Wstęp

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

"Kroniki Mrocznych Pomiotów" są dodatkiem dość niestandardowym i w przeciwieństwie do wcześniej wydanych DLC, rozgrywka nie zaczyna się od odwiedzenia nowej lokacji na mapie. Kampania opisywanego rozszerzenia jest całkowicie różna od wątku głównego, dlatego też aby zacząć grę, należy w głównym menu wybrać "Inne kampanie", a następnie "Kroniki Mrocznych Pomiotów".

DLC opowiada alternatywną historię Plagi - kompan Alistaira nigdy się nie narodził, natomiast ty wcielasz się w rolę hurloka zwanego "Przodownikiem", którego Arcydemon wybrał jako dowódcę wojsk szturmujących Denerim. Twoim głównym celem jest zlikwidowanie ostatniego żyjącego Szarego Strażnika i opanowanie fereldeńskiej stolicy.

Cała kampania "Kronik Mrocznych Pomiotów" to tak naprawdę seria misji, które musisz kolejno wykonywać, by osiągnąć zamierzony cel. Fabuła jest bardzo liniowa i właściwie nie posiada zadań pobocznych. Praktycznie cała rozgrywka ogranicza się do eksterminowania kolejnych grup obrońców miasta, które są tym silniejsze, im bliżej Fortu Drakon.

Specyficzne dla tego DLC jest to, że rozpoczynasz grę postacią 12-poziomową, walczącą przy pomocy miecza i tarczy i właściwie nie masz szans, by ją rozwinąć - w trakcie całego DLC nie otrzymasz ani jednego PD. Kolejna rzecz, to towarzysze - prawdziwego Bohatera Niezależnego tutaj nie uświadczysz. Możesz za to używać mocy "Ujarzmienie" i rekrutować w swoje szeregi mroczne pomioty, maksymalnie do trzech sztuk. Jeśli jakąś jednostkę chciałbyś usunąć i zastąpić ją inną, musisz znowu wybrać "Ujarzmienie" i kliknąć na niechcianego żołnierza - "Przodownik" podejdzie do niego i zabije z zimną krwią. Ekwipunek poległego "towarzysza" trafi automatycznie do twoich sakiew, zatem nie musisz rozbrajać swojej przyszłej ofiary przed uśmierceniem.

Nie musisz się martwić także tym, że kiedykolwiek zabraknie ci żołnierzy - każdy zabity pomiot zostanie niedługo później zastąpiony innym, którego oczywiście będziesz mógł "ujarzmić". Z żadnym ze swoich podkomendnych nie możesz rozmawiać, jednak możesz zyskiwać ich uznanie poprzez wręczanie prezentów (w taki sam sposób, jak w podstawowej wersji gry) oraz zabijanie kolejnych wrogów. Jest to o tyle ważne, że jednostki ceniące sobie ciebie jako dowódcę zyskają dodatkowe premie w czasie walki, co również jest analogiczne do podstawowej kampanii Dragon Age: Początek.

Oprócz wykonania głównego celu misji, czyli zdobycia Denerim i zabicia Alistaira, w trakcie DLC możesz zyskać dwa "Osiągnięcia". Pierwsze dotyczy ogra, którego uwolnisz na samym początku gry - musi być on w twojej drużynie aż do końca DLC i nie może zginąć. Drugie "Osiągnięcie" zdobędziesz, jeśli po finałowej walce każdy z twoich podwładnych będzie posiadał 100% uznania dla twojej osoby, co nie jest takie trudne, jeśli w trakcie całej rozgrywki będziesz się trzymał mniej więcej tych samych "towarzyszy".

Tyle tytułem wstępu. Pierwszą lokacją, jaką odwiedzisz, będą bramy miasta.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBestiariuszDLCDoświadczenieKlasyKodeksPochodzenieRasySpecjalizacjeŚwiatTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia