygrać grę w kamień-papier-nożyce lub zwyczajnie zabić kultystów. Twój wybór nie ma w tym momencie większego znaczenia - poza PD, jakie otrzymasz za konkretną decyzję.

Miejsce prób położone jest na pustyni. Wejście do niego jest dosyć charakterystyczne, bowiem znajduje się w czaszce ogromnego potwora. W trakcie wędrówki po labiryncie zostaniesz zarażony Zgnilizną (chyba, że wcześniej zaliczyłeś misję Trollowa nagroda), zaś Posąg Próby nakaże ci rozwiązanie dwóch łamigłówek (2, 13). Po drodze nie spotkasz żadnych wrogów. W końcu dotrzesz do ołtarza, na którym znajdziesz Gwiezdny kamień (16). Artefakt wyleczy cię ze Zgnilizny oraz wszystkich innych dolegliwości, a także zapewni zastrzyk kolejnych PD. W pełni zdrów udaj się na spotkanie z Loikiem (17).

Kapłan zleci ci zabicie kurczaka, którego krew posłuży do wypełnienia Gwiezdnego Kamienia. Dzięki temu mógłbyś się wyleczyć ze Zgnilizny, gdyby nie fakt, że już to zrobieś... Gdy tylko Loic to zauważy, wzburzy się i opuści salę.

Na powrót lidera miejscowych Niepokalanych nie będziesz musiał długo czekać. Niebawem spotkasz go ponownie (18), choć tym razem w asyście czterech innych kultystów. Kapłan oskarży cię o bluźnierstwo i, jak łatwo się domyślić, rozpocznie się walka. Potyczka nie należy do szczególnie wymagających, zwłaszcza gdy szybko wyeliminujesz Tkacza Burz i Tkacza Mrozu, którzy mogą cię ogłuszać lub zamrażać. Pokonanie kultystów zapewni ci ok. 25000 PD, a w dodatku zakończy niniejsze zadanie, za co zyskasz kolejne 3900 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.