Podążaj za czarodziejem

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Icary we własnym Domostwie, zaraz po utworzeniu księgi umiejętności Zagłady Rycerzy Śmierci.

 

Opis

Zlecając niniejszą misję Biała Wiedźma wręczy ci pierścień o nazwie Błogosławieństwo Icary. Przedmiot jest dowodem na to, że należysz do zaufanego kręgu ludzi czarownicy i okaże się nieoceniony w kontaktach ze sprzymierzeńcami tytułowego czarodzieja, dlatego koniecznie go zachowaj.

Pierścień ptzyda ci się w momencie spotkania przyjaciół czarodzieja Zandalora, których odszukanie jest celem misji Łowy w Grani Łowcy. Widząc Błogoslawieństwo Icary na twoim palcu, Matka owej rodziny przekaże ci informację, że opiekun miasteczka wyruszył do Świątyni Źródła w Widmowym Lesie. Dowiesz się również, że aby się tam dostać, będziesz potrzebować Amuletu ochrony przed upiorami, który znajdziesz w domu Zandalora w Grani Łowcy, a następnie musisz zdobyć od Ducha lasu magiczną runę umożliwiającą na wejście do starożytnej budowli. Na koniec rozmowy otrzymasz Kamień aktywujący portal, z pomocą którego przedostaniesz się z piwnicy uciekinierów do domu czarodzieja, a także 4080 PD.

Dokładny opis domu Zandalora znajdziesz tutaj. Na Amulet ochrony przed upiorami natkniesz się w szkatułce na piętrze budynku. Przedmiot ten pozwoli swemu posiadaczowi bezpiecznie przejść przez spowity zabójczymi oparami wydrążony konar drzewa w Widmowym Lesie. Kiedy postać wyposażona w Amulet przejdzie na drugą stroną urwiska, skorzystaj z Piramidy teleportacyjnej, by przenieść tam pozostałych członków swojej drużyny.

Twoim następnym celem będzie odszukanie w Widmowym Lesie jego ducha opiekuńczego imieniem Shearah. Sprawa się skomplikuje, gdy spotkasz Greala. Uczeń Shearah powie ci, że Duch lasu został porwany przez demona Balberitha i jest przetrzymywany w chacie na wschodzie. Greal stwierdzi również, że powinieneś unikać zabijania sług Balberitha, ponieważ to czyni demona silniejszym, jednak w rzeczywistości nie ma to żadnego znaczenia. Na koniec rozmowy z żywiołakiem otrzymasz 4590 PD.

W drodze do chaty Shearah faktycznie natkniesz się na wiele sług demona, lecz bitwy nie powinny sprawić ci większych kłopotów. W końcu dotrzesz do domu, który okaże się pusty. Zejdź do piwnicy, by tam spotkać Shearah oraz samego Balberitha. O dziwo, z demonem nie musisz walczyć - możesz bowiem zawrzeć pakt.

  • Balberith pragnie śmierci innego demona, Raalzena Ax'arotha. Sługę ognia i tak będziesz musiał prędzej czy później zabić, dlatego zawarcie umowy z Balberithem nie jest wcale złą opcją. Swojego przeciwnika oraz kilku jego popleczników spotkasz na drodze wiodącej do Świątyni Źródła. W walce z nimi najlepszym rozwiązaniem są oczywiście ataki hydrozoficzne, tym bardziej, że twoi wrogowie są bardzo podatni na zamrożenie. Za zwycięstwo w tej walce otrzymasz ponad 40000 PD, zaś Balberith, zgodnie z umową, nagrodzi cię Magicznym kamieniem runicznym. Jednakże, jeśli posiadasz w swojej drużynie Jahana, demon wymaże jego wspomnienia, przez co twój towarzysz zapomni wyuczonych zaklęć, zaś wszystkie zdobyte przez niego punkty umiejętności będziesz musiał rozdzielić od nowa.
  • Jeśli odmówisz zawarcia paktu z demonem, lecz posiadasz w drużynie Jahana, Balberith przedstawi ci jeszcze jedną propozycją, związaną z zadaniem Mroczny układ króla. Demon zaoferuje ci prostą wymianę: Magiczny kamień runiczny w zamian za oddanie w jego ręce Jahana. Jeśli się zgodzisz, demon faktycznie odda w twoje ręce klucz do Świątyni Źródła, lecz na zawsze stracisz Jahana; otrzymasz za to punkt Praworządności. Jeżeli odmówisz, zyskasz punkt Renegactwa, lecz łowca demonów pozostanie w twojej drużynie.
  • Jeśli odrzucisz obie propozycje lub po prostu chcesz walczyć, to zabicie Balberitha stanie się twoją jedyną opcją. Demon natychmiast przyzwie na pole bitwy czwórkę Niewolników Udręki, którzy będą go leczyć i poprawiać jego odporności, dlatego to właśnie nich powinieneś się pozbyć w pierwszej kolejności. Nie zapominaj jednak o samym Balberithcie, inaczej może siać popłoch wśród twoich magów - najlepiej zająć go walką z twoim wojownikiem, podczas gdy reszta drużyny skupi się na sługach demona. Śmierć Balberitha to zdecydowanie najlepsze wyjście z sytuacji, bowiem na koniec walki zyskasz ok. 60000 PD, Magiczny kamień runiczny, a także unikatowy miecz o nazwie Piłowy dekapitator. Przy szczątkach demona znajdziesz również klucz do celi Shearah, którego możesz uwolnić, choć nie otrzymasz za to żadnych dodatkowych PD.

Tak czy inaczej, dzięki zdobytej runie będziesz mógł w końcu wejść - po trupach kolejnych wrogów - do położonej w sercu Widmowego Lasu Świątyni Źródła. Tam czeka cię rozwiązanie kilku zagadek, które zostały obszernie opisane w artykule dotyczącym kolejnej misji, jaką otrzymasz - Wnętrze Świątyni Źródła. Na sam jej koniec spotkasz wreszcie Zandalora. Ciężko ranny mag zostanie wyleczony Krwawym Kamieniem, po czym powie ci, że Leandra i Zakała wspólnie udali się do Pierwszego Ogrodu, by uwięzić Astarte i sprowadzić Smoka Pustki, który pożre cały Rivellon. Po zakończeniu rozmowy otrzymasz 57000 PD, natomiast Zandalor otworzy portal, dzięki któremu przedostaniesz się do swojego Domostwa.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.