Dziedziniec Katowni

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - Prolog - Kirkwall, dziedziniec Katowni

1 - punkt startowy.

2 - Strażnik Wright.

3 - Kapitan Ewald.

4 - piedestał. Badając go otrzymasz wpis do Kodeksu traktujący o Katowni.

5 - Kupiec Cavril. Przy pierwszym spotkaniu zobaczysz, jak handlarz odkupuje od blizej nieznanej kobiety jej rzeczy za bezcen. Poza przedystkutowaniem z nim tej kwestii nie możesz nic zrobić.

6 - Meeran.

7 - Athenril.

8 - Friedrich.

9 - Gamlen.

Wątek główny

Zaraz po przybyciu do miasta porozmawiaj ze strażnikiem Wrightem (2). Dowiesz się, że miasto jest przepełnione i żaden nowy uchodźca nie zostanie już wpuszczony w obręb jego murów. To oczywiście nie koniec podróży. Skieruj się do kapitana Ewalda (3), który jest obecnie przełożonym straży. W rozmowie z nim wspomnij o swoim krewnym - Gamlenie; informacja ta nie zrobi na rozmówcy żadnego wrażenia, a to z racji tego, że niegdyś majętny wuj popadł w poważne długi i słowo Hawke'ów nie znaczy już w mieście tyle, co dawniej. Ewald pozwoli ci się jednak spotkać z Gamlenem, co rozwścieczy zgromadzonych wokół dezerterów - walka jest nieunikniona. Starcie nie jest zbyt trudne, zwłaszcza jeśli szybko pozbędziesz się przywódcy ex-żołnierzy.

Kiedy pył bitewny opadnie, Ewald podziękuje ci za pomoc i obieca odnaleźć Gamlena. Od tego momentu minie trzy dni, nim wuj dotrze na dziedziniec Katowni. Z rozmowy z nim dowiesz się, że kapitan straży miał rację - problemy finansowe zmusiły twojego krewnego do sprzedania majątku i nie stać go na opłacenie "wejścia" do miasta. Oczywiście jest jeszcze jeden sposób. Wystarczy, że wraz z kompanami zaciągniesz się na rok do pracy jako najemnik u Meerana (6) lub Athenril (7), a ci zapewne opłacą strażników strzegących bram miasta.

To, dla kogo będziesz pracować, nie ma większego wpływu na dalszy rozwój fabuły. Zarówno Meeran, jak i Athenril, będą mieli dla ciebie jedno zlecenie do wykonania - kolejny rok minie "samoczynnie". Później, w Akcie I, od wybranego pracodawcy otrzymasz jeszcze jedno opcjonalne zlecenie. Bądź też pewien, że rywal naśle na ciebie swoich ludzi.

Zadanie Meerana

Meeran (6) chce, abyś zlikwidował szlachcica imieniem Friedrich, który oszukał twojego zleceniodawcę. Poszukiwany mężczyzna wraz z kilkuosobową obstawą przebywa w miejscu oznaczonym 8. W trakcie rozmowy Friedrich spróbuje cię przekupić - jeśli się zgodzisz, otrzymasz 2 suwereny, lecz będziesz musiał walczyć z ochroniarzami szlachcica; co więcej, takie rozwiązanie nie zadowoli Meerana, w konsekwencji czego będziesz musiał wykonać Zadanie Athenril. Jeżeli jednak odmówisz przyjęcia pieniędzy, czeka cię bitwa z Friedrichem i jego ludźmi - gdybyś miał problemy z jej wygraniem, wycofaj się w okolicę posterunku kpt. Ewalda 3, a uzyskasz pomoc ze strony straży miejskiej. Po walce przy ciele Friedricha znajdziesz 5 suwerenów.

Zakończenie zadania zapewni ci 400 PD i osiągnięcie Najemnik. W ten sposób Prolog dobiegnie końca - zostaniesz automatycznie przeniesiony do Górnego miasta.

Warto odnotować, że jeżeli przed spotkaniem Friedrichem przyjąłeś już łapówkę od Cavrila (Zadanie Athenril), walka ze szlachciem i jego ludźmi jest nieunikniona.

Zadanie Athenril

Athenril poskarży się, że miejscowy kupiec, Cavril, zawarł z nią układ, jednak nie dotrzymał obietnicy. Handlarz (5) oczywiście nie będzie chciał słyszeć o jakimkolwiek kompromisie, toteż masz kilka możliwości rozwiązania tej sytuacji:

  • Przyjąć łapówkę Cavrila. Zyskasz w ten sposób 2 suwereny, jednak samo zlecenie zostanie niezaliczone, co zmusi cię do wykonania Zadania Meerana. Pomysł ten nie spodoba się Avelinie (+5 pkt rywalizacji).
  • Pozwolić Avelinie zająć się sprawą. Zyskasz w ten sposób +10 pkt przyjaźni u wojowniczki.
  • Walka z ochroniarzami Cavrila. W tym wypadku otrzymasz wsparcie od miejskiej straży, więc nie powinieneś mieć żadnym problemów z wygraniem batalii.

Jeśli nie przyjąłeś łapówki, otrzymasz klucz do kufra Cavrila, w którym znajdziesz 2 suwereny. Pieniądze zanieś do Athenril. Elfka zabierze złoto, w zamian za co na twoje konto wpłynie 400 PD oraz osiągnięcie Nikczemnik. W ten sposób Prolog dobiegnie końca - zostaniesz automatycznie przeniesiony do Górnego miasta.

Warto odnotować, że jeżeli przed spotkaniem Cavrilem przyjąłeś już łapówkę od Friedricha (Zadanie Meerana), walka z ochroniarzami kupca jest nieunikniona.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.