Grań Łowcy

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Grań Łowcy

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Widmowy Las - Eksploracja - Grań Łowcy

1 - brama frontowa. Aby przez nią przejść, wystarczy pokazać strażnikom Amulet Oświeconych, jednakże w takim wypadku nie otrzymasz żadnych PD. Jeśli pokonasz jednego ze strażników w mini-grze w papier-kamień-nożyce, zyskasz 8160 PD. Jeżeli przegrasz lub po prostu wybierzesz rozwiązanie siłowe, to na koniec bitwy otrzymasz ok. 15000 PD, zaś klucz do bramy znajdziesz przy zwłokach jednego z zabitych.

Warto zaznaczyć, że wejście za mury Grani Łowcy pomyślnie zakończy zadanie Infiltracja Grani Łowcy, co oznacza również dodatkowe 4535 PD.

2 - młyn. Odwiedzisz go przy okazji zadania Destylacja od serca.

3 - Bezrogi Gorag. Jest pośrednio związany z misją Wojna o kamienie.

4 - fontanna. Tuż przy niej spotkasz nieumarłego imieniem Michaelis. Zombie zwierzy ci się z problemu natury filozoficznej: chciałby wymienić swoją głową na inną, ale obawia się, że wraz z tym zabiegiem utraci swoją duszę. Po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych będziesz mógł udzielić jednej z dwóch rad:

  • Stwierdź, że Michaelis stracił duszę w momencie śmierci. Nieumarły rozpadnie się, a ty zyskasz punkt Pragmatyzmu.
  • Powiedz, że wymiana głowy niczego nie zmieni. Zombie zrealizuje swój pomysł, a jego charakter faktycznie ulegnie zmianie... Ty otrzymasz natomiast punkt Romantyzmu.

Bez względu na udzieloną poradę otrzymasz również 8160 PD.

5 - dom Glena. W środku spotkasz orka imieniem Gural oraz człowieka zwącego się Fredarem. Ten pierwszy zleci ci misję Zaginiony klucz do zbrojowni.

W piwnicy domu natkniesz się na księgę pt. Sztuka warzenia whisky. Jest ona powiązana z misją Destylacja od serca.

6 - ognisko. Jeśli nieznacznie się do niego zbliżysz, będziesz mógł podsłuchać rozmowę pomiędzy Olfrigiem i Ulorem. To zaowocuje mini-zadaniem Rozdzieleni kochankowie.

7 - ogromny głaz. Jeżeli go zniszczysz, zauważysz że skrywał wejście do podziemi. Klucz do włazu znajdziesz w jednym z uli należących do miejscowego czarodzieja (18). Miejsce to jest związane z zadaniem Łowy w Grani Łowcy.

8 - Nurt. Kupiec posiada w swoim asortymencie szereg broni stworzonej z tenebrium. Jeśli wypytasz go, skąd posiada takie przedmioty, ork przyzna, że korzysta z łupów zdobytych przez Grutildę (15). Jeśli opowiesz przywódczyni zielonoskórych o tym procederze, otrzymasz 6800 PD, zaś kobieta zabije swego podwładnego.

9 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

10 - zbrojownia. Miejsce to odwiedzisz w ramach zadań Zaginiony klucz do zbrojowni i/lub Wojna o kamienie. Aby wejść do pomieszczenia, musisz otrzymać tę drugą misję lub przekonać do siebie strażnika za pomocą mini-gry w kamień-papier-nożyce.

11 - magazyn Współplemieńców. To tutaj spotkasz przywódcę górskich wojowników - Jahrla. Lider najemników jest ściśle związany z zadaniem Wojna o kamienie.

Pod magazynem znajduje się więzienie, które odwiedzisz w ramach misji Łowy w Grani Łowcy. Dostęp do niego możesz zapewnić sobie w rozmowie Jahrlem.

12 - Szczurołap. Ork "zarządza" plagą szczurów w mieście, co czyni go powiązanym z zadaniem Łowy w Grani Łowcy.

13 - Gysonn. Jest kupcem, lecz o dość skromnym asortymencie.

14 - Stabigg. To kolejny kupiec, który jednak nie posiada zbyt wielu interesujących przedmiotów.

15 - gospoda. Miejsce to stanowi centrum operacyjne orków, dlatego to właśnie tutaj spotkasz Grutildę - przywódczynię zielonych wojowników. Kobieta jest powiązana z kilkoma zadaniami, w tym przede wszystkim z Wojną o kamienie.

W karczmie natkniesz się również na jej nieco pomylonego właściciela, Hershela. Mężczyzna opowie ci o niezaposkojonym pragnieniu orków oraz zapasach przedniej whisky, którą niegdyś miał posiadać Glen. Jeśli zgodzisz się pomóc mu w zdobyciu mocnego trunku, zainicjujesz misję Destylacja od serca.

Warto zajrzeć również do piwnicy, gdzie Grutilda przechowuje zrabowane skarby. Znajdziesz tam złoto oraz wiele cennych przedmiotów, w tym m.in. broń z tenebrium, jednak dotarcie do tej części piwnicy wymaga pewnej dozy sprytu. Opcje są bowiem dwie: albo wykryjesz przejście z gabinetu Grutildy na parterze gospody (wymaga to wysokiego poziomu Spostrzegawczości), albo przerzucisz przez "okienko" w piwnicy Piramidę teleportacyjną i w ten sposób przedostaniesz się do komory położonej po drugiej stronie ściany.

Na piętrze gospody nie znajdziesz nic ciekawego poza osobą Noroka "Łamignata". Osobisty kat Grutildy jest związany z zadaniem Zemsta Łowcy Źródła.

16 - Jagor. Jeśli zapytasz orka o to, dlaczego próbuje dostać się do pobliskiego domu, stanie się podejrzliwy i zainicjuje mini-grę w papier-kamień-nożyce. Jeśli ją wygrasz, zyskasz 8160 PD charyzmy oraz niezbyt precyzyjne informacje. Porażka wyjątkowo nie oznacza walki, a jedynie pogorszenie stosunków z Jagorem.

17 - dom czarodzieja. Jedynym sposobem, aby wejść do środka, jest ukryty portal. Odnajdziesz go w trakcie wykonywania misji Łowy w Grani Łowcy.

18 - ule. W jednym z nich znajdziesz klucz, przy pomocy którego możesz otworzyć ukryty właz do kryjówki mieszkańców Grani Łowcy (7).

19 - ozdobny kufer. W środku znajdziesz Stary pergamin, który jest niezbędny do otwarcia Ostatniej Skrzyni w Domostwie.

20 - ukryty skarb. Przy odpowiednio wysokiej Spostrzegawczości odkryjesz tutaj kufer zawierający losowe przedmioty.

21 - Buril. Przywódca małego oddziału orków nie będzie do ciebie nastawiony zbyt przyjaźnie, dlatego pozostanie ci zmierzyć się z nim w grze w papier-kamień-nożyce. Zwycięstwo zapewni ci 8160 PD charyzmy oraz możliwość swobodnego przejścia. Porażka oznacza dosyć łatwą walkę z piątką orków i ok. 20000 PD za ich pokonanie.

22 - zamknięta brama. Aby ją otworzyć, musisz pociągnąć za trzy pobliskie dźwignie (23). Nie istnieje żaden sposób, by przedostać się do Grobowca Króla przez położony tuż przed wrotami szyb.

23 - trzy dźwignie. Musisz je przestawić, aby przejść przez pobliską bramę (22). Zachodnia dźwignia jest ukryta za iluzorycznym drzewem. Gdy się do niej zbliżysz, zyskasz dodatkowe PD za eksplorację.

24 - schody wiodące do Grobowca Króla.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.