Skazaniec

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Misję tę zleci ci Człowiek Iluzja zaraz po powrocie z Pochodu Wolności.

Opis

Twoim kolejnym celem jest niejaki Jack. Z akt zebranych przez Cerberusa dowiesz się, że twój przyszły towarzysz jest uosobieniem nienawiści i przemocy - nic więc dziwnego, że zamknięto go w Czyśccu, międzygalaktycznym więzieniu dla przestępców o największych wyrokach. Człowiek Iluzja zapłacił za uwolnienie więźnia, więc nie będziesz musiał wydobywać go zza krat siłą. Przynajmniej w teorii.

Czyściec jest położony w systemie Osun Mgławicy Klepsydra. Na miejscu przywita cię strażnik Kuril. Po krótkiej wymianie uprzejmości możesz go wypytać o szczegóły związane z więzieniem. Po zakończeniu rozmowy naczelnik każe ci udać się do komory kriogenicznej, z której zostanie rozrożony Jack. Musisz iść cały czas prosto. Po drodze spotkasz m.in. parę strażników, którzy w dość brutalny sposób będą przesłuchiwać jednego z więźniów. Twoja reakcja na ten incydent może zapewnić ci kilka punktów Prawości/Egozimu. Nieco dalej natkniesz się na więźnia o numerze 780, który będzie cię błagał o wykupienie - przynajmniej dopóki nie oznajmisz mu, że przybyłeś po Jack. To pozwoli ci poznać kilka szczegółów dotyczących nowego członka drużyny.

Wszystko będzie szło dobrze, dopóki nie dotrzesz do celi. Wówczas usłyszysz przez interkom Kurila, który stwierdzi, że jesteś cenniejszy jako więzień, niż klient. Turianin nakaże ci zostawić broń i wejść za kraty, jednak ty oczywiście nie możesz tego zrobić. Znajdź osłonę i rozpraw się z pierwszym oddziałem Błękitnych Słońc. Wyjdź z pomieszczenia i na rozwidleniu skręć w lewo. Zabij strażników oraz nacierające mechy FENRIS i wejdź do pokoju kontroli komór. Zgarnij medi-żele ze stacji medycznej oraz 500 jednostek rafinowanego Pierwiastka Zero ze skrzyni, a następnie skorzystaj z Panelu Bezpieczeństwa Czyścca, by uwolnić Jack... i wielu innych więźniów. Wygląd nowej towarzyszki może cię zdziwić, podobnie jak moce, którymi dysponuje. Od tego momentu twoim celem jest znalezienie i zabicie Kurila, co jest równoznaczne z podążaniem drogą zniszczeń, które wyrządziła Jack.

Przejdź przez odblokowane drzwi na lewo i zejdź na niższy poziom. Tam natkniesz się na szczątki zniszczonych mechów. Przeszukaj je dokładnie, bowiem przy jednym z nich znajdziesz ulepszenie Ochrony przed obrażeniami. Przejdź przez dziurę w ścianie po lewej i kontynuuj podróż długim korytarzem, zbierając po drodze ogniwa oraz 1500 kredytów (ze zwłok martwego strażnika). Dotrzesz do sporej przestrzeni magazynowej. Schowaj się za osłoną i konsekwentnie likwiduj kolejnych najemników. Na koniec potyczki na polu bitwy pojawi się mech YMIR, dając ci wreszcie możliwość do skorzystania z ciężkiej broni. Po oczyszczeniu lokacji z wrogów dokładnie ją przeszukaj. Znajdziesz martwego więźnia, który będzie miał przy sobie 4500 kredytów, a także strzelbę - uzyskasz dzięki niej ulepszenie Siły rażenia strzelby.

Skieruj się do jedynego dostępnego przejścia. Idź przed siebie korytarzem i zabierz po drodze ogniwa, 4500 kredytów (ze zwłok martwego strażnika) i medi-żel (ze stacji medycznej). Na końcu, po prawej, znajduje się wyjście do kolejnego sporego magazynu. Natkniesz się tutaj na kolejnych więźniów i strażników, których musisz zlikwidować. Po przeciwległej stronie hali zauważysz też mecha YMIR-a, znajdź więc bezpieczną osłonę i zniszcz go przy pomocy broni ciężkiej. Po walce przeszukaj całe pomieszczenie, a ze zwłok martwego strażnika będziesz mógł zabrać 1500 kredytów. Uzupełnij amunicję i przejdź do kolejnego korytarza.

Tam będziesz mógł uzupełnić zapas ogniw, medi-żelu, a także wzbogacić się o 3000 kredytów - o ile zhakujesz sejf ścienny. Przed wyjściem z korytarza koniecznie zapisz grę, bowiem w następnym pomieszczeniu czeka cię spotkanie z Kurilem.

Naczelnik więzienia skryje się za potężną barierą, której nie przebijesz konwencjonalną bronią. Aby dobrać się do turianina, będziesz musiał wcześniej zniszczyć trzy generatory tarcz, które osłaniają najemnicy oraz centurioni Błękitnych Słońc. Walka z nimi nie należy do trudnych. Staraj się nie pozostawać zbyt długo w jednym miejscu, gdyż wrogowie spróbują zaatakować z flanki, co może okazać się kłopotliwe. Kiedy zniszczysz wszystkie generatory, będziesz mógł wreszcie zmierzyć się z samym Kurilem. Mimo twardego pancerza, osamotniony naczelnik nie powinien zbyt długo opierać się twoim atakom.

Śmierć Kurila pozwoli ci wreszcie spotkać się z Jack. Kobieta nie będzie zachwycona faktem, że przylecieli po nią agenci Cerberusa, i w zamian za współpracę zażąda dostępu do pełnej bazy danych organizacji. Bez względu na to, co odpowiesz, biotyczka dołączy do twojego zespołu, zaś misja zakończy się sukcesem.

Podsumowanie misji:


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.