Chateau Haine, skarbiec

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Znak Zabójcy - Chateau Haine, skarbiec

1 - przejście do lochów.

2 - sala audiencyjna.

3 - księga. Znajdziesz ją tutaj, jeśli w twojej drużynie jest Avelina. Zbadanie ksiażki rozpocznie zadanie Znak Du Lac.

4 - centralna sala.

5 - wschodnie komnaty.

6 - północne komnaty.

7 - zachodnie komnaty.

Wątek główny

Po wejściu do skarbca natkniesz się na księcia Prospera, Cahira i oddział strażników. Po chwili władca zamku odejdzie, zatrzaskując za sobą metalowe wrota. Cahir nakaże straży atakować, po czym pobiegnie "uwolnić bestię". Mimo że strażnicy zostaną wsparci m.in. przez harlekina, walka nie powinna stanowić wyzwania.

Wraz z końcem bitwy musisz zastanowić się nad sposobem ucieczki ze skarbca - przejście do lochów (1) jest oczywiście zamknięte. Nie pozostaje ci nic innego jak zejść do centralnej sali i zmierzyć ze znajdującymi się tam łamigłówkami.

Odblokowanie drzwi będzie od ciebie wymagało rozwiązania zagadek we wschodnich (5), północnych (6) i zachodnich (7) komnatach. Dodatkowo istnieje możliwość rozwikłania łamigłówki w centralnej sali (4), co poskutkuje wspanialymi łupami i Osiągnięciem "Skok". Ale po kolei...

Wschodnie komnaty

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Znak Zabójcy - Chateau Haine, skarbiec

Zagadka jest dosyć prosta: musisz odwracać (klikać) kolejne panele w takiej kolejności, by ostatecznie utworzyły obraz jednego z przodków księcia Prospera. Dźwignia działa jak przycisk "reset". Jeśli masz problemy z ułożeniem paneli, spójrz na obraz po prawej stronie i klikaj kolejno: A1, B1, A2, B2, D2, E2, C3, D3, E3, B4, C4, D4, B5, C5, E5. Jeśli zrobisz to poprawnie, na frontowej ścianie wschodnich komnat pojawi się malowidło będące kluczem do zagadki w centralnej sali.

Północne komnaty

W tej części skarbca zastosowano nieco inny system zabezpieczeń. Wymaga on wykorzystywania tzw. "aparatów", dzięki którym aktywowane są kolorowe pieczęci pozwalające na otwieranie drzwi w kolorze danej pieczęci. Należy pamiętać, że Hawke może posiadać pieczęć tylko w jednym kolorze. Niebagatelną rolę odgrywają też tzw. "miksery", które pozwalają łączyć w sobie pieczęci dwóch kolorów, zamieniając je w jedną pieczęć o nowym, unikatowym kolorze.

Aby rozwiązać zagadkę północnych komnat, musisz wykonywać kolejne czynności w dokładnie takiej kolejności, jak podano poniżej:

  1. Zabierz żółty aparat.
  2. Otwórz żółte drzwi.
  3. Połóż żółty aparat w mikserze.
  4. Zabierz biały aparat.
  5. Otwórz obie pary białych drzwi.
  6. Zabierz czarny aparat.
  7. Otwórz czarne drzwi.
  8. Zabierz niebieski aparat.
  9. Otwórz niebieskie drzwi.
  10. Zabij runicznego golema.
  11. Połóż niebieski aparat w mikserze.
  12. Zabierz z miksera zielony aparat.
  13. Otwórz zielone drzwi.

Aby na frontowej ścianie północnych komnat pojawiło się malowidło-klucz, wystarczy zabić golema. Niemniej, zrobienie kilku kolejnych kroków i otwarcue zielonych drzwi doprowadzi cię do kufra zawierającego prawie 10 suwerenów w złocie i losowe przedmioty.

Zachodnie komnaty

W zachodnich komnatach funkcjonuje identyczny mechanizm jak ten, który miałeś okazję poznać w północnej części skarbca. Oczywiście czynności, które należy wykonywać po kolei, wyglądają trochę inaczej:

  1. Zabierz czarny aparat.
  2. Otwórz czarne drzwi.
  3. Zabierz biały aparat.
  4. Otwórz białe drzwi.
  5. Zabierz niebieski aparat.
  6. Połóż niebieski aparat w mikserze.
  7. Otwórz niebieskie drzwi.
  8. Zabij runicznego golema.
  9. Zabierz czerwony aparat.
  10. Połóż czerwony aparat w mikserze.
  11. Zabierz fioletowy aparat z miksera.
  12. Otwórz fioletowe drzwi.

Podobnie jak w przypadku centralnych komnat, do odblokowania malowidła klucza wystarczy zabicie runicznego golema. Niemniej, za fioletowymi drzwiami czeka ok. 1.5 suwerena w złocie i losowe przedmioty, więc warto pomęczyć się chwilę dłużej.

Centralna sala

Po rozwiązaniu powyższych zagadek możesz już właściwie opuścić skarbiec (1), jednak do rozwiązania jest jeszcze jedna łamigłówka. Nagroda za jej pokonanie jest dość okazała, dlatego też warto poświęcić na to jeszcze kilka minut.

W centralnym pomieszczeniu znajdują się trzy kręgi płomieni i tyleż samo "puzzli". Jak łatwo się domyślić, rozwiązanie kolejnych puzzli jest równoznaczne z ugaszeniem kolejnego pierścienia ognia, aż do ich kompletnego unicestwienia w przypadku rozwiązania wszystkich trzech zagadek. Jak się do nich zabrać? Wskazówki znajdują się na wspomnianych wyżej malowidłach-kluczach, które pojawiły się po rozwikłaniu łamigłówek we wschodnich, północnych i zachodnich komnetach. Na każdym z obrazów znajdują się trzy rzędy po pięć wizerunków mężczyzn, co doskonale odpowiada ilości puzzli na podłodze przed wszystkimi trzema komnatami. W całej zabawie chodzi o to, żeby panele były odwrócone wizerunkami do góry tam, gdzie na malowidłach mężczyźni są zamaskowani.

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Znak Zabójcy - Chateau Haine, skarbiec

Jeśli powyższy opis wydaje ci się skomplikowany, to spójrz na schemat po prawej stronie i patrząc się od strony komnat w kierunku centrum sali, obróć do góry następujące panele:

  • Wschód: A1, A2, B2, C2, D2, E2, A3
  • Północ: A1, C1, E1, A2, B2, C2, E2, A3, C3, E3
  • Zachód: B1, D1, B2, C2, D2, B3, D3

Jak już wspomniano wcześniej, wraz z rozwiązywaniem kolejnych puzzli będą znikać znajdujące się w centrum sali kręgi płomieni. To pozwoli ci dostać się do specjalnych łupów:

  • Pierwszy krąg: Buty Orlezjańskiego Lansjera (wojownik), Buty Posłańca (łotrzyk) lub Buty Zaklinaczki Illany (mag) oraz ponad 2 suwereny w złocie.
  • Drugi krąg: Rękawice Orlezjańskiego Lansjera (wojownik), Rękawice Posłańca (łotrzyk) lub Rękawice Zaklinaczki Illany (mag) oraz ponad 3 suwereny w złocie.
  • Trzeci krąg: Zbroja Orlezjańskiego Lansjera i Hełm Orlezjańskiego Lansjera (wojownik), Płaszcz Posłańca i Hełm Posłańca (łotrzyk) lub Szaty Zaklinaczki Illany i Tiarę Zaklinaczki Illany (mag), ponad 6 suwereny w złocie oraz Osiągnięcie "Skok". Jeśli aktywowałeś zadanie Piraci i ich klątwy, znajdziesz tutaj także część Sztyletu Czterech Wiatrów.

Po zabraniu wszystkich kosztowności ze skarbca możesz już spokojnie udać się do lochów (1).


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.