Pałac królewski

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Tuż po twoim przybyciu zatrzyma cię sir Cauthrien (o ile oczywiście nie zabiłeś jej wcześniej). Kobieta nie chce, byś "zbeszcześcił" Zjazd, dlatego też nie ma zamiaru przepuścić cię do sali obrad. Jako argumentu możesz użyć perswazji lub miecza - walka z nią i szóstką jej żołnierzy nie jest zbyt trudna, a zabicie jej wzbogaci twoją kolekcję oręża o Letni miecz. Wybór nie niesie żadnych dalszych konsekwencji, dlatego też sam zdecyduj, co się bardziej dla ciebie opłaca.

Po uporaniu się z wojowniczką, wejdź do sali obrad.

Sala obrad

Obrady rozpoczną się od publicznego wystąpienia Loghaina, które zostanie przerwane twoim przybyciem. Regent zwróci się wówczas do ciebie, a rozmowa z nim jest o tyle ważna, że może zadecydować o ilości głosów, jakie przyznają tobie lub Loghanowi możnowładcy poszczególnych ziem. Głosowanie, które rozpocznie się chwilę po zakończeniu debaty, będzie miało następujący przebieg:

  • Anora - głosuje na ciebie, jeśli obiecałeś jej, że poprzesz jej kandydaturę na samodzielną królową Fereldenu.
  • Arl Bryland - zawsze głosuje na ciebie.
  • Arl Wulff - głosuje na ciebie, jeśli w trakcie rozmowy z Loghainem użyłeś argumentu, że to Plaga jest zagrożeniem, a nie Orlais.
  • Bann Alfstanna - głosuje na ciebie, jeśli wcześniej ukończyłeś zadanie "Zaginiony templariusz".
  • Anonimowy reprezentant Świątyni - głosuje na ciebie, jeśli otrzymałeś głoś banna Alfstanny.
  • Bann Sighard - głosuje na ciebie, jeśli wcześniej ukończyłeś zadanie "Torturowany szlachcic" lub w trakcie rozmowy z Loghainem zarzuciłeś mu spiskowanie z arlem Howe'em.
  • Bann Vaughan - głosuje na ciebie, jeśli wcześniej uwolniłeś go z lochów w posiadłości arla Denerim.
  • Anonimowy szlachcic związany z krukami - głosuje na ciebie, jeśli wcześniej ukończyłeś zadanie "Próba Kruków".
  • Anonimowy szlachcic - głosuje na ciebie, jeśli w trakcie rozmowy z Loghainem zarzuciłeś mu współpracę z arlem Howe'em oraz usiłowanie zabójstwa arla Eamona.
  • Bann Ceorlic - zawsze głosuje na Loghaina.

Głosowanie, w zależności od tego czy wygrasz, czy przegrasz, może mieć poniższe następstwa:

  • Jeśli przegrasz, Loghain oskarży ciebie, Alistaira i Eamona o zdradę stanu i wyda natychmiastowy rozkaz egzekucji. Arl Redcliffe jednak nie ma zamiaru się poddać i wyślę do ataku swoich żołnierzy, co rozpocznie wielką bitwę.
    W pierwszej kolejności wyelimunuj sprzyjających Loghainowi magów, następnie zajmij się szeregowymi żołnierzami. Kiedy tego dokonasz, skup całą swoją siłę ofensywną na Loghainie. Gdy regent będzie już na skraju śmierci, Wielka Kapłanka Elemena przerwie bitwę, nakazując, by o ostatecznym wyniku Zjazdu zadecydował pojedynek.
  • Jeśli wygrasz, Loghain skorzysta ze swojej ostatniej deski ratunku, tj. wyzwie cię na pojedynek.

Do walki możesz wybrać swoją główną postać lub jednego z kompanów. Prawdopodobnie twój pierwszy bohater jest najsilniejszym ogniwem drużyny, toteż sugeruje wybrać własnie jego.

Sam pojedynek jest banalnie prosty, bowiem Loghain nie posiada żadnych okładów leczniczych; jeśli więc masz przy sobie jakiekolwiek uzdrawiające specyfiki, do walki możesz podejść bez żadnej szczególnej strategii - i tak ją wygrasz.

Kiedy zadasz Loghainowi odpowiednią ilość obrażeń, podda się, pozostawiając swój los w twoich rękach. Jeśli zdecydujesz się go zabić, wykonanie wyroku przypadnie twojej głównej postaci lub Alistairowi. Pamiętaj jednak, że Anora nie poślubi zabójcy swego ojca, dlatego też egzekucja byłego już regenta może pokrzyżować twoje plany! Alternatywnie możesz iść za głosem Riordana i pozwolić Loghainowi żyć, ale za cenę zostania Szarym Strażnikiem. Twojemu dawnemu wrogowi uda się przejść rytuał Dołączenia, jednak w konsekwencji tej decyzji Alistair opuści szeregi drużyny i już nigdy więcej go nie zobaczysz.

Na koniec Zjazdu Możnych należy wybrać nowego władcę Fereldenu. Możesz wybierać pomiędzy Alistairem (o ile przed chwilą nie opuścił sali) a Anorą. Decyzja ta właściwie nie ma żadnego wpływu na dalszy przebieg rozgrywki; nie musisz też kierować się obietnicami składanymi przed Zjazdem, w związku z czym twój wybór zależy tylko i wyłącznie od ciebie.

Chwilę po koronacji nowy władca mianuje cię generałem fereldeńskich wojsk, wydając pierwszy rozkaz: powstrzymać Plagę, która gromadzi się w okolicach Redcliffe. Nie ma na co czekać - przed tobą ostatni akt tej wielkiej wojny.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.