Profesor

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Misję tę zleci ci Człowiek Iluzja zaraz po powrocie z Pochodu Wolności.

Opis

Mordin Solus to salariański naukowiec i, jak twierdzi Miranda, "geniusz". To samo w sobie czyni go cennym nabytkiem, prawda? Aby się o tym przekonać, musisz go jednak zwerbować. Aktualnie Mordin walczy z zarazą na Omedze w systemie Sahrabarik Mgławicy Omega. Tam też się udaj.

Skieruj się do południowo-wschodniej części stacji. Przed wejściem do slumsów zatrzyma cię strażnik, twierdząc, że nikt nie może wchodzić ani wychodzić z terenu kwarantanny - przynajmniej do czasu uporania się z dziesiątkującą turian zarazą. Oczywiście, używając opcji Uroku/Zastraszania, możesz go przekonać, by wpuścił cię na twoją odpowiedzialność.

Nieopodal wejścia natkniesz się na rafinowany Pierwiastek Zero. Nieco dalej, przy posterunku straży, znajdziesz jeszcze apteczke z medi-żelem. Dalej będziesz mógł już liczyć tylko na siebie. W kolejnym pomieszczeniu zlikwiduj kilku najemników Błękitnych Słońc, a następnie podejdź do chorego batarianina. Jeśli mu pomożesz używając QTE, otrzymasz punkty Prawości, a także mały zastrzyk PD. W przeciwnym wypadku ofiara zarazy umrze i pozostawi po sobie wart 2000 kredytów PDA. Zajrzyj też do domu po lewej, gdzie natkniesz się na turiańską ofiarę zarazy, a także ogniwa do broni ciężkiej.

Kieruj się jedyną możliwą drogą, po drodze zaglądając do domostwa po prawej. Znajdziesz tam datapad i konsolę komputera zawierające cenne informacje, a także sejf ścienny z nie mniej cennymi kredytami. Idź przed siebie aż dotrzesz do rozległego placu. Tam czeka cię długa wymiana ognia z członkami Błękitnych Słońc. Kiedy się ich pozbędziesz, przeszukaj okolicę. Na samym placu natrafisz na zmodyfikowaną strzelbę szturmową, dzięki czemu zyskasz ulepszenie do Siły rażenia karabinu szturmowego. Na balkonie po lewej znajdziesz płytki obwodów (jeszcze trochę kredytów) oraz apteczkę z medi-żelem, zaś w domu po prawej spotkasz dwójkę uchodźców. Możesz ich przekonać, że nie są tutaj bezpieczni i powinni dostać się do laboratorium Mordina, który wedle ich słów udziela pomocy wszystkim mieszkańcom slumsów i chroni ich przed gangami. Użycie Uroku/Zastraszania zapewni ci oczywiście stosowną liczbę punktów Prawości/Egoizmu. Na koniec przeszukaj lokum, by wydobyć medi-żel i kolejne kredyty.

Wróć do głównego korytarza, który zaprowadzi cię na kolejny plac. Tam również przywitają cię Błękitne Słońca. Rozpraw się z nimi i wejdź do domu po lewej. Spotkasz tam dwóch szabrowników. Możesz kazać im odejść i zostawić zrabowane rzeczy, za co otrzymasz 5 punktów Prawości/Egoizmu (w zależności od tego, w jaki sposób ich potraktujesz). Inna opcje to zostawienie grabieżców w spokoju lub zabicie ich, jednak nie otrzymasz za to żadnej nagrody. Bez względu na twoją decyzję, przed wyjściem z tego domu nie zapomnij zabrać ze skrzyni bezpańskiego rafinowanego Pierwiastka Zero.

Idź jedynym dostępnym korytarzem. Po chwili dotrzesz do kliniki, gdzie napotkani ludzie, pytani o Mordina, pokierują cię do jego laboratorium. Salarianin nie będzie chciał cię słuchać, dopóki nie użyjesz Uroku lub Zastraszania. Kiedy wyłożysz mu cel swojej podróży, naukowiec odpowie, że nie może dołączyć do twojej drużyny, póki w slumsach panuje zaraza. Mordinowi udało się jednak wyprodukować lek na trawiącą slumsy chorobę, jednakże potrzebuje kogoś, kto przedostałby się przez zastępy vorchów do Centrum Kontroli, co umożliwiłoby rozprowadzenie medykamentu w całym dystrykcie. Salarianin podejrzewa, że vorche mogą współpracować ze Zbieraczami, co tym bardziej powinno cię przekonać do wzięcia udziału w tej misji. Oczywiście zgodzisz się, zaś naukowiec w ramach wsparcia podaruje ci Działko ręczne M-6 Kat, które natychmiast trafi do twojego ekwipunku. Mordin poprosi cię także, abyś odszukał jego asystenta Daniela, który wyruszył w poszukiwaniu grupy chorych batarian i do tej pory nie wrócił - to zaowocuje mini-questem pt. Zaginiony asystent. Gdy rozmowa zakończy się, możesz ruszać do akcji. Sugeruję jednak, aby wcześniej dokładnie przeszukać cała klinikę, w której znajdziesz cztery skrzynie z rafinowanym Pierwiastkiem Zero, palladem, platyną oraz irydem, dwie zaopatrzone w medi-żel stacje medyczne, a także ulepszenie Pojemności medi-żelu (ze stacji badawczej).

Po opuszczeniu kliniki będziesz musiał zmierzyć się z dużym oddziałem Krwawej Hordy. Uważaj zwłaszcza na szarże krogan, które mogą być zabójcze - najlepiej zabijać ich, zanim zdążą się rozpędzić. Likwiduj kolejne cele i posuwaj się do przodu - walka będzie długa. Na lewo od korytarza znajdziesz dwa terminale, które możesz zhakować i nieźle zarobić, a także apteczkę. Idź dalej jedynym dostępnym korytarzem.

W pomieszczeniu po lewej spotkasz Daniela oraz chorych batarian. Ci ostatni nie wierzą asystentowi Mordina, że ten przyniósł lekarstwo i chcą go zabić. W trakcie rozmowy będziesz mógł użyć QTE Prawości lub Egoizmu i uratować życie młodego naukowca, za co otrzymasz 40 PD. Później będziesz mógł zabić batarian lub pozwolić im odejść wolno. Jeśli nie użyjesz QTE Daniel zginie, zaś ty i tak będziesz musiał zabić najemników.

Skieruj się do sali po prawej stronie korytarza. Dojdziesz wreszcie do Centrum Kontroli. Spodziewaj się twardego oporu ze strony Krwawej Hordy. Gdy oczyścisz cały teren z wrogów, umieść lek w głównym komputerze na końcu sali, a następnie uruchom oba znajdujące się po bokach wentylatory. Pamiętaj jednak, że za każdym razem, gdy uzyskasz dostęp do konsoli, zostaniesz zaatakowany przez oddział Krwawej Hordy, dlatego też przygotuj się na trzy długie potyczki. Warto przy tym słuchać vorchów, z którymi będziesz walczyć. Z ich okrzyków dowiesz się, że faktycznie współpracowali ze Zbieraczami.

Kiedy wentylatory ruszą pełną parą, zostaniesz przeniesiony do kliniki Mordina. Salarianin zgodzi się dołączyć do twojej załogi i prowadzić badania nad Zbierzaczami. Po chwili przeniesiecie się na pokład Normandii, gdzie odblokuje się obszar laboratorium. To tam będziesz mógł teraz spotkać Mordina, lecz co najważniejsze, uzyskasz dostęp do badań nad nowymi technologiami, które mogą znacznie usprawnić twoją broń, pancerz, a także samą Normandię.

Podsumowanie misji:


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.