Czarne Mokradła

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Eksploracja

Czarne Mokradła w chwili obecnej są zamieszkiwane głównie przez wilki i mroczne pomioty; w północno-zachodniej części bagien natkniesz się także na zupełnie nowych wrogów - larwy dzieci.

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Czarne Mokradła

1 - przejście do mapy świata.

2 - szkielet. Zabranie znajdujących się przy nim listu i butelki po truciźnie rozpocznie zadanie Tropem miłości.

3 - smocze kości. Na całych mokradłach znajdziesz pięć sztuk różnych części smoczego szkieletu. Zdobycie ich jest związane z zadaniem Zaginione kości smoka.

4 - miejsce na kość. Jest związane z zadaniem Zaginione kości smoka.

5 - czwarta wskazówka. Jest związana z zadaniem Tropem miłości.

6 - zasłona Pustki. Usuniesz ją w trakcie wykonywania zadania Zaginione kości smoka.

7 - druga wskazówka. Jest związana z zadaniem Tropem miłości.

8 - zwłoki mabari. Znajdziesz przy nich Katgut, którego będziesz potrzebował, by ukończyć zadanie Serce lasu.

9 - stary list. Przeczytanie go zapewni ci nowy wpis w Kodeksie, a także uaktywni zadanie Ciężar winy.

10 - wejście do posiadłości. Nie możesz go teraz sforsować. Taka możliwość pojawi się dopiero w późniejszym etapie wątku głównego.

11 - archiwum miejskie. Zbadanie go zapewni ci nowy wpis do Kodeksu.

12 - Zabawkowy konik. Jest to świetny prezent dla Oghrena, choć nie powinieneś mu go wręczać do czasu, aż powie, że lubi konie.

13 - brama do doków. Zostanie otwarta pod koniec zadania Cienie Czarnych Mokradeł (patrz wątek główny).

14 - rozdarcia Zasłony. Na mokradłach znajdziesz trzy takie miejsca; ich zamknięcie jest celem zadania Rozdarcia Zasłony.

15 - trzecia wskazówka. Jest związana z zadaniem Tropem miłości.

16 - skały. Pośród nich znajdziesz Medalik Kristoffa - idealny prezent dla Justyniana.

17 - krag przywołania. Znajdziesz tutaj wydartą stronę, która doda do twojego Kodeksu nowy wpis na temat sekretu Baronowej.

18 - szósta wskazówka. Jest związana z zadaniem Tropem miłości.

19 - kufer. W środku znajdziesz Recepturę Silniejszego Eliksiru Uziemienia oraz buławę Łamiczerep.

20 - pływająca butelka. Natkniesz się na nią tylko w wypadku, gdy odnalazłeś wcześniej wszystkie ukryte wskazówki (w sumie 6). Jest związana z zadaniem Tropem miłości.

21 - skrytka Karstena. Pojawi się tutaj tylko w wypadku otrzymania wcześniej zadania Ciężar winy.

22 - larwy dzieci. Czeka cię tutaj raczej łatwa przeprawa z tymi potworami - zupełną "nowością" w świecie Dragon Age'a.

23 - piąta wskazówka. Jest związana z zadaniem Tropem miłości.

 

24 - ciało Kristoffa. Kiedy je zbadasz, na miejscu pojawi się Pierwszy i wręczy ci "prezent" od "Matki". W efekcie zarówno twoja drużyna, jak i mroczny pomiot, zostaniecie przeniesieni do Nieśmiertelnych Czarnych Mokradeł - tych samych bagien, lecz znajdujących się w Pustce. Więcej informacji szukaj w sekcji "wątek główny".

Po powrocie do świata żywych w miejscu tym natrafisz na zwłoki Pierwszego, a przy nich miecz dwuręczny Wybraniec Matki, Pancerz Wartownika, a także 8 suwerenów w złocie.

25 - portale Pustki. Natkniesz się na nie dopiero po powrocie z Pustki; w sumie jest ich cztery. Kiedy podejdziesz do któregokolwiek z nich, będziesz musiał walczyć z "żółtymi" ożywieńcami i zwykłymi cieniami, które będą pojawiać się aż do czasu śmierci tego pierwszego - jest to więc dobra okazja, by zdobyć trochę PD. Zlikwidowanie stworów nie jest jednak związane z żadnym zadaniem.

26 - gruzy. Wśród nich znajdziesz Zdobioną srebrną misę - dobry prezent dla Velanny.

27 - kufer. W środku znajdziesz Plany granatu rozpraszającego, Recepturę trucizny rozpraszającej, Plany pułapki z otępiającym gazem, Pierścień srogości i ponad 6 suwerenów w złocie.

28 - kufer. W środku znajdziesz Obrys runy pilności, Obrys runy pędu, Obrys arcymistrzowskiej runy spowolnienia, Obrys patronackiej runy spowolnienia oraz ponad 3 suwereny w złocie.

29 - rozpadająca się skrzynia. W środku znajdziesz Miecz sir Alvarda, którego zabranie zakończy zadanie Zaginiony miecz sir Alvarda.

30 - Królowa Czarnych Mokradeł. Walkę z tym potężnym smokiem stoczysz w ramach ukończenia zadania Zaginione kości smoka.

31 - sterta smoczych kości. Natkniesz się tutaj na Kości prastarego smoka, co uaktywni zadanie Praca daje w kość.

Wątek główny

Cienie Czarnych Mokradeł

Celem twojej wizyty na Czarnych Mokradłach jest odnalezienie Szarego Strażnika imieniem Kristoff - lub tego, co z niego zostało. Na szczątki wojownika natkniesz się w północno-zachodniej części bagien (24). Tam też zaczepi cię Pierwszy - wysłannik "Matki", który przekaże ci "prezent" od przywódczyni mrocznych pomiotów. Efektem spotkania będzie to, że zarówno twoja drużyna, jak i napotkane pomioty, zostaniecie uwięzieni na Nieśmiertelnych Czarnych Mokradeł.

Gdy już uda ci się wydostać z Pustki, powrócisz do miejsca oznaczonego liczbą 24. Duch Sprawiedliwości przejmie ciało Kristoffa i dołączy do drużyny jako Justynian, wymuszając na tobie usunięcie z niej jednego z jej dotychczasowych członków. Nowy towarzysz stwierdzi, że Baronowa również wróciła do świata żywych i bezwzględnie musi zostać zniszczona.

Udaj się do bramy posiadłości Baronowej (10), gdzie po krótkiej wymianie zdań kobieta zamieni się w demona i zaatakuje. W trakcie walki twoja przeciwniczka będzie otwierać "żółte" portale Pustki, które powinieneś likwidować tak szybko, jak to tylko możliwe - inaczej musisz liczyć się z atakami stale powiększającej się liczby cieni. Taktyka jest więc dość prosta: uwagę swojej "najtwardszej" postaci skup na Baronowej, podczas gdy reszta drużyny będzie zajmować się zamykaniem portali. W ten sposób walka nie powinna potrwać zbyt długo; śmierć Baronowej zakończy to zadanie i zapewni ci 4000 PD. Przy szczątkach demona znajdziesz ponadto Płomienne kalosze, pierścień Więź ducha, ponad 9 suwerenów w złocie oraz Klucz do magazynu w dokach. Zajrzyj tam koniecznie, gdyż w pozostawionych na przystani kufrach (27, 28, 29) natkniesz się na sporo kosztowności.

Zad. poboczne

Ciężar winy

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po przeczytaniu starego listu (9).
Nagroda: 500 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Czytając znaleziony w miejscu oznaczonym 9 list dowiesz się, że niejaki Karsten Wilde sprzedał niegdyś Baronowej trójkę dziewcząt, jednak sumienie nie dawało mu później spokoju i ostatecznie powiesił się. Nim popełnił samobójstwo ukrył kosztowności w "głębinach mokradeł" - dokładnie w kufrze znajdującym się pod liczbą 21. W środku znajdziesz Diament, Rubin, Szafir i 1 suweren w gotówce. "Oczyszczenie" skrzyni zakończy zadanie i zapewni ci dodatkowe 500 PD.

Praca daje w kość

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po zdobyciu Kości prastarego smoka (31).
Nagroda: 250 PD, długi miecz Czujność o wybranych parametrach.
Dodatkowe informacje: misja ta stanowi część zadania Dzieło mistrza.
Opis: Po zabiciu Królowej Czarnych Mokradeł (patrz zad. Zaginione kości smoka) w leżącej nieopodal stercie kości odnajdziesz te, któte należały niegdyś do prastarego smoka. Jeśli zaniesiesz je do Mistrza Wade'a z Twierdzy Czuwania, ten obieca wykonać dla ciebie wspaniały miecz - wcześniej musisz jednak dostarczyć jeszcze kilka składników, takich jak:

  • Arcymistrzowska runa ognia - przedmiot ten możesz stworzyć przy pomocy umiejętności Tworzenia run.
  • Diament - można go znaleźć w wielu miejscach, m.in. w kufrze, który odnajdziesz na koniec zadania Ciężar winy.
  • Świeże smocze jajo - natkniesz się na nie podczas penetracji smoczej jaskini w kopalni srebrnorytu.
  • Większy balsam ciepła - przedmiot ten możesz stworzyć przy pomocy umiejętności Zielarstwa.

Gdy dostarczysz wszystkie materiały do Wade'a, płatnerz zada ci kilka pytań odnośnie jego właściwości. Na poczatek musisz wybrać jego typ; do wyboru są:

  • Długi miecz
  • Miecz dwuręczny

Następnie, jakie ciosy wolisz zadawać:

  • "Szybkie i celne": +6 do ataku, +5 obrażeń od zimna
  • "Nie do powstrzymania": +1.5 do przebijania pancerza, +5 obrażeń od ognia

A na koniec, do jakiego stylu walki powinien być przystosowany:

  • "Najostrzejszy": +3% szansy na trafienie krytyczne, +15% obrażeń przy trafieniu krytycznym/ciosie w plecy
  • "Obrona": +6 do obrony, +10% do unikania ataków
  • "Bez wysiłku": +0.5 do regeneracji wytrzymałości, +50 do wytrzymałości
  • "Wedle uznania Wade'a": +3 do wszystkich atrybutów

Na koniec rozmowy Mistrz Wade wykuje miecz Czujność o wskazanych przez ciebie parametrach, który od tej pory będzie ci służyć już zapewne do końca gry. Otrzymasz także 250 PD.

Rozdarcia Zasłony

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz, gdy po raz pierwszy zbadasz jedno z rozdarć Zasłony (14).
Nagroda: Buty Wartownika, Hełm Wartownika, Rękawice Wartownika, Diament, ponad 6 suwerenów w złocie
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Na Czarnych Mokradłach natkniesz się na trzy rozdarcia Zasłony (14). Twoim celem jest je "załatać", jednak aby tego dokonać, będziesz musiał wybrać się do Nieśmiertelnych Czarnych Mokradeł (patrz wątek główny).

Gdy już tam dotrzesz, musisz odnaleźć trzy aparatury rozdarcia Zasłon, zlikwidować strzegące je demony pożądania (zawsze w liczbie trzech) i przy pomocy wymienionych wyżej narzędzi usunąć luki w powłoce oddzielającej świat żywych i umarłych.

Po powrocie do "rzeczywistości" udaj się w miejsca, gdzie znajdowały się wcześniej rozdarcia. Natrafisz tam na kufry, dzięki którym w twoim plecaku mogą się znaleźć m.in. Buty Wartownika, Hełm Wartownika, Rękawice Wartownika, Diament, a także ponad 6 suwerenów w gotówce. Dodatkowych PD tym razem nie przewidziano.

Tropem miłości

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po przeczytaniu listu znalezionego przy szkielecie (2).
Nagroda: 500 PD.
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Przy szkielecie (2) natkniesz się na list niejakiego Corina. Dowiesz się z niego, że chłopak zaaranżował dla swojej ukochanej prostą zagadkę. Kobieta odmówiła jednak wzięcia udziału w zabawie, w konsekwencji czego Corin popełnił samobójstwo. Jego prezent pozostał jednak na swoim miejscu - odszukanie go jest celem zadania.

Aby odnaleźć skrytkę Corina, musisz podążać za "ukrytymi wskazówkami", jakie chłopak rozrzucił po całych Czarnych Mokradłach. Znajdziesz je w miejscach oznaczonych liczbami 7, 15, 5, 23, 18 - koniecznie w tej kolejności. Szósta wskazówka zaprowadzi cię do skrytki Corina, tj. butelki pływającej w jednym z oczek wodnych (20). W środku natkniesz się na pierścień Oświadczyny Corina i List oświadczynowy, w którym chłopak prosi swoją ukochaną o ręke... Zdobycie tych przedmiotów zakończy zadanie i zapewni ci 500 PD.

Zaginione kości smoka

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po znalezieniu jednej z pięciu smoczych kości (3).
Nagroda: 2000 PD.
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Na Czarnych Mokradłach są porozrzucane kości pradawnego smoka - znajdziesz je w miejscach oznaczonych liczbą 3. Jeśli zdobędziesz wszystkie pięć i uzupełnisz nimi smoczy szkielet (4), wyrwa w Zasłonie (6) zniknie pozwalając ci przedostać się na szczyt wzgórza.

Gdy się tam wdrapiesz (30), zobaczysz scenę, na której przed twoimi oczyma zmaterializuje się Królowa Czarnych Mokradeł - potężny smok specjalizujący się w atakach opartych o elektryczność, toteż wszelkie Eliksiry Uziemienia okażą się teraz nadzwyczaj przydatne.

Na początku bitwy postaraj się rozmieścić drużynę w taki sposób, żeby ataki smoka obejmowały jak najmniejszą liczbę członków drużyny. Co więcej, trzykrotnie w ciągu całej batalii Królowa zamknie się w elektrycznym kokonie, tworząc wokół siebie kilka ogników. Możesz w dalszym ciągu atakować smoka w tej formie, jednakże nie jest to najlepszy pomysł, bowiem jeśli lewitujące kule zbliżą się do Królowej, zaczną ją uzdrawiać - lepiej więc zlikwidować je tak szybko, jak to możliwe.

Zabicie smoczycy zakończy zadanie i zapewni ci 2000 PD. Przy truchle Królowej natkniesz się na wiele interesujących przedmiotów: szatę Opiekun zaklęć, hełm Toczek niewrażliwośći, pierścień Więź ziemi, Grubo ciosany naszyjnik, Diament bez skazy, a także ponad 5 suwerenów w złocie.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: SpecjalizacjeTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia