Pustka

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Weisshaupt

Swoją przygodę w Pustce, krainie ludzkich snów, zaczniesz od zmierzenia się z własnym koszmarem, który przeniesie cię do tzw. "Weisshaptu". Twoi kompani aktualnie są uwięzieni we własnych snach, dlatego też praktycznie przez całą podróż po tej dziwnej krainie będziesz musiał radzić sobie samemu.

Idź przed siebie, a natkniesz się na ducha Duncana. Szary Strażnik będzie starał się ciebie przekonać, że wszystko na świecie jest w absolutnym porządku, co ostatecznie doprowadzi do walki z nim i jego dwoma pomagierami, jednak nie powinieneś mieć żadnych problemów z ich pokonaniem. Po walce zauważysz świecący jasnym blaskiem postument - jest to tzw. "piedestał Pustki".

Piedestał Pustki

"Piedestał Pustki" jest swoistym terminalem, który pozwoli ci przemieszczać się po poszczególnych obszarach Pustki. Głównym celem twojego pobytu w krainie snów jest zabicie demona gnuśności, który cię tutaj ściągnął. Stwór przebywa w Wewnętrznym Sanktuarium, jednak zanim będziesz mógł się z nim zmierzyć, musisz odwiedzić pozostałe 5 lokacji i zabić strażników pilnujących przejścia do siedziby demona. Po drodze powinieneś również uwolnić swoich kompanów z ich koszmarów, do których dostęp uzyskasz po zabiciu strażników mających swoje domeny na obu "odnogach" koszmaru - patrz mapa poniżej.

Formy

Eksplorując Pustkę natkniesz się na wiele problemów, pozornie nie do pokonania - duchowe lub masywne drzwi, przejścia spowite płomieniami czy dziury tak małe, że mogłaby się przez nie prześliznąć mysz. By swobodnie poznawać senny świat, będziesz musiał nauczyć się 4 form, które pozwolą ci na pokonywanie wymienionych wyżej przeszkód:

  1. Mysz - postaci tej nauczysz się w Czystej Pustce. Pozwoli ci na korzystanie z mysich dziur i na krycie się przy pomocy Kamuflażu.

  2. Ognisty człowiek - postaci tej nauczysz się w Płonacej wieży. Pozwoli ci ona przechodzić przez płomienie bez uszczerbku na zdrowiu i korzystać z dwóch zakleć ofensywnych: Kuli ognia i Ognistego wybuchu.

  3. Golem - postaci tej nauczysz się w Rozdartym magu. Pozwoli ci ona na wyłamywanie ciężkich drzwi i korzystanie z trzech bardzo użytecznych, ofensywnych zdolności: Grzmotnięcia, Wstrząsu oraz Miotania.

  4. Duch - postaci tej nauczysz się w Inwazji mrocznych pomiotów. Pozwoli co ona na korzystanie z duchowych drzwi, aktywowanie esencji siły woli oraz korzystanie z trzech zaklęć: Uścisku zimy, Miażdżącego więzienia oraz Regeneracji.

Jak więc widać, poszczególne formy zapewniają nie tylko możliwość dokładnej eksploracji Puski, ale również znacznie ułatwiają napotkanych w niej przeciwników. Przemiana odbywa się bardzo szybko, dlatego też w czasie pojedynczej potyczki możesz korzystać z umiejętności różnych form. Najprostszą metodą walki, kiedy już poznasz wszystkie 4 postaci, jest chyba rozpoczynanie jej przy pomocy ognistej kuli płonącego człowieka i kontynuowanie walki w formie golema, który w wypadku otrzymania dużych obrażeń może leczyć się dzięki przemianie w ducha.

Dodatkowe informacje

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o Pustce? M.in. to, że:

  1. Niewielkie grupy kryształów, zwane "żyłami lyrium", mogące znacznie pomóc ci w walce - jeśli klikniesz nań w dowolnym momencie, twoje zasoby zdrowia/wytrzymałości/many zostaną uzupełnione do pełna. Po wykorzystaniu żyła stanie się nieaktywna; jej regeneracja trwa kilka chwil, po czym można jej użyć ponownie.
    Warto odnotować, że krasnoludy NIE potrafią korzystać z żył lyrium - grając taką postacią wspomniane zasoby będą przez cały czas nieaktywne.

  2. W każdej lokacji znajdziesz kilka (w sumie 21) lewitujących obiektów - esencji lub zdroi. Każdy z nich dodaje na stałe 1 punkt danego atrybutu, co czyni takowe miejsca zdecydowanie wartymi szukania. Trzeba jednak zaznaczać, że niektóre z tych obiektów, jak np. esencja siły woli, można aktywować tylko pod postacią ducha.

Eksploracja

cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Pustka

1 - Weisshaupt. Po pokonaniu Duncana możesz tutaj wrócić jedynie w celu otrzymania +1 do siły woli, dzięki znajdującej się obok piedestału esencji siły woli. Aby tego dokonać, musisz jednak być w formie ducha.

2 - Czysta Pustka. Nauczysz się tutaj formy myszy, znajdziesz 2 esencje oraz jednego ze strażników - Yevenę.

3 - Płonąca wieża. Nauczysz się tutaj formy płonącego człowieka, znajdziesz 5 esencji oraz jednego ze strażników - Rhagosa.

4 - Rozdarty mag. Nauczysz się tutaj formy golema, znajdziesz 8 esencji oraz jednego ze strażników - Slavrena.

5 - Inwazja mrocznych pomiotów. Nauczysz się tutaj formy ducha, znajdziesz 3 esencje oraz jednego ze strażników - Uthkiela Miażdżyciela.

6 - Koszmar Templariusza. Znajdziesz tutaj 2 esencje oraz jednego ze strażników - Vereveel.

7 - Koszmary. W każdym z nich napotkasz jednego ze swoich towarzyszy, którego musisz uwolnić. Odbywa się to w dość schematyczny sposób: najpierw krótka rozmowa, podczas której musisz przekonać kompana, że nie żyje obecnie w świecie rzeczywistym, po czym krótka i z reguły dość łatwa walka z 2-3 demonami. Pamiętaj, że podczas finałowej walki w wewnętrznym sanktuarium pomogą ci tylko postaci, które wcześniej uwolnisz z ich koszmaru, dlatego też gra jest warta świeczki.

8 - Wewnętrzne sanktuarium. Po pokonaniu wszystkich 5 strażników, to właśnie tutaj zmierzysz się z demonem gnuśności. Gdy go zabijesz, zostaniesz z powrotem przeniesiony do wieży Kręgu Maginów.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.