Stacja badawcza

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Opis

Chwilę po dotarciu do bazy projektu Kenson pokaże ci zegar, który odlicza czas do przybycia Żniwiarzy; pozostało do niego nieco ponad dwa dni. Nie spiesząc się, spenetruj hangar, by znaleźć dzienniki dostaw (1050 kredytów), skrzynię z 450 jednostkami palladu oraz ogniwa. Nieco dalej, w holu, natkniesz się na kolejny pojemnik ze wspomnianym surowcem, tym razem zawierający 525 jednostek. Idź do windy, a następnie zapisz grę. Gdy Kenson pokaże ci Obiekt Rho, wyjdzie na jaw, że zarówno ona, jak i cała załoga stacji, została indoktrynowana. Rozpocznie się jedna z najtrudniejszych walk w całej grze.

Generalnie walki tej nie możesz wygrać. Zmierzysz się z pięcioma falami oddziałów składających się z żołnierzy uzbrojonych w różne rodzaje broni (uważaj zwłaszcza na tych z miotaczami płomieni, którzy spróbują cię oflankować!), w tym także mechem YMIR. Przedostań się do skrzyń po lewej i tam spróbuj przetrzymać szturm pracowników ochrony stacji. Jeśli ci się to uda, otrzymasz Osiągnięcie "Ostatni na polu bitwy", jednak na koniec i tak zostaniesz ogłuszony przez Obiekt Rho. Jeżeli stracisz przytomność wcześniej, twój dalszy los potoczy się w ten sam sposób - nie otrzymasz tylko Osiągnięcia, więc nie musisz wielokrotnie powtarzać tej bitwy, jeśli przetrwanie wszystkich fal sprawia ci trudność.

Trafisz do stacji medycznej, gdzie odzyskasz przytomność po dwóch dniach. Przerażona pani doktor wybiegnie z sali i zamknie cię w środku. Aktywuj pobliski terminal, dzięki czemu zdobędziesz kontrolę nad jednym z mechów LOKI. Zabij naukowca i idź przed siebie niszcząc inne maszyny, a następnie celnym strzałem w panel zasilania otwórz sobie drogę na wolność.

Po przejęciu kontroli nad Shepardem opuść stację medyczną. Z szafki zabierz swoje rzeczy i zapoznaj się z zawartością datapadu. Zajrzyj też do pokoju po lewej, gdzie odnajdziesz dziennik badań oraz części mecha (1320 kredytów). Idź dalej, a przy rozgałęzieniu skręć w prawo i zbadaj jeszcze jeden dziennik oraz skrzynkę z 250 jednostkami rafinowanego pierwiastka zero. Wróć do rozwidlenia i wybierz jedyną pozostałą ci drogę.

Twoja trasa będzie teraz dosyć prosta. Zmierzaj do głównego pomieszczenia kontroli, po drodze pacyfikując wszystkich wrogich ochroniarzy. Uważaj na ogniaków uzbrojonych w miotacze płomieni - nie pozwól im się zbliżyć! Po każdej walce przeszukuj okolicę. Natkniesz się na kolejne dzienniki badań, a także częsci mecha (1320 kredytów) i sejf ścienny (1360 kredytów).

W głównym pomieszczeniu kontroli, po zwalczeniu twardego oporu, znajdziesz konsolę sterowania silników. Dzięki niemu możesz uruchomić procedurę zniszczenia przekaźnika masy. WI poinformuje cię, że doprowadzi to do śmierci ponad 300 tys. batarian, jednak zegar odmierzający czas do Przybycia, wskazujący na niewiele ponad dwie godziny, nie pozwoli ci kalkulować. Możesz spróbować ostrzec kolonie, jednak sygnał zostanie zablokowany. To bynajmniej nie koniec. Kenson, która teraz pragnie powrotu Żniwiarzy, postanowi skorzystać z pocisków, by zniszczyć asteroidę. Oczywiście musisz ją powstrzymać.

Opuść pomieszczenie i skorzystaj z windy. W małym laboratorium znajdziesz pojemnik zawierający 200 jednostek rafinowanego pierwiastka zero. Zabierz surowiec i skorzystaj z kolejnej windy. W korytarzu, oprócz nielicznych wrogów, natkniesz się także na skrzynię z 200 jednostkami rafinowanego piezo. Dotrzesz do systemu chłodniczego A. Uruchom go i korzystając z korytarza po lewej, biegnij do następnej windy.

Na dole zajrzyj do stacji medycznej, by uzupełnić zapasy medi-żelu. Następnie aktywuj konsolę bezpieczeństwa, dzięki czemu wyłączysz wentylację plazmową. Nieopodal natkniesz się również na laptopa z zawartością 1000 kredytów. Cofnij się odrobinę i skręć w prawo. Przejdź przez salę wentylacji plazmowej i rozpraw się z dwoma strażnikami, a następnie odszukaj skrzynię z 200 jednostkami rafinowanego pierwiastka zero. Za rogiem czeka na ciebie jeszcze więcej strażników (w tym inżynierowie i ogniacy), więc znajdź osłonę i eliminuj ich powoli. Dalej wcale nie będzie łatwiej. Przebijaj się przez szeregi wroga, dopóki nie dotrzesz do windy.

Po opuszczeniu windy znajdziesz się w nowym korytarzu. Zabierz 200 jednostek rafinowanego piezo ze skrzyni i skieruj się do kolejnej windy. Gdy i tę opuścisz, przeszukaj pomieszczenie, a znajdziesz PDA z 1000 kredytów w środku. Za kolejnymi drzwiami czeka cię sporo walki z ochroniarzami stacji, a gdy się z nimi uporasz, w następnym korytarzu będzie ich jeszcze więcej. Pamiętaj, by na początek "zdejmować" ogniaków i inżynierów, a wszystko powinno pójść gładko. Następne wrota zaprowadzą cię do pomieszczenia z systemem chłodniczym B. Włączenie go pokrzyzuje plany Kenson, jednak kobieta się nie podda. A to oznacza, że będziesz musiał się z nią zmierzyć przy konsoli reaktora. Dotarcie tam to twój nowy cel. Zabierz ze skrzyni 200 jednostek rafinowanego piezo i 3000 kredytów z sejfu ściennego, a następnie wejdź do windy, która zawiezie cię prosto na spotkanie z oszalałą badaczką.

Co ciekawe, spotkanie z Kenson nie zakończy się walką. Zrozpaczona kobieta będzie ci miała za złe, że nie pozwolisz jej obejrzeć Przybycia, i w akcie desperacji wysadzi się w powietrze. Możesz spróbować ją powstrzymać egoistycznym QTE, jednak nie zda się to na wiele. Asteroida zmierza więc prosto na przekaźnik, a ty powinieneś jak najszybciej uciekać. Próba połączenia z Normandią zakończy się jednak fiaskiem. To oznacza, że musisz przebić się do wieży komunikacyjnej, co wcale nie będzie takie łatwe.

Przejdź do ostatniej windy, która zawiezie cię do długiego korytarza. Mniej więcej w połowie zauważysz po lewej stronie laboratorium. Wejdź do środka, a znajdziesz skrzynię z rafinowanym palladem (525 jednostek), sejf ścienny (1400 kredytów) oraz "wyniki analizy", z których pozyskasz Ciężki splot skóry. Wróć na korytarz i kieruj się przed siebie. Zejdź po schodach, a na dole sprawdź "dane badawcze", które zapewnią ci zastrzyk 2100 kredytów. Zapisz grę i wyjdź na zewnątrz.

Na rozciągającej się przed tobą ładowni znajdziesz sporo skrzyń, za którymi możesz się ukryć, co już za chwilę okaże się bardzo przydatne, ponieważ zmierzysz się tutaj z małą armią strażników stacji. Nie szarżuj, lecz przyczaj się w bezpiecznym miejscu i możliwie jak najszybciej likwiduj regularnych wrogów. Jest to o tyle ważne, że po chwili na placu boju pojawi się mech YMIR i wówczas powinieneś skupić całą siłę ognia na nim. Bitwa ta nie należy do najłatwiejszych, ale jest już ostatnią, jaką stoczysz w bazie projektu. Po uporaniu się z wszystkimi przeciwnikami biegnij do konsoli i aktywuj ją. Połączysz się ze... Zwiastunem. Żniwiarz nie będzie zadowolony, że po raz kolejny opóźniasz Przybycie, jednakże i tak znów przypomni ci o niewielkim znaczeniu ludzkości i innych ras organicznych. Chwilę później na miejscu pojawi się Normandia i zabierze cię ze stacji, zaś na twoim koncie pojawi się Osiągnięcie "Największe poświęcenie". Po kilku kolejnych chwilach asteroida uderzy w Przekaźnik Alfa, zaś powstała w ten sposób eksplozja zniszczy cały system. Na szczęście Normandia będzie już wówczas daleko...

Na koniec spodziewaj się nieoczekiwanej wizyty - na statku osobiście pojawi się adm. Hackett. Nie powinno cię to dziwić - nie codzień doprowadzasz do wybuchu, który zabija ponad 300 tys. batarian. Po złożeniu raportu Hackett wyrazi zrozumienie dla twojej decyzji, jednak stwierdzi, że politycy i międzygalaktyczna opinia publiczna mogą nie być już tak wyrozumiali. Krótko mówiąc: nie spodziewaj się ciepłego przyjęcia przy okazji najbliższej wizyty na Ziemii. To jednak nie powinno cię teraz martwić, gdyż nie zobaczysz ojczystej planety przynajmniej do czasu Mass Effect 3.

Podsumowanie misji:


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.