Nieprzebyty Las

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Eksploracja

W lesie czeka cię całkiem sporo walki - najpierw z przemytnikami i sylwanami, później z mrocznymi pomiotami, włączając w to emisariuszy oraz wilki Plagi. Większość z tych walk nie jest zbyt wymagająca - o ile nie wdasz się w bitwę ze zbyt wielką liczbą przeciwników.

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Nieprzebyty Las

1 - wyjście do mapy świata; punkt startowy.

2 - zniszczona karawana. W skrzyniach przy niej znajdziesz dwie sztuki zwojów jedwabiu, których zebranie jest celam zadania Towary kupca.

3 - obóz szabrowników. Czeka cię tutaj walka z szóstką bandytów. Po bitwie w beczce znajdziesz kolejne jedwabie niezbędne do ukończenia zadania Towary kupca, a także zwój, który uzupełni Kodeks o kolejny wpis.

4 - kolejny obóz szabrowników. A w nim jeszcze większa ilość szabrowników do zabicia + kilka ognistych sylwanów, dlatego też przygotuj się na trudną przeprawę. Przy ciałach pokonanych bandytów oraz w stercie ubrań w samym obozie znajdziesz 3 kolejne zwoje jedwabiów, niezbędnych do ukończenia zadania Towary kupca.

5 - zniszczone wozy. W pojemnikach znajdujących się tuz przy nich znajdziesz kolejne jedwabie związane z zadaniem Towary kupca - w sumie 3 zwoje.

6 - posągi z grawerunkiem. Jest ich w sumie 8, a aktywowanie każdego z nich dodaje nowy wpis do Kodeksu, a także uaktualnia zadanie Posągi Maferata. Aby je ukończyć, należy zdobyć inskrypcje ze wszystkich posągów.

7 - most. Tutaj po raz pierwszy spotkasz Velannę - elfkę odpowiedzialną za całe zamieszanie w lesie. Więcej informacji na ten temat można znaleźć przy opisie zadania Problemy handlowe.

8 - uczony. A konkretnie jego zwłoki. Znajdziesz przy nich Dziwny kamień i Sfatygowany dziennik, których potrzebujesz, by rozwiązać zagadkę (11). Zebranie tych przedmiotów zapewni ci także nowy wpis w Kodeksie.

9 - złoże granitu. Jest związane z zadaniem Budowle przetrwają.

10 - statua wojny i statua pokoju. Kiedy podejdziesz do nich, pierwszy z posągów przemówi. Rozpocznie to zadanie Kamienni bracia.

11 - prastarzy sylwani. W całym lesie będziesz musiał walczyć z pięcioma entopodobnymi istotami tego typu. Każdy z nich pozostawi po sobie Prastare drewno sylwana, które musisz zbierać, by ukończyć zadanie Z żyjącego drewna.

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Nieprzebyty Las

12 - runiczny pięciobok. Jeśli znalazłeś dziennik uczonego (8), to zapewne wiesz, że rozwiązaniem układanki jest połączenie wszystkich runicznych kamieni przy pomocy jednej pętli. Jest kilka sposobów na osiągniecie tego, jeden z nich przedstawiam na obrazie obok. Kiedy wszystkie punkty połączy magiczny ogień, w centrum pięcioboku pojawi się w skrzynia, w której znajziesz amulet Olśnienie. Otrzymasz także 800 PD.

13 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Sekstant z brązu, który jest idealnym przentem dla Nathaniela.

14 - Ines. Kobieta jest związana z zadaniem Botaniczka Ines i pojawi się tylko wówczas, gdy wcześniej przyjąłeś owe zlecenie od Wynne.

15 - Pradawny. Zabicie tego "pomarańczowego" sylwana pozwoli ci zdobyć Twardodrzewo, co zainicjuje zadanie Serce lasu.

16 - resztki Magistra. Natkniesz się na nie tylko w trakcie zadania Kamienni bracia.

17 - obóz Dalijczyków. W jednej ze skrzyń znajdziesz Elficką modlitwę za zmarłych - dobry prezent dla Justyniana.

18 - legowisko pająków. Gdy tam wejdziesz, zostaniesz zaatakowany przez kilka ogromnych i jadowitych pająków. Po walce przeszukaj leżące nieopodal truchło pomiotu oraz kokon - znajdziesz pierścień Popiół oraz Amulet Cichej Wody.

19 - ocalały żołnierz. Jest związany z zadaniem Problemy handlowe.

20 - legowisko wilków Plagi. Czeka cię tutaj bitwa z kilkoma takimi istotami, dowodzonymi przez "żółtą" alfę.

21 - wejście do kopalni srebrnorytu. Pozostanie zamknięte aż do czasu spotkania z Velanną w obozie Dalijczyków (17, patrz zadanie Problemy handlowe).

Wątek główny

Słuszna droga

Wątek główny w tym wypadku w dużej mierze pokrywa się z zadaniem Problemy handlowe. Poprzez spotkanie z ocalałym żołnierzem (19), odnalezienie Elfiej ozdoby i rozmowy z Velanną dowiesz się, że to nie mroczne pomioty stoją za atakami na karawany, jednakże są one odpowiedzialne za rozbudzenie otwartego konfliktu pomiędzy ludźmi i elfami. Co więcej, położona w lesie kopalnia srebrnorytu stała się w ostatnim czasie centrum operacyjnym mrocznych pomiotów. Drzwi do niej staną otworem po ostatniej rozmowie z Velanną, która będzie mieć miejsce w obozie Dalijczyków.

Zad. poboczne

Kamienni bracia

Zleceniodawca: Statua wojny (10)
Nagroda: długi miecz Ostrze Zimy lub receptury Silniejsza wywaru wytrzymałości, Mistrzowskiego wywaru wytrzymałości i Większego balsamu ciepła
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Gdy podejdziesz do Statuy wojny, posąg opowie ci o swojej historii. On i jego brat przed tysiącem lat byli awarskimi wojownikami, jednak w czasie walki z tevinterskim Magistrem zostali przeklęci i zmuszeni do "życia" w kamieniu. Statua poprosi cię, abyś wskrzesił czarodzieja i pokonał go w walce, co ukoi jego kilkusetletni ból.

Kiedy rozmowa się zakończy, stojąca obok Statua pokoju zaproponuje ci inne rozwiązanie. Drugi z posągów poprosi cię, byś przekonał jego brata, że przemoc do niczego nie prowadzi. Decyzja dotycząca zakończenia tego sporu zależy więc od ciebie.

Jeśli postanowiłeś dokonać zemsty, musisz skierować swe kroki na północ i wskrzesić Magistra (16). Chwilę później czeka cię walka z "poamrańczowym" magiem, jednak w sytuacji jeden do czterech nie powinien przeciwstawiać się zbyt długo. Za ukończenie zadania otrzymasz długi miecz Ostrze zimy i 750 PD.

Alternatywnie możesz powiedzieć Statule wojny, ze zabicie Magistra nic już nie zmieni i jest kompletnie bezcelowe. Wyperswadowanie dawnemu awarskiego wojownikowi zemsty nie powinno być zbyt trudne, a jeśli ci się powiedzie, Statua pokoju nagrodzi cię trzema recepturami: Silniejszego wywaru wytrzymałości, Mistrzowskiego wywaru wytrzymałości i Większego balsamu ciepła, a także 750 PD.

Warto zaznaczyć, że jeśli postąpisz po myśli Statuy pokoju, po zakończeniu zadania wciąż będziesz mógł przywołać Magistra i zdobyć dodatkowe PD oraz losowe przedmioty za jego zabicie. W ten sposób nie otrzymasz jednak Ostrza zimy.

Problemy handlowe

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz automatycznie, gdy po raz pierwszy odwiedziesz Nieprzebyty Las.
Nagroda: 20 lub 30 suwerenów, 1500 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Zadanie to jest właściwie przedłużenie misji związanej z wątkiem głównym - Słusznej drogi. Twoim celem jest dowiedzenie się, kto stoi za napadami na kupieckie karawany.

Po okolicy kręci się sporo szabrowników, co mogłoby wskazywać na aktywność zwykłych bandytów. To jednak nie oni przyczynili się do problemów gildii kupców - odpowiedź poznasz podczas wędrówki przez most (7). Spotkasz tam Velannę - elfkę, której siostrę porwano. Kobieta stwierdzi, że nie przestanie zabijać ludzi dopóty, dopóki oni nie zwrócą jej Seranni. Velanna ostrzeże cię przy tym, byś nie zagłębiał się w dalsze ostępy kniei, co oczywiście musisz zignorować. Na koniec rozmowy otrzymasz 750 PD.

Kiedy wejdziesz do opuszczonego obozu Dalijczyków (17), zauważysz sporo fereldeńskiej broni, która wygląda tak, jakby ktoś ją tutaj podłożył... (750 PD na twoje konto) Kolejne informacje uzyskasz od ocalałego żołnierza (19). Mężczyzna powie ci, że to mroczne pomioty porwały Seranni i tym samym przyczyniły się do konfliktu pomiędzy Velanną a ludźmi. Na koniec rozmowy wojownik umrze (bez względu na to, co postanowisz z nim zrobić), zaś za twoimi plecami pojawi się spora grupa pomiotów dowodzonych przez "żółtego" hurloka alfę i "żółtego" emisariusza hurloków. Zlikwiduj wszystkich wrogów i przeszukaj ich szczątki - przy ciele tego ostatniego znajdziesz Elfią ozdobę, która dowodzi, że to pomioty stoją za porwaniem siostry Velanny.

Udaj się w stronę obozu (17). Nieopodal zatrzyma cię Velanna, jednak nie będzie chciała z tobą rozmawiać; kobieta przywoła dwa "żółte" dzikie sylwany i kilka rozwścieczonych wilków, w związku z czym przygotuj się na niełatwą batalię. Czarodziejka tymczasem po raz kolejny ucieknie.

Po bitwie kieruj się prosto do obozu. Kiedy pokażesz Velannie znalezioną ozdobę, elfka przyzna się do błędu. Masz trzy wyjścia z tej sytuacji: zabić elfkę, pozwolić jej odejść lub przyłączyć ją do drużyny. W ostatnim wypadku zostaniesz zmuszony do usunięcia ze swojej ekipy jednej postaci, by zrobić miejsce dla elfiej czarodziejki. Wrota do kopalni srebrnorytu (21) staną przed tobą otworem.

Zadanie kończy się w Amarancie rozmową z Mervisem. Kupiec będzie bardzo zadowolony, że karawany są już bezpieczne i nagrodzi cię 20 (lub 30, jeśli użyjesz perswazji) suwerenami i 1500 PD. Jeśli nie wydasz przy tym Velanny, zyskasz u elfki sporo punktów uznania.

Serce lasu

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po zdobyciu Twardodrzewa (15)
Nagroda:
Dodatkowe informacje: misja ta stanowi część zadania Dzieło mistrza.
Opis: Po zabiciu "pomarańczowego" sylwana zwanego Prastarym, przy resztkach istoty odnajdziesz Twardodrzewo. Kiedy pokażesz materiał Mistrzowi Wade'owi z Twierdzy Czuwania, ten obieca stworzyć wspaniałą tarczę lub łuk - jeśli oczywiście dostarczysz dodatkowe komponenty. Chodzi tutaj o takie przedmioty, jak:

  • Arcymistrzowska runa błyskawic - przedmiot ten można stworzyć dzięki umiejętności Tworzenie run.
  • Katgut - znajdziesz go przy ciele martwego mabari w ruinach wioski na Czarnych Mokradłach.
  • Oliwa - znajdziesz ją na stole w kuchni gospody "Pod koroną i lwem" w Amarancie.
  • Rubin bez skazy - znajdziesz go w Kal'Hirol. Klejnot można również nabyć u Mistrza Henley'a w dzielnicy handlowej Amarantu, choć w tym wypadku należy liczyć się z wydatkiem ponad 20 suwerenów.

Po dostarczeniu wszystkich składników Mistrz Wade wykona dla ciebie Tarczę z Twardodrzewa lub Łuk z Twardodrzewa - wszystko zależy od twojej woli. Otrzymasz także 250 PD.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: SpecjalizacjeTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia