Kal'Hirol, Dzielnica kupców

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Kal'Hirol, dzielnica kupców

Także i tutaj napotkasz spory opór ze strony mrocznych pomiotów, włączając w to dzieci oraz ich larwy. Najwięcej batalii stoczysz w południowej części dzielnicy, zwłaszcza w okolicy grobowca (10) i skarbca (11). Nie są to jednak bitwy specjalnie wymagające.

1 - przejście do Głównej Sali.

2 - zamknięte drzwi. Można je otworzyć jedynie przy pomocy dźwigni znajdującej się po ich drugiej stronie.

3 - komnata Hirola. W środku znajdziesz kilka interesujących rzeczy:

  • Sarkofag Hirola. W środku znajduje się Pas Kal'Hirol, jednak kiedy tylko zamkniesz wieko stojące nieopodal "żółte" stalowe golemy obudzą się i zaatakują.
  • Płaskorzeźba. Zbadanie jej doda do Kodeksu wpis o Patronie Hirolu.
  • Zwoje. A wśród nich Obrys runy żywiołów.

4 - komnata Dailana. Także i tutaj natkniesz się na kilka rzeczy, które mogą cię zainteresować:

  • Pamiątkowa tablica. Zbadanie jej uruchomi zadanie Pamięć Kamienia.
  • Dailan. Przy zwłokach krasnoluda znajdziesz tarczę o nazwie Partha oraz Złamany miecz, który później, w kuźni (9), będziesz mógł przekuć w miecz znany jako Kallak.
  • Zwoje. Wśród nich leży Receptura większego wywaru wytrzymałości.

5 - sterta kości. A wśród nich Grawerowane srebrne bransolety - dobry prezent dla Andersa.

6 - złoże lyrium. Możesz z niego zabrać Piasek lyrium, którego potrzebujesz, by ukończyć zadanie Bomby rzucone!

7 - złoże żelaza. Zdobytą tutaj rudę powinieneś zanieść do Voldrika, by ukończyć zadanie Elementarne wymagania.

8 - zwoje. Znajdziesz wśród nich m.in. Obrys mistrzowskiej runy ognia oraz Obrys patronackiej runy ognia.

8 - kuźnia. W miejscu tym możesz przekuć znalezione wcześniej, choć zniszczone artefakty, włączając w to leżący przy kowadle Uszkodzony topór. I tak:

  • Starożytne buty zamienią się w Nagolenniki Obrony Hirola,
  • Pękniety napierśnik zamieni się w Napierśnik Obrony Hirola,
  • Potrzaskany młot zamieni się w dwuręczny młot Valos Atredum,
  • Złamany miecz zamieni się w długi miecz Kallak,
  • Uszkodzony topór zamieni się w topór bojowy Zgon dziedzica.

9 - klatka. A w niej mężczyzna o imieniu Steafan, który będzie błagał cię o pomoc oferując w zamian Arcymistrzowską runę ognia. Jeśli zgodzisz się na ten układ, otrzymasz 500 PD oraz rzeczony przedmiot; co więcej, decyzja o losie pechowca pozostanie w twoich rękach. Możesz go zabić, uwolnić lub pozostawić w klatce, przy czym pierwsza opcja nie spodoba się Justynianowi, Nathanielowi i Sigrun.

10 - grobowiec. W krypcie znajduje się pięć kamieni runicznych z różnymi symbolami; identyczne znaki znajdują się także na ścianach nad nimi. Rozwiązanie tej zagadki jest bardzo proste - wystarczy sprawić, by symbole na górze pasowały do tych na podłodze. Aby tego dokonać, należy kliknąć na wybrany kamień runiczny, a następnie na płytę, na której powinien się znajdować. Kiedy dopasujesz do siebie wszystkie symbole, sarkofag w centrum sali otworzy się, dzięki czemu będziesz mógł położyć ręce m.in. na Rękawicach Obrony Hirola oraz amulecie Błogosławieństwo Natury.

11 - skarbiec. Wewnątrz znajdziesz pięć kufrów, zawierających takie przedmioty jak Hełm Obrony Hirola, Obrys mistrzowskiej runy krzepy czy Obrys patronackiej runy krzepy.

12 - wyjście prowadzące na Sękate Wzgórza.

13 - przejście na Niższe poziomy.

Wątek główny

Ostatnia z Legionu

W korytarzach dzielnicy kupców czeka na ciebie jeszcze więcej mrocznych pomiotów. Pomiędzy poszczególnymi walkami będziesz miał jeszcze okazję poznać historię upadku Kal'Hirol, kiedy to Bezkastowcy bronili thaigu nawet wówczas, gdy szlachetnie urodzone krasnoludy od dawna były już w drodze do Orzammaru. Twój główny cel to oczywiście przedarcie się na niższe poziomy Kal'Hirol - ostatniej lokacji tej podziemnej warowni.

Zad. poboczne

Pamięć Kamienia

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po zbadaniu "pamiątkowej tablicy" w komnacie Dailana (4).
Nagroda: brak.
Dodatkowe informacje: brak.
Opis: Ze znalezionej w komnacie Dailana (4) płyty odczytasz informacje, wedle których to Bezkastowcy bronili Kal'Hirol do ostatniej kropli krwi, jednocześnie spowalniając marsz mrocznych pomiotów na Orzammar. Wieści te zanieś do Dworkina Glavonaka z Twierdzy Czuwania. Krasnolud, wraz ze swym bratem Voldrikiem, obiecają upamiętnić poległych pobratymców w Orzammarze. Twoja fatyga nie zostanie tym razem wynagrodzona w "materialny" sposób, jednakże podczas epilogu usłyszysz odpowiednią adnotację na ten temat.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.