Grobowiec Króla

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Grobowiec Króla

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Widmowy Las - Eksploracja - Grobowiec Króla

1 - wyjście wiodące w pobliże Grani Łowcy.

2 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

3 - Czujny Strażnik. Kiedy się do niego zbliżysz, przemówi do ciebie w pradawnym języku Tytanów. Jeśli posiadasz przy sobie znaleziony w domu czarodzieja z Grani Łowcy Słownik Tytanów, będziesz w stanie się z nim porozumieć i przekonać, że nie przyszedłeś tutaj w roli grabieżcy - to będzie wymagało jednak wygrania mini-gry w papier-kamień-nożyce. Jeśli ci się to powiedzie, otrzymasz 8160 PD charyzmy, a Strażnik pozwoli ci swobodnie badać katakumby. Porażka oznacza konieczność zmierzenia się z czwórką Wiecznych Strażników (4).

Wieczni Strażnicy to potężni, lecz powolni wrogowie. Walkę z nimi najlepiej toczyć na pobliskich schodach, gdzie będziesz musiał bić się z maksymalnie dwoma wrogami na raz, a ponadto osłonisz swoich magów i łuczników przed bezpośrednimi ciosami. Wieczni Strażnicy są całkowicie odporni na piromancję oraz geomancję, lecz podatni na powalenie i ogłuszenie, z czego powinieneś skrzętnie korzystać. Za pokonanie Wiecznych Strażników otrzymasz ok. 23000 PD.

4 - Wieczni Strażnicy.

5 - schody. Hol położony zaraz za nimi jest najeżony pułapkami, które wywołują śmiertelne uderzenie błyskawicy. Jeśli chcesz zwiedzić boczne sektory grobowca, musisz poruszać się po... śladach orków. Dostrzeżesz je z pomocą postaci, która posiada powyżej 10 pkt Spostrzegawczości. Jeżeli żaden z twoich bohaterów nie posiada tak dobrze rozwiniętej tej cechy, wyślij przodem dowolnego przywołańca, np. żywiołaka. Szlak wytyczony przez orków oznaczono na powyższej mapie czerwoną linią.

Gdzie umieścić Piramidę Teleportacyjną
 

6 - przejście wiodące do bocznej krypty. Problem polega na tym, że całe schody są "zaminowane" śmiertelnie groźną pułapką. Istnieją dwa sposoby, aby dostać się do bocznej krypty:

  • Wybierz swoją najsilniejszą postać i każ jej rzucić Piramidę Teleportacyjną na szczyt schodów. Paradoksalnie nie jest to wcale łatwe, ponieważ powierzchnia na wyższym poziomie jest nierówna i potrzeba wiele precyzji i cierpliwości, by odnaleźć miejsce, na którym można umieścić przedmiot; przykład takiego miejsca możesz zobaczyć na obrazie po prawej stronie (kliknij na niego, aby powiększyć). Pamiętaj również, aby wyrzucać Piramidę z podłogi, a nie z ekwipunku, dzięki czemu będziesz miał większy zasięg rzutu.
  • Mniej atrakcyjnym sposobem jest wysłanie dowolnej postaci na schody, by tam zginęła. Wówczas użyj Krawego Kamienia, aby przywołać ją z powrotem do świata żywych i zwyczajnie przejdź przez schody, które nie zrobią ci już żadnej krzywdy.

7 - boczna krypta. Znajdziesz tutaj dużo losowych przedmiotów oraz Księgę umiejętności "Grozy".

8 - wrota. Kiedy przez nie przejdziesz, otrzymasz dodatkowe PD za eksplorację.

9 - zwłoki Garricka. Odnalezienie ich jest ważne w kontekście misji Wojną o kamienie. Przy szczątkach wojownika odnajdzies List zaadresowany do Garricka oraz Odłamany róg.

10 - sarkofag. Kiedy się do niego zbliższy, zagadnie cię para Wartowników - Myrthos i Moriendor. Rozmowa z nimi zainicjuje krótkie zadanie Straż nadchodzi.

W sarkofagu odnajdziesz Gwiezdny Kamień. Jak zwykle oznacza to wyleczenie całej drużyny oraz spory zastrzyk PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.