Honnleath

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Eksploracja

Honnleath, wioska

cRPG - Dragon Age: Początek - DLC - Kamienny więzień - Solucja - Honnleath

1 - wyjście z wioski. Za jego pomocą przeniesiesz się do ekranu mapy świata.

2 - skrzynia Olafa. Aby ją otworzyć, będziesz potrzebował klucza, który znadjziesz w 5. Wewnątrz kufra natkniesz się na Bezcenny nóż Olafa do sera.

3 - notatka. Czytając ją, zyskasz nowy wpis do dziennika.

4 - golem. Statua jest związana z głównym wątkiem rozgrywki, i w tej właśnie sekcji zamieszczono więcej informacji na jego temat.

5 - zwłoki. Znajdziesz przy nich klucz, dzięki któremu będziesz mógł otworzyć skrzynię Olafa (2).

6 - wejście do piwnicy Wilhelma.

Honnleath, piwnica WIlhelma

cRPG - Dragon Age: Początek - DLC - Kamienny więzień - Solucja - Honnleath, piwnica Wilhelma

7 - wyjście z piwnicy Wilhelma.

8 - gorzelnia. Wewnątrz natkniesz się na Wyjątkowe piwo Wilhelma, które jest świetnym prezentem dla Oghrena.

9 - bariera. W tym pomieszczeniu natkniesz się na dość dużą grupę mrocznych pomiotów, toteż szykuj się na ciężką batalię. Opcjonalnie możesz spróbować "wyciągnąć" część przeciwników do gorzelni i tym samym podzielić bitwę na kilka mniejszych potyczek.

Po walce będziesz miał okazję porozmawiać z przebywahącym za barierą właścicielem domu, Matthiasem. Więcej informacji o jego bolączkach i pokonaniu stworzonej przez niego osłony znajduje się w sekcji "wątek główny".

10 - list. Jak zwykle w tego typu przypadkach, spodziewaj się nowego wpisu do Kodeksu.

11 - gabinet. Czeka cię tutaj walka z kurzowym widmem oraz 4 mniejszymi cieniami. Kiedy uporasz się z wrogami, przy szczątkach tego pierwszego znajdziesz Pierścień Święta Plonów.

12 - magazyn. Spotkasz tutaj Kicię, kota opętanego przez demona, oraz Amalię, poszukiwaną córkę Matthiasa. Więcej na ten temat można przeczytać w opisie wątku głównego.

Wątek główny

Zgodnie z tym, co powiedział ci kupiec, Honnleath znajduje się obecnie w rękach mrocznych pomiotów. W całej wiosce spotkasz kilkanaście osobników do eksterminacji, z największą grupą czyhającą na ciebie nieopodal pomnika-golema (3).

Kiedy już oczyścisz wieś z plugastwa, będziesz mógł bliżej przyjrzeć się samemu golemowi. Okazuje się jednak, że różdżka... nie działa. A właściwie działa, jednak do uruchomienia maszyny potrzebne jest hasło. Jako że wioska niemal całkowicie wymarła, twoją ostatnią szansą na uzyskanie jakichkolwiek informacji jest jedyny "otwarty" budynek - piwnica niejakiego Wilhelma.

Wewnątrz znów czeka cię spora bitwa z mrocznymi pomiotami (9). Gdy się z nimi uporasz, zauważysz, że za barierą, którą twoi niedawni wrogowie próbowali przebyć, znajduje się człowiek imieniem Matthias. Jest on synem Wilhelma, czarodzieja, który jeszcze do niedawna zamieszkiwał w Honnleath. Mag, któy władał należącym do ciebie golemem, zmarł jakiś czas temu, jednak mimi to, hasło uruchamiające maszynę pozostało w rodzinie, tj. w rękach Matthiasa. Mężczyzna chętnie zdradzi ci je, jednak wcześniej musisz spełnić jeden warunek: odnaleźć jego córkę, Amalię, która zaginęła podczas najazdu mrocznych pomiotów. Wyboru zbyt dużego nie masz - zgódź się.

Amalię znajdziesz w magazynie (12), w asyście... "Kicii", demona, który wcielił się w skórę kota. Z rozmowy z nim dowiesz się, że został tutaj uwięziony jeszcze przez Wilhelma, i to na tyle skutecznie, że nie może wyswobodzić się bez pomocy z zewnątrz. Kicia zaproponuje ci więc układ, na mocy którego mogłaby się wydostać z piwnicy, najlepiej w ciele samej Amalii. Problem możesz rozwiązać na kilka sposobów:

  • Możesz zgodzić się na propozycję Kicii. W takim wypadku musisz najpierw ją uwolnić, co oznacza konieczność "zabawy" z układanką (patrz niżej). Gdy tego dokonasz, demon opęta dziewczynkę, po czym uda się na spotkanie z Matthiasem. Zrób to samo. Za wykonanie zadania otrzymasz od mężczyzny Sznur niespełnionych marzeń, 1 suweren i 50 srebrników w gotówce oraz 300 PD.

    Warto odnotować przy tym, iż jeśli na początku rozmowy z Kicią zaznaczyłaś, że oddanie dziewczynki w jej posiadanie nie wchodzi w grę, po uwolnieniu demona otrzymasz od niego dodatkowo Kostur Wilhelma.
  • Możesz zaatakować Kicię. Wówczas demon zabije Amalię, opanowując jej ciało, zaś ty będziesz musiał unicestwić zarówno jego samego, jak i 4 mniejsze demony szału, które zostaną przyzwane do pomocy. Po walce, przy zwłokach Kicii znajdziesz Sznur niespełnionych marzeń oraz Hełm Honnleath. Matthias nie będzie jednak zbyt zadowolony z rozwoju wydarzeń i nagrodzi cię jedynie 50 srebrnikami i 150 PD.
  • Możesz obiecać Kicii pomoc, choć nie dotrzymać słowa. W takim wypadku musisz najpierw uporać się z układanką, co opisano poniżej. Gdy tego dokonasz, oznajm demonowi, że nie pozwolisz mu posiąść Amalii. Dziewczynka ucieknie do ojca, natomiast ty będziesz musiał stawić czoło Kicii oraz 4 mniejszym demonom szału. Po walce, przy szczątkach Kicii, natkniesz się na Hełm Honnleath oraz Sznur niespełnionych marzeń. Na koniec wróć do Matthiasa, który, uszczęśliwiony z powrotu córki, nagrodzi cię 50 srebrnikami i 150 PD.
  • Możesz obiecać Kicii przemyślenie propozycji, wrócić do Matthiasa i skłamać, że dziewczynka nie żyje. Otrzymasz za to 50 srebrników i 150 PD.
  • Możesz obiecać Kicii przemyślenie propozycji, wrócić do Matthiasa i przekonać go, by pomógł ci w uwolnieniu dziewczynki. Mężczyzna zbiegnie na dół, co zaowocuje tym, że zostanie opętany przez Kicię i rozwiążę "układankę" za ciebie. W tym momencie możesz pozwolić mu odejść (50 srebrników i 150 PD) lub zabić (Hełm Honnleath, Sznur niespełnionych marzeń).

Jakkolwiek byś nie postąpił, na koniec zadania Matthias (nawet jeśli będzie opętany) wyjawi ci hasło uruchamiające golema. Wróć na plac (3) i użyj różdżki, by ożywić maszynę. Golem przedstawi się jako Shale i zaoferuje służbę w twojej drużynie. Możesz się zgodzić i zyskać w ten sposób potężnego kompana lub zabić golema, co jest jednak dość bezsensowne, gdyż Shale jest naprawdę ciekawą i przydatną postacią.

Tak czy inaczej, w momencie uwolnienia golema następuje koniec tego DLC - "Kamiennego więźnia" możesz uznać za zaliczonego.

Układanka

Jeśli zgodzisz się pomóc Kicii (lub przynajmniej masz zamiar udawać, że jej pomagasz), twoim zadaniem będzie rozwiązanie łamigłówki znajdującej się w samym centrum magazynu (12).

Przed sobą masz kwadratowe pole składające się z 24 kafli - 5 x 5 minus 1 brakujący kafel. Cała zabawa polega na tym, aby kolejne kafle przesuwać w ten sposób, by energia skupiona w lewym górnym rogu układanki "przepłynęła" poprzez odpowiednio ustawione kanaliki do prawego dolnego rogu. Brzmi to może nieco skomplikowanie, ale wcale takie nie jest - kilka minut praktyki powinno wystarczyć, aby zakończyć to zadanie sukcesem.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBestiariuszDLCDoświadczenieKlasyKodeksPochodzenieRasySpecjalizacjeŚwiatTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia