Po bitwie

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Odparcie ataku mrocznych pomiotów na Twierdzę Czuwania jest równoznaczne z przejęciem warowni w swoje posiadanie. Łączy się to także z otrzymaniem zadania Przebudzenie, które będzie aktywne w dzienniku aż do momentu ukończenia wątku głównego rozgrywki. Jako nowy komendant i władca Amarantu, będziesz musiał zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, a co za tym idzie, wieloma krótkimi zadaniami pobocznymi. Tych jest sporo i mają mniejszy lub większy wpływ na funkcjonowanie Twierdzy, dlatego też zostaną zawarte w osobnym artykule.

Sala tronowa stanie się od tej pory tym, czym w podstawowej części gry było obozowisko. To tutaj znajdziesz wszystkich przyłączonych do drużyny towarzyszy, zaklniesz runy w przedmiotach dzięki usługom ambasador Cery, a także spieniężysz zbędne towary u kupca imieniem Yuriah.

Warto zaznaczyć, że niektóre zadania są dostępne dopiero po ukończeniu jednej lub dwóch sekcji fabularnych. "Ukończenie sekcji" to, mówiąc prościej, wypełnienie jednego z trzech zadań wątku głównego: Słuszna droga, Ostatnia z Legionu lub Cienie Czarnych Mokradeł.

Eksploracja

Twierdza Czuwania, sala tronowa

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Twierdza Czuwania

1 - Pani Woolsey. Kobieta została przysłana przez króla lub królową Fereldenu, by zająć się finansami Twierdzy. Przy pierwszym spotkaniu otrzymasz związane z wątkiem głównym zadanie Słuszna droga. Poruszenie tematu karawan kupieckich rozpocznie także zadanie Ciągłość handlu.

2 - Seneszal Varel. Przy pierwszym spotkaniu otrzymasz związane z wątkiem głównym zadania Cienie Czarnych Mokradeł oraz Przysięga wierności. Jest on także związany z dwoma późniejszymi zadaniami pobocznymi: Gęstniejący spisek oraz Dzień na dworze.

3 - kpt. Garavel. Otrzymasz od niego związane z wątkiem głównym zadanie Ostatnia z Legionu.

4 - księgi. Znajdziesz wśród nich m.in. Obrys arcymistrzowskiej runy lodu oraz księgę Serce wojownika - dobry prezent dla Sigrun.

5 - ambasador Cera. Możesz u niej nabyć wiele różnych obrysów run, jak i innych magicznych przedmiotów. Kobieta będzie ci również służyć jako zaklinaczka.

6 - księgi. Pośród nich znajdziesz m.in. Obrys arcymistrzowskiej runy tężyszny, a także Wiersze o snach - dobry prezent dla Justyniana.

7 - stojak. Znajdziesz na nim Tunikę Oszustki.

8 - księga. Nowy wpis do Kodeksu.

9 - osobisty kufer. Możesz w nim przechowywać cały zbędny ekwipunek bez ryzyka, że zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach.

10 - Yuriah. Kupiec posiada w swojej ofercie niemal wszystko, dlatego też warto dokładnie przejrzeć jego asortyment. Zwłaszcza w późniejszej fazie gry, gdyż Yuriah będzie otrzymywał regularne dostawy.

11 - księga. Kolejny wpis do Kodeksu.

12 - stojak. Znajdziesz na nim m.in. miecz Kręgosłup Dumata.

13 - wyjście na dziedziniec.

Twierdza Czuwania, dziedziniec

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Twierdza Czuwania

14 - wejście do sali tronowej.

15 - Szeregowa. Kobieta wraz z rozwojem kampanii będzie ci przekazywać kolejne zadania poboczne zwane "Listami do komendanta". Przy pierwszym spotkaniu poinformuje cię także o schwytaniu złodzieja, który chciał się dostać do Twierdzy - rozpocznie to zadanie Więzień.

16 - Dworkin Glavonak. To ten sam szalony krasnolud, który zbombardował mroczne pomioty podczas odbijania Twierdzy. Po ukończeniu jednej z sekcji fabularnych otrzymasz od niego zadanie Bomby rzucone!

17 - Herren i Mistrz Wade. Z pewnością pamiętarsz mistrza płatnerstwa i jego pomocnika z czasów, gdy rezydowali w Denerim. U Herrena możesz znów nabyć ciekawe egzemplarze broni i elementów pancerza, jak i sprzedać zbędny ekwipunek. Jeśli zapytasz go o wyekwipowanie twoich żołnierzy, otrzymasz zadanie Elementarne wymagania. Po ukończeniu jednej z sekcji fabularnych możesz otrzymać od Mistrza Wade'a inne zadanie - Dzieło mistrza.

18 - dozorca Samuel. Jeśli masz w swojej drużynie Nathaniela, napotkasz tu dawnego sługę rodu Howe'ów, co rozpocznie zadanie Ród Howe.

19 - kociak. Jeśli go zabierzesz i podarujesz Andersowi, otrzymasz spory zastrzyk sympatii u swojego towarzysza. Mag nazwie go "Panem Skoczysławem" i umieści w swoim plecaku.

20 - Voldrik Glavonak. Krasnoludzki murarz zaproponuje ci wzmocnienie konstrukcji murów na sposób krasnoludzki, dzięki czemu będą one mogły przetrwać kolejny najazd mrocznych pomiotów. Jeśli zgodzisz się z nim współpracować, otrzymasz zadanie Ksozt prowadzenia interesu. Po ukończeniu jednej z sekcji fabularnych otrzymasz kolejnego questa - Budowle przetrwają.

21 - wejście do podziemi. Aby się tam dostać, musisz porozmawiać z sierżant Maverlies (22).

22 - sierżant Maverlies. Kobieta stwierdzi, że po bombardowaniu Dworkina spora część podziemnego kompleksu piwnic zawaliła się, odcinając drogę części pomiotów, które wciąż mogą przebywać pod powierzchnią. Maverlies zaproponuje, że ściągnie ludzi do odgruzowania podziemi, jeśli zgodzisz się pomóc w likwidacji pozostałych przy życiu pomiotów. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz zadanie Coś z podziemi tu ptzychodzi, zaś Maverlies zabierze cię do piwnic.

23 - loch. Dostęp tutaj otrzymasz wraz z przyjęciem zadania Więzień.

24 - opuszczenie lokacji (mapa świata).

Wątek główny

Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić po objęciu władzy w Twierdzy, jest wysłuchanie twoich doradców: Pani Woolsey (1), seneszala Varela (2) i kpt. Garavela (3). Dzięki temu otrzymasz trzy główne zadania, które będziesz realizował jako kolejne sekcje fabularne.

Słuszna droga

Woolsey opowie ci o problemie karawan, które są notorycznie napadane na Szlaku Pielgrzyma. Problem jest poważny, bowiem hamuje handel pomiędzy Amarantem a Denerim. Po więcej szczegółów powinieneś zgłosić się do Mervisa, reprezentanta gildii kupieckiej w mieście Amarant.

Cienie Czarnych Mokradeł

Varel zdradzi ci, że nie wszyscy orlezjańscy Strażnicy zginęli podczas obrony Twierdzy. Jeden z nich, imieniem Kristoff, badał, dlaczego pomioty nie zniknęły wraz z końcem Plagi i nie brał udziału w odpieraniu ataku pomiotów z warowni. Seneszal nie ma pojecia, gdzie obecnie może być Kristoff, jednak zasugeruje, byś zasięgnął języka w mieście Amarant.

Ostatnia z Legionu

Garavel opowie ci o Colbercie i Micahu, dwóch łowcach, którzy przypadkiem trafili na rozpadlinę pełną mrocznych pomiotów i, o dziwo, przeżyli. Kapitan nie zna szczegółów, jednak łowców z pewnością można znaleźć w mieście Amatant i tam też powinieneś dowiedzieć się więcej.

Jak więc widać, wszystkie tropy prowadzą do miasta Amarant. Nim jednak tam się udasz, warto wypełnić jedno z zadań pobocznych - Przysięga wierności. Nie jest to obowiązkowe, jednak pomijając to zadanie, stracisz możliwość wykonania kilku kolejnych, które są konsekwencją tego mini-questu.

Cel zadania to przewodniczenie zjazdowi okolicznych możnowładców, któzy muszą złożyć nowemu władcy Amarantu hołd lenny. Przy okazji dowiesz się, że nie wszyscy są ci przychylni... Kiedy będziesz gotów, powiadom Varela, że ceremonia może się zacząć. Gdy możni złożą już przysięgi, porozmawiaj z tymi, z którymi możesz.

  • Lord Eddelbrek - stary lord stwierdzi, że tereny wiejskie potrzebują większej ochrony. Rozpocznie to zadanie Obrona krainy.
  • Bann Esmerelle - kobieta nie zgadza się z Eddelbrekiem, twierdząc, że to miasto Amarant potrzebuje silniejszej straży. Zadanie Obrona krainy zostanie zaktualizowane.
  • Pani Tamra - jeżeli podczas swojej przemowy użyłeś Perswazji, Tamra zdradzi ci, ze kilku możnych spiskuje przeciw tobie. Rozpocznie to zadanie Gęstniejący spisek. Gdybyś jednak nie otrzymał tego zadania od szlachcianki, możesz to nadrobić rozmawiając z Andersem, który również wyczuwa w powietrzu spisek.
  • Lord Guy - jeżeli grasz Strażnikiem z Orlais, szlachcic będzie ci groził. Za zniewagę powinieneś go ukarać - do wyboru jest nawet egzekucja. To, co zrobisz, nie ma jednak większego wpływu na dalsze koleje fabuły.

Kiedy będziesz miał już dość, powiadom o tym Varela, a ceremonia zakończy się. Masz znów wolną rękę - możesz zająć się teraz sprawami Twierdzy, wykonać inne zadania poboczne lub ruszyć do Amarantu w pogoni za poszlakami związanymi z aktywnością mrocznych pomiotów. Wybór należy do ciebie.

Zad. poboczne

Zadania poboczne związane z Twierdzą Czuwania, ze względu na ich ilość, a także "rozciągnięcie" w czasie, zostały opisane w osobnym artykule.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: SpecjalizacjeTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia