Mroczny układ króla

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Jahana, jeśli postanowisz go przyłączyć do swojej drużyny, jednak dopiero po rozmowie z Grealem w trakcie zadania Podążaj za czarodziejem.

 

Opis

Przez większość gry Jahan będzie unikał mówienia o swojej przeszłości. Coś złamie się w nim dopiero po spotkaniu Greala w Widmowym Lesie. Wówczas Jahan postanowi ci opowiedzieć historię swojego życia. Dowiesz się, że czarodziej był niegdyś królem w pewnym odległym, pustynnym królestwie. Wiódł dobre i dostatnie życie, w końcu nawet zakochał się. Po pewnym czasie ukochana zostawiła Jahana, a on zapadł an chorobę, której nikt nie potrafił wyleczyć. W przypływie desperacji mag zaczął parać się czarną magią i zawarł pakt z demonem imieniem Balberith, który powiedział mu, że to właśnie jego ukochana, a zarazem demonica, wyssała z niego życie. Koniec końców Jahan zgodził się oddać Balberithowi własne królestwo i duszę w zamian za odzyskanie zdrowia i tysiącletnie życie.

Jahan nigdy jednak nie chciał utracić duszy, dlatego przez cały ten czas szukał sposobu, by wykpić się z paktu z Balberithem. Czas przecieka czarodziejowi przez palce, a tymczasem wszystko wskazuje na to, że poszukiwany przez niego demon znajduje się w Widmowym Lesie. W związku z tym mężczyzna poprosi cię, abyś pomógł mu zgładzić Balberitha i tym samym wyzwolić się spod jego mocy. Na razie nie będziesz musiał podejmować żadnej wiążącej decyzji, jednakże spotkanie z rzeczonym demonem w trakcie dalszej części misji Podążaj za czarodziejem jest nieuniknione.

Do spotkania dojdzie w chacie na bagnach. Jahan ponownie poprosi cię o pomoc, jednakże Balberith zaoferuje oddanie ci Magicznego kamienia runicznego, którego potrzebujesz do ukończenia misji Podążaj za czarodziejem, w zamian za wydanie towarzysza. W takim wypadku pozostaną ci dwie opcje:

  • Zaakceptowanie propozycji. Jahan na zawsze opuści drużynę, a ty otrzymasz Magiczny kamień runiczny oraz punkt Praworządności.
  • Odrzucenie propozycji. Będzie to jednoznaczne z pomocą Jahanowi w walce z Balberithem. Bitwa została opisana przy okazji porad do misji Podążaj za czarodziejem. Wybór tego rozwiązania pozwoli ci zachować w drużynie czarodzieja, lecz nie przeszkodzi w zdobyciu Magicznego kamienia runicznego, który znajdziesz przy szczątkach demona. Otrzymasz również punkt Renegactwa.

Tak czy inaczej zadanie zostanie zakończone, a na twoje konto wpłynie z tego tytułu 10250 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.