Szczyt

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Szczyt
  1. Przejście do jaskiń
  2. Przejście na parter świątyni
  3. Miejsce lądowania smoka
  4. Przejście do "Próby"
  1. L - pojemnik z losowym przedmiotem

Szczyt to niewielka lokacja, która zaprowadzi cię do pomieszczeń "Próby", gdzie będziesz mógł wreszcie zdobyć prochy Andrasty. Na wstępie zobaczysz scenę, na której ogromny smok, będący wg kultystów wcieleniem Prorokini, krąży nad górą, po czym osiada na jednej ze skał. Walka z nim nie jest jednak obowiązkowa.

1 - przejście do jaskiń. Tymi drzwiami możesz przedostać się do jaskiń.

2 - przejście do parter świątyni. Tymi drzwiami możesz przedostać się na parter świątyni.

3 - miejsce lądowania smoka. Jeśli w tym miejscu użyjesz Rogu Kolgrima, który możesz zdobyć zabijając napotkanego wcześniej przywódcę Kultu Andrasty, po chwili pojawi się Wielki smok, rozpoczynając długą i ciężką bitwę. Kilka wskazówek na temat taktyki można znaleźć poniżej.

2 - przejście do "Próby". Tymi drzwiami możesz przedostać się do sal Próby.

Bitwa z Wielkim smokiem

Smok, czego łatwo się domyślić, należy do jednych z najtrudniejszych rywali w grze - posiada dużo PŻ, jego zwykłe ataki zadają dużo obrażeń, o specjalnych nie wspominając. Walka będzie ciężka i może nie powieść się za pierwszym razem, zwłaszcza, jeśli twoja drużyna nie osiągnęła jeszcze 15-ego poziomu doświadczenia.

Tak czy inaczej, jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać, gdyż mogą w większy lub mniejszy sposób wpłynąć na losy tej ciężkiej bitwy:

  1. Jeśli posiadasz w drużynie postać znającą się na zakładaniu pułapek i posiadasz odpowiednie komponenty, zastaw przed bitwą tyle sideł, ile tylko się da. Oczywiście, im lepsze pułapki, tym więcej szkód mogą wyrządzić smokowi.

  2. Wzmocnij swoją drużynę specjalnymi eliksirami, jak np. balsam ciepła, który czasowo zwiększy odporność postaci na ogień - rzecz niezbędna dla bohaterów walczących ze smokiem w zwarciu.

  3. Przygotuj zaklęcia poprawiające atrybuty twoich bohaterów i osłabiające smoka. Przykładowo, Masowe pobudzenie przyspieszy u każdego z członków dryżyny regenerację many/wytrzymałości, dzięki czemu będzie mógł częściej korzystać z zaklęć/ataków specjalnych, natomiast Klątwa przekierowania uniemożliwi smokowi zadawanie ci obrażeń w walce wręcz.

  4. Trzymaj magów/łuczników tak daleko od smoka, jak to tylko możliwe. Dzięki temu unikną oni obraażeń zadawanych w skutek ataków obszarowych, jak np. smoczego ognia.

  5. Kiedy smok wzbije się w powietrze, obserwuj dokładnie miejsce, w które ma zamiar uderzyć. Z reguły za cel obiera postaci atakujące na dystans, toteż dobrym pomysłem byłoby przemieszczenie ich w inną część lokacji, gdy gad będzie pikował.

Jeśli mimo wszystko walka jest wciąż dla ciebie zbyt trudna, zostaw smoka w spokoju do czasu, gdy zdobędziesz kolejne poziomy doświadczenia i lepszy ekwipunek. Pamiętaj jedynie, by w międzyczasie nie pozbyć się Rogu Kolgrima - bez niego nie sprowokujesz gada do walki.

Jeżeli zaś pokonasz smoka, oprócz pokaźnej liczby PD zyskasz wiele świetnych przedmiotów, w tym m.in. Rękawice bojowe qunari i hełm Daleki wzrok. Znajdziesz również Smocze łuski, które kowal Wade z dzielnicy handlowej Denerim może przekuć na zbroję.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.