Egzekutorka

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Misję tę zleci ci Człowiek Iluzja zaraz po powrocie z Horyzontu.

Opis

Z akt dowiesz się, że Samara, kolejny kandydat do twojego zespołu, jest potężnym biotykiem należącym do starożytnego zakonu Egzekutorek. Ostatnio widziano ją na Illium (system Tasale w Mgławicy Półksiężyc) - tam też się udaj.

Na miejscu powita cię Concierge. Jeśli zapytasz ją o Samarę, asari pokieruje cię do twojej dawnej znajomej, Liary T'Soni. Ta z kolei odeśle cię do oficer Dary, którą znajdziesz w biurze nieopodal punktu załadunkowego. Kolejna asari stwierdzi, że Egzekutorka pojechała do portu kosmicznego. Jeśli jesteś gotowy, Dara przywoła taksówkę, która cię tam zawiezie. Jeśli nie, będziesz mógł później samodzielnie zamówić taksówkę z punktu w południowej części Nos Astry.

Kiedy dotrzesz do portu, zobaczysz scenę przesłuchania niejakiego Pitne Fora. Najwyraźniej ktoś zamordował wspólnika voluskiego kupca. Porozmawiaj z nim na ten temat, a następnie udaj się do detektyw Anayi. Asari wyjawi ci, że Samara udała się na miejsce zbrodni, jednak nie jest mile widziana na Illium. Odwiedź kobietę od zamiaru aresztowania Egzekutorki, a następnie zaoferuj swoją pomoc. Otrzymasz zgodę na przejście przez taśmy odgradzające kompleks, w którym popełniono zbrodnię, od pozostałej części portu. Tam też się udaj.

Na początek zbadaj znajdujący się po prawej terminal zawierający szczegóły pewnego transportu. Pobranie danych z serwera uaktywni mini-quest pt. Illium: Znaleziono skradziony towar. Idź cały czas przed siebie. Gdy zejdziesz na niższy poziom, znajdziesz płytki obwodów, które wzbogacą twój majątek o 3000 kredytów. Nieco dalej czeka cię pierwsza walka - naprzeciw ciebie staną siostry Zaćmienia, zaś trochę później do walki włączą się mechy LOKI. Wrogowie nie powinni ci sprawić jednak większych problemów.

Po walce skieruj się do drzwi otoczonych laserową taśmą. Za nimi spotkasz wreszcie Samarę, która będzie "przesłuchiwać" oficera Zaćmienia. Kobieta nie zechce wyjawić nazwy statku, który zabrał bliżej nieznaną "ją" z Illium, co skończy się dla niej fatalnie. Wkrótce na miejscu pojawi się detektyw Anaya. Sprawy mają się dosyć źle: młoda asari powinna aresztować Egzekutorkę, jednak wie, że ta na pewno odmówi poddania się przez wzgląd na swój Kodeks i ją zabije. W związku z tym zaproponuj, że zdobędziesz dla Samary nazwę okrętu, którego poszukuje, podczas gdy biotyczka podda się jednodniowemu nadzorowi Anayi. Wszyscy zgodzą się na ten układ, po czym przeniesiesz się z powrotem do portu.

Musisz teraz znaleźć kogoś, kto mógłby zapewnić ci wstęp do kryjówki Zaćmienia - kogoś takiego jak Pitne For. Przepytaj ponownie volusa (opcjonalnie z użyciem QTE renegata), by dowiedzieć się, że sprzedał Zaćmieniu wzmacniacz biotyczny, którego użycie powodowało pewne skutki uboczne... I właśnie dlatego jego wspólnik został zabity. Na koniec otrzymasz od swojego rozmówcy specjalną kartę, dzięki której będziesz mógł aktywować znajdującą się w porcie windę i tym samym wejść do głównej bazy najemników.

Na wstępie warto zauważyć, że w kryjówce Zaćmienia nie brakuje pojemników z dość nietypowym gazem. Substancja ta wzmacnia moce biotyczne, lecz w dużej ilości jest szkodliwa. Oznacza to, że na krótki czas opary z rozbitych butli wpłyną pozytywnie na twoich biotyków, jednak nie powinieneś rozbijać pojemników w miejacach, gdzie czyhają wrogowie. Pamiętaj też, że pozostawanie zbyt długo w pobliżu gazu ma negatywny skutek, dlatego też musisz znaleźć pewien "złoty środek".

Wewnątrz bazy spodziewaj się gorącego przyjęcia. Już w pierwszym pomieszczeniu będziesz musiał zmierzyć się ze sporym oddziałem najemników - uważaj też na butle z gazem. Po rozprawieniu się z członkami Zaćmienia wejdź do magazynu i rozpraw się z mechami LOKI po prawej. Chwilę później zaatakują cię kolejni najemnicy, znajdź więc solidną zasłonę i konsekentnie ich likwiduj. Gdy zabijesz wszystkich, skieruj się do przejścia, z którego nadchodzili wrogowie. Na biurku znajdziesz Strzelbę szturmową M-27 Sejmitar. Ruszaj dalej, po drodze zaglądając do małego pomieszczenia po prawej. Spotkasz tam Elnorę. Asari będzie błagać cię o życie, twierdząc, że dopiero dołączyła do Zaćmienia i jeszcze nawet nie miała okazji wziąć udziału w bitwie. Możesz pozwolić jej odejść (+5 punktów Prawości) lub użyć QTE renegata i zastrzelić ją na miejscu (+7 punktów Egoizmu). Tak czy inaczej, przeszukaj pokój, a znajdziesz ogniwa do broni ciężkiej i analizę próbki 634, dzięki której zdobędziesz ulepszenie Siły rażenia mocy biotycznych. Po wyjściu z sali ruszaj na górę jedyną dostępną drogą.

Zaraz po wejściu spotkasz nieliczną grupę najemników Zaćmienia oraz mechów - powinno pójść dość łatwo. Im dalej się jednak zapuścisz, tym więcej przeciwników będzie czyhać na twoje życie. Powoli przesuwaj się do przodu likwidując kolejnych wrogów i bacząc na pojemniki z gazem. Pamiętaj, że twoi przeciwnicy również wiedzą, jak można je wykorzystać. Po drodze skorzystaj ze stacji medyczny i zhakuj terminal Zaćmienia, a zyskasz 3000 kredytów. Wejdź na wyższy poziom.

Na trzecim piętrze przywita cię kolejny oddział żołnierzy Zaćmienia i mechów LOKI. Ci pierwsi są tym razem uzbrojeni w rakietnice i posiadają przyzwoite moce biotyczne, więc nie wychylaj się zanadto i powoli zdobywaj teren eliminując kolejnych wrogów. Kieruj się do schodów, lecz przedtem rozejrzyj się za terminalem (6000 kredytów po zhakowaniu) i stacją medyczną.

Czwarty poziom okupuje kolejny, jeszcze większy oddział Zaćmienia. Tak jak wcześniej, powoli przemieszczaj się do przodu - przynajmniej dopóki nie dojdziesz na mostku. Na nim zobaczysz żołnierza uzbrojonego rakietnicę - zdejmij go możliwe jak najszybciej. Wkrocz do kolejnej dużej hali. Przeciwników będziesz mógł tutaj wykańczać albo ze wspomnianego już mostku, albo z jednej z dwóch dróg leżących poniżej niego; sugeruje to pierwsze rozwiązanie. Po zakończeniu walk dokładnie przeszukaj pole bitwy - znajdziesz skrzynię, a w niej 2000 jednostek rafinowanej platyny. Przejdź przez jedyne dostępne drzwi. W biurze, przez które przejdziesz, natrafisz na zapas ogniw, stację medyczną oraz terminal. Z logu zapisanego w tym ostatnim dowiesz się, że to właśnie napotkana wcześniej Elnora stoi za morderstwem wspólnika Pitne Fora.

Przejdź przez kolejne włazy, by znaleźć się na otwartej przestrzeni. Zaatakują cię tutaj mechy LOKI, jednak powinieneś łatwo sobie z nimi poradzić. Zabierz ogniwa, a następnie zapisz grę. Gdy wejdziesz na most, z naprzeciwka nadleci śmigłowiec bojowy, z którym będziesz musiał się zmierzyć. Ukryj się za porządnymi zasłonami (nie zwykłymi skrzyniami!) i przeczekaj pierwszy ostrzał, a następnie użyj broni ciężkiej, by zniszczyć nieco pancerza maszyny. Śmigłowiec przez całą walkę pozostanie w ruchu, co również ciebie zmusi do przemieszczania się i szukania nowych kryjówek przed śmiercionośnymi pociskami. Bitwa potrwa dłużej niż chwilę, jednak ostatecznie powinieneś wyjść z niej zwycięsko. Nim zdążysz złapać oddech, zaatakuje cię jeszcze kilka mechów FENRIS, ale z tymi poradzisz już sobie bez najmniejszego problemu. Znajdź apteczkę i ruszaj dalej.

Idź przez kolejne korytarze, badając po drodze terminal Zaćmienia (6000 kredytów) oraz PDA zawierający informacje na temat nielegalnej działalności Pitne Fora. Pobranie danych zainicjuje krótkie zadanie pt. Illium: Dowody przemytu. Nieco dalej natkniesz się na Niftu Cala. Volus najwyraźniej przedawkował narkotyki, co poskutkowało tym, że uznał siebie za "biotycznego boga". Cal zamierza zabić dowodzącą Zaćmieniem kapitan Waseę, od czego możesz go odwieść stosując idealistyczny QTE (+7 punktów Prawości). Jeśli tego nie zrobisz, volus faktycznie spróbuje zaatakować asari, za co zapłaci życiem, a ty otrzymasz 7 punktów Egoizmu. Po zakończeniu rozmowy skorzystaj z szafki z bronią, by dobrać odpowiedni ekwipunek, po czym wejdź do sąsiedniego pomieszczenia, gdzie czeka cię wreszcie spotkanie z Waseą.

Pani kapitan nie będzie zachwycona okazją poznania pierwszego ludzkiego Widma. Wkrótce rozpocznie się walka, znajdź więc dobrą osłonę - najlepiej zdala od pojemników z gazem. Wasea przystąpi do walki z kilkoma siostrami Zaćmienia, jednak powinieneś skupić się całkowicie na niej. Jeśli nie zdążysz zabić jej w pierwszej fazie bitwy, asari wycofa się w głąb pomieszczenia i będziesz musiał ją gonić, co zmusi cię do przebicia się przez chmury trujących oparów.

Kiedy oczyścisz cały teren, rozejrzyj się po polu bitwy. Natkniesz się na jeszcze jeden terminal Zaćmienia, który zapewni ci 3000 kredytów, a także datapad Wasei. Lektura logu komputera pozwoli ci dowiedzieć się, że poszukiwany przez Samarę statek nosi nazwę AML Demeter. To wszystko, czego potrzebowałeś. Możesz już wracać do portu.

Gdy dotrzesz na miejsce, udaj się bezpośrednio na posterunek policji. Samara będzie szczęśliwa, że udało ci się zdobyć nazwę statku i zgodzi się dołączyć do twojej załogi, a nawet złoży uroczystą przysięgę wierności. Nie mniej zadowolona będzie detektyw Anaya, która w ten sposób pozbędzie się kłopotliwej Egzekutorki. W tym momencie będziesz mógł już powrócić na pokład Normandii, jednak wcześniej sugeruje porozmawiać jeszcze z Pitne Forem lub Anaya i tym samym zakończyć mini-quest o nazwie Illium: Dowody przemytu.

Podsumowanie misji:


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.