Redcliffe

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Na wstępie warto zaznaczyć, że od tej pory, aż do końca gry, wszyscy "biali" wrogowie, z wyjątkiem ogrów i wrzeszczotów, mają zaledwie 10 PŻ, a więc są celami na jedno trafienie. Sugeruje więc, by nie poświęcać im zbyt wiele czasu i pozwolić na walkę z nimi swoim sojusznikom (co jakiś czas neutralni bohaterowie niezależni będą ci pomagać w walce) lub magowi, który pojedynczą Kulą ognią może w jednej chwili zlikwidować całą grupę takich wrogów.

Eksploracja

Wioska Redcliffe

cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Plaga - Wioska Redcliffe

1 - miejsce startowe.

2 - główne siły mrocznych pomiotów. Znajduje się tutaj kilkanaście hurloków, genloków oraz kilka ogrów. Możesz uderzyć bezpośrednio i wdać się w niezbyt ciężką walkę, lub, jeśli posiadasz łucznika z bronią o dużym zasięgu (np. Ramię Marjolaine), możesz znacznie ułatwić sobie zadanie "zdejmując" znaczną część wrogów ze skarpy znajdującej się nad wioską. Pomioty nie pozostawią po sobie żadnych interesujących przedmiotów.

3 - przejście do zamku Redcliffe.

Zamek Redcliffe - dziedziniec

cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Plaga - Zamek Redcliffe, dziedziniec

4 - droga prowadząca do Redcliffe.

5 - główna bitwa. Tym razem czeka cię nieco cięższa przeprawa, bowiem naprzeciw ciebie staną nie tylko szeregowe pomioty, ale także "żółty" emisariusz hurloków i "żółty" hurlok alfa, których oczywiście musisz zlikwidować w pierwszej kolejności. Pamiętaj przy tym, by nie pozostawić swoich słabszych postaci przy bramie - tamtędy będą nadciągać kolejne fale pomiotów, zaś ich kulminacją będzie pojawienie się na scenie "pomarańczowego" ogra alfa. Kiedy zakończysz jego żywot, walka będzie wygrana.

Po bitwie porozmawiaj z jednym z żołnierzy, a zaprowadzi cię przed oblicze arla Eamona.

Zamek Redcliffe - parter

cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Plaga - Zamek Redcliffe, parter

6 - sala audiencyjna. Tutaj spotkasz się z arlem Eamonem. Patrz: wątek główny.

7 - hol. Spotkasz tutaj większość swoich kompanów.

8 - schody prowadzące na pierwsze piętro zamku.

Zamek Redcliffe - pierwsze piętro

cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Plaga - Zamek Redcliffe, pierwsze piętro

9 - schody prowadzące na parter.

10 - pokój Alistaira. W skrzyni znajdziesz Mapę okupowanego Fereldenu, która jest dobrym prezentem dla Loghaina.

11 - pokój Riordana. Patrz: wątek główny.

12 - twój pokój.

Wątek główny

Po przybyciu do Redcliffe w wiosce zastaniesz jedynie mroczne pomioty. Walka z nimi nie należy do trudnych, jednak jeśli nie chcesz marnować czasu, możesz od razu udać się do zamku. Po spacyfikowaniu na dziedzińcu (5) głównych sił wroga, skieruj się na spotkanie z arlem Eamonem - przed oblicze władcy zaprowadzi cię jeden z żołnierzy.

Na naradzie obecny będzie również inny Szary Strażnik, Riordan. Wieści są złe - główny trzon armii mrocznych pomiotów zmierza prosto na Denerim; co gorsza, pod dowództwem samego Arcydemona. Po krótkiej wymianie zdań zapadnie decyzja: wojsko musi ruszyć stolicy Fereldenu na ratunek. Wymarsz rano, tymczasem Riordan zaprosi cię do swojej komnaty na małą pogawędkę.

Udaj się do pokoju Szarego Strażnika (11). Jeśli Alistair pozostał w drużynie po Zjeździe Możnych, także będzie już na miejscu. Riordan wyjawi kilka "drobnych szczegółów", o których Duncan nie zdążył wspomnieć, mianowicie: Arcydemon może zostać zabity jedynie przez Szarego Strażnika, który w momencie jego śmierci wchłania esencję życiową potwora i... ginie. Riordan, jako najstarszy członek fereldeńskiego bractwa, zamierza wziąć ten ponury obowiązek na swoje barki.

Wróć do swojego pokoju (12). Spotkasz tam Morrigan, która przedstawi ci ciekawą ofertę: jeśli ty (o ile główna postać jest mężczyzną) lub Alistair spędzicie z nią noc, Morrigan zostanie matką dziecka ze skazą, które wchłonie esencję Arcydemona, dzięki czemu nie będzie potrzeby poświęcania żadnego Szarego Strażnika. Haczyk polega na tym, że w ten sposób Morrigan wejdzie w posiadanie naprawdę potężnego dziecka... Co więcej, w takim wypadku musisz pozwolić jej odejść i obiecać, że nie będziesz szukał - tak więc osobiste wychowywanie potomka jest wykluczone.

Opcje są dwie:

  • Zgadzasz się (jeśli grasz mężczyzną) lub przekonujesz do tego Alistaira.
  • Odmawiasz i tym samym Morrigan odchodzi z drużyny.

Rozmowa z Morrigan kończy twoją wizytę w Redcliffe. Chwilę po niej rozpocznie się długi przerywnik filmowy, ukazujący armię maszerującą do Denerim. Tam rozpoczyna się kolejny akt opowieści.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.