Obietnica prochu strzelniczego

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Po ukończeniu zadania Długa droga do domu, kiedy następnym razem skierujesz się w kierunku Wolnych Marchii, powinieneś trafić na Przełęcz Nieboszczyka. Tam natkniesz się na krasnoluda imieniem Javaris, który będzie zmuszony odpierać atak olbrzymich pająków. Jeśli pomożesz mu zlikwidować potwory, po walce kupiec złoży ci propozycję.

Eksploracja

Przełęcz Nieboszczyka

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - Akt I - Główny wątek - Obietnica prochu stzrelniczego - Przełęcz Nieboszczyka

1 - przejścia do mapy świata.

2 - Javaris.

3 - embrium. Jest to jeden ze składników niezbędnych do warzenia eliksirów. Za jego zabranie otrzymasz 200 PD.

4 - traktat o Kastach. Zabranie go zainicjuje zadanie Traktat o Kastach i Księgowości Rodu.

Opis

Javaris wtajemniczy cię, że przebywający w Kirkwall qunari posiadają czarny proch - coś, co może zrewolucjonizować cały świat i, przy okazji, pozwoli poważnie obłowić temu, kto wprowadzi specyfik na rynek. Krasnolud sądzi, że przyniesienie Arishokowi głowy przywódcy Tal-Vashoth z Okaleczonego Wybrzeża mogłoby skłonić go do odsprzedania receptury.

Tam też się udaj. Na miejscu zastaniesz wielu przeciwników, w tym wojowników Tal-Vashoth. Nieopodal wejścia do jaskini, w której się skrywają, natkniesz się na jednego z najemników. Ten ostrzeże cię przed swoimi pobratymcami, a nawet poprosi o zabicie ich, bowiem sprzeciwili się woli Quna. Po zakończeniu rozmowy wojownik po prostu odejdzie.

Przed wejściem do jaskini będziesz musiał stawić czoło jeszcze kilku najemnikom, zaś w środku - o wiele większej ich liczbie. Konsekwentnie likwiduj kolejnych wrogów i posuwaj się jedyną słuszną drogą na południe. W końcu dotrzesz do głównej groty, w której zmierzysz się z przywódcą Tal-Vashoth i jego podwładnymi.

Bitwa ta jest trudna, bowiem przeciwnicy będą cię atakować praktycznie z każdej strony. Dobrym pomysłem jest wycofanie się w głąb jaskini i podjęcie walki w jednym z ciasnych korytarzy. Pamiętaj również, że gdy tylko rozpocznie się "druga fala", musisz jak najszybciej wykończyć Saarebasów, gdyż ich zaklęcia obszarowe mogą poczynić ogromne szkody w twoich szeregach. Po walce koniecznie przeszukaj zwłoki przywódcy Tal-vashoth - znajdziesz przy nich recepturę Granatu zapalającego.

Po uporaniu się z Tal-Vashoth udaj się na spotkanie z Arishokiem, które odbędzie się w obozie qunari w dokach Kirkwall; na miejscu będzie już na ciebie czekał Javaris. W trakcie rozmowy okaże się jednak, że Arishok nie jest zainteresowany sprzedażą tajemnicy czarnego prochu, zaś samo zabicie Tal-Vashoth nie robi na nim wielkiego wrażenia. Zakończyć to zadanie możesz na trzy sposoby:

  • Jeśli powiesz Javarisowi, by odszedł, krasnolud odmówi dalszej współpracy i nie otrzymasz żadnej nagrody.
  • Jeśli powiesz Arishokowi, że Javaris wciąż jest ci dłużny pieniądze, otrzymasz 3 suwereny i 400 PD.
  • Jeśli powiesz Arishokowi, że Javaris obiecał ci pewne profity w przyszłości, otrzymasz 4 suwereny i 400 PD.

Gdy Javaris odejdzie, będziesz mógł kontynuować rozmowę z Arishokiem i dowiedzieć się co nieco na temat qunari oraz ich stosunku do miasta Kirkwall; nie wyniknie jednak z tego żadne nowe zlecenie.

Warto odnotować, ze jeśli na spotkanie udasz się z Izabelą, piratka opuści drużynę przed wejściem do obozu, jednak później będziesz mógł ją z powrotem przyjąć "pod swoje skrzydła". Jeżeli zaś w trakcie rozmowy będzie z tobą Fenris, zyskasz kilka dodatkowych opcji dialogowych.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.