Wstęp
Zadanie to otrzymasz automatycznie zaraz po wejściu do Świątyni Źródła.
Świątynia Źródła
1 - wyjście prowadzące do Widmowego Lasu.
2 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.
3 - zakopany kufer. Dostrzeżesz go przy odpowiednio wysokiej Spostrzegawczośći. W środku znajdziesz Gwiezdny Kamień.
4 - rozbite lustro Astarte.
5 - sterta kamieni. Aby je przesunąć, musisz nacisnąć przycisk znajdujący się tuż obok.
6 - mówiące drzwi. Przejdziesz przez nie dopiero wtedy, gdy zbierzesz "odpowiednią ilość" cząstek swojej duszy, czyli Gwiezdnych/Krwawych Kamieni. To oznacza, że drzwi otworzysz dopiero wówczas, gdy w swoim Domostwie odblokujesz Kaplicę.
7 - centralna komnata. Znajdziesz w niej m.in. kolejną kapliczkę teleportacyjną.
8 - płyta naciskowa #2.
9 - komnata trującej chmury.
10 - zniszczony most.
11 - kapliczka teleportacyjna (skarbiec).
12 - posągi próby.
13 - lustro Astarte.
14 - Klucz Ziemi.
15 - komnata częściowo zalana lawą.
16 - Wrota Ziemi.
17 - płyta naciskowa #3.
18 - posągi próby, Klucz Powietrza.
19 - ukryte pomieszczenie. Znajdziesz tutaj kufer z losowymi przedmiotami.
20 - Wrota Powietrza.
21 - pierwszy właz.
22 - ostatni właz.
23 - posągi próby.
24 - biblioteka. Wśród regałów znajdziesz wiele książek, a niektóre z nich mogą pomóc ci zrozumieć Test Czujności oraz Rytuał Ofiarności. Ten drugi zresztą należy odprawić właśnie w bibliotece.
25 - ranny Zandalor.
Opis
Zadanie to jest kontynuacją pościgu za Leandrą. Niestety, dość szybko okaże się, że masz poważne opóźnienie - Pośredniczka rozbiła lustro Astarte (4), przez co nie możesz ominąć zasadniczej części Świątyni Źródła. Pozostanie ci tylko jedna droga: przez skalne zawalisko (5) i mówiące drzwi (6) do serca kaplicy (7).
Tam czekają cię dwie próby. Pierwsza, długa i wymagająca, to Test Czujności. Przejście próby zapewni ci informacje niezbędne do ukończenia najważniejszego testu, czyli Rytuału Ofiarności. W związku z powyższym Test Czujności jest całkowicie opcjonalny - jeśli wiesz, jak ukończyć główny rytuał, możesz go spokojnie pominąć.
W świątyni nie spotkasz żadnych wrogów, dlatego spokojnie możesz rozdzielić drużynę. W niektórych momentach Testu Czujności będzie to wręcz koniecznie.
Test Czujności
Poniższy opis przedstawia proces przejścia Testu Czujności wraz z przyległymi komnatami.
- Rozpoczynasz w centralnej komnacie (7). Wejdź i zejdź z płyty naciskowej, a otworzysz drzwi do sąsiedniej komnaty (8).
- Wejdź na płytę naciskową #2 (8). To sprawi, że otwarte przed chwilą drzwi się zamkną, lecz otworzą się drzwi wiodące do komnaty z trującą chmurą (9).
- Wejdź i zejdź z naciskowej płyty (9). Wprawdzie zamkniesz drzwi z komnaty, z której przyszedłeś, lecz otworzysz Wrota Powietrza (20). Pułapkę uruchamiającą trującą chmurę możesz zwyczajnie rozbroić. Aby otworzyć drzwi wiodące na zachód (10), naciśnij przycisk znajdujący się na ścianie.
- Kiedy dojdziesz do zniszczonego mostu (10), przeskocz go za pomocą Piramidy teleportacyjnej lub dowolnej zdolności o podobnym działaniu. Postaraj się uniknąć zetknięcia ze spadającymi z sufitu kulami magmy. Otwórz pobliskie, zawalone drzwi, a aktywujesz kapliczkę teleportacyjną (11). Dzięki niej możesz bezpiecznie przenieść się w pobliże skarbca.
- Tam spotkasz pierwszą parę posągów próby (12). Jeden z nich przedstawia Romantyzm, drugi - Pragmatyzm. Aby pomyślnie zaliczyć tę część testu, musisz zniszczyć posąg, który przedstawia przeciwieństwo charakteru osoby uderzającej w kamienną statuę. Słuszny wybór zapewni ci odpowiedni zastrzyk PD, natomiast pomyłka będzie oznaczać przeteleportowanie do centralnej komnaty (7) i konieczność rozpoczęcia wszystkiego od początku.
- Następnie przenieś się do samego skarbca. Odnajdziesz tam lustro Astarte (13). Zbliż się do niego, by otrzymać dodatkowe PD za eksplorację, a następnie wykorzystaj portal, by przedostać się do sali z Kluczem Ziemi (14). Zabierz ów przedmiot i opuść pomieszczenie. Drzwi otworzą się po naciśnięciu znajdujacego się na ścianie przycisku.
- Ponownie skieruj się do komnaty wypełnionej trującymi oparami (9) i idź na zachód. Tym razem jednak nie skręcaj w stronę mostu (10), lecz przeteleportuj się do sali częściowo zalanej przez lawę (15). Tam odkryjesz kufer z losowymi łupami oraz płytę naciskową. Wejdź i zejdź z niej, a otworzysz drzwi wyjściowe z komnaty oraz dwie pary drzwi wiodące do Wrót Ziemi (16).
- Zaraz za Wrotami Ziemi (16) natkniesz się na parę Czujnych Wartowników. Jak to zwykle bywa w ich przypadku, posągi zaleją powierzchnię wokół siebie lawą, gdy tylko cię zobaczą. Ty również zachowaj się zwyczajowo: rzuć na wrogów Zagładę Rycerza Śmierci i obserwuj, jak Wartownicy giną we własnej lawie.
- Niebawem dotrzesz do płyty naciskowej #3. Wejdź i zejdź z niej, a drzwi przed tobą staną otworem. Niestety, w ten sposób uruchomisz również pułapkę, dlatego czym prędzej wbiegnij do sąsiedniej komnaty (18).
- Spotkasz tam (18) kolejne posągi próby, tym razem przedstawiające Altruizm i Egoizm. Tak jak wcześniej, zniszcz posąg reprezentujący przeciwstawny charakter do postaci atakującej, a pomyślnie zaliczysz tę część testu. Kiedy to zrobisz, koniecznie zabierz ze sobą Klucz Powietrza.
- W tym momencie Wrota Powietrza (20) powinny stać otworem. Jeśli tak nie jest, wejdź i zejdź z płyty w centralnej komnacie (7), a następnie uczyń to samo przy płycie #2 (8) oraz w sali z trującą chmurą (9). Przejdź przez Wrota Powietrza.
- W końcu dotrzesz do włazu (21). Do tej części Testu wybierz postać z największą ilością pkt Sposrzegawczości. Przed tobą seria małych komnat, w których zawsze znajdziesz właz prowadzący do kolejnego pokoiku. W dwóch z nich znajdziesz kufry, w dwóch kolejnych klucze do nich; w niektórych natkniesz się na możliwość przejścia do komnaty obok za pomocą Piramidy teleportacyjnej. W końcu trafisz do komnaty wyjściowej (22). Zamiast skorzystać z oczywistego włazu, który przeniesie cię do pierwszego włazu (21), odszukaj na ścianie przycisk - będzie on widoczny dla każdej postaci posiadającej minimum 9 pkt Spostrzegawczości. Naciśnij przycisk, a znajdujący się obok niego posąg przesunie się i odsłoni alternatywny właz. Wykorzystaj go, by dostać się pod trzecią parę posągów próby (23).
- Trzecia i zarazem ostatnia para posągów przedstawia Śmiałość i Ostrożność. Znów zniszcz tę statuę, który reprezentuje przeciwny charakter do atakującego, a pomyślnie zakończysz tę część misji oraz cały Test Czujności. Uzyskasz 5700 PD, zaś posągi w centralnej komnacie (7) podświetlą się i udostępnią ci ukryte dotychczas księgi: Trzy aspekty człowieka: Duszę, Umysł oraz Ciało. Ich lektura pozwoli ci poznać sekrety Rytuału Ofiarności.
Rytuał Ofriarności
Na podstawie zdobytej wiedzy musisz odprawić w bibliotece (24) Rytuał Ofiarności. Tym razem rzecz jest dość prosta, bowiem wystarczy zapalić świeczki na specjalnym ołtarzu w odpowiedniej kolejności, czyli:
- Na początek zapal wszystkie świeczki na zewnętrznym kręgu i poczekaj, aż w ołtarz uderzy błyskawica.
- Następnie zapal jedynie świeczkę na czubku ołtarza i zaczekaj, aż w ołtarz uderzy błyskawica.
- Na koniec zapal dowolne trzy świeczki i poczekaj, aż błyskawica uderzy w ołtarz.
W ten oto sposób ukończysz Rytuał Ofiarności i tym samym zdobędziesz 28500 PD. Jeden z regałów biblioteki odsunie się, dzięki czemu będziesz mógł kontynuować wędrówkę w głąb Świątyni Źródła. Nie potrwa ona zbyt długo, bowiem niebawem spotkasz rannego Zandalora (25) - słynnego czarodzieja z Grani Łowcy. Mag zostanie wyleczony za pomocą Krwawego Kamienia i powie ci, że Leandra połączyła swe siły z Zakałą, by wspólnie doprowadzić do powrotu Smoka Pustki - ostatnią nadzieją Rivellonu pozostajesz ty. Po zakończeniu rozmowy czarodziej otworzy portal, z pomocą którego przedostaniesz się do Domostwie na Krańcu Czasu. To właśnie tam rozegra się finałowa bitwa.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!