Moduł identyfikacyjny Żniwiarza

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Możliwość rozpoczęcia tej misji otrzymasz zaraz po powrocie ze statku Zbieraczy. Odradzam to, bowiem zadanie to wiedzie prosto do finałowej misji. Wcześniej warto wykonać wszystkie misje lojalnościowe oraz te zadania poboczne, którymi jesteś zainteresowany. Kiedy będziesz gotów, ruszaj do gromady Hawking Eta i wybierz system Thorne. Dokowanie przy opuszczonym Żniwiarzu rozpocznie tę misję.

Opis

Po wejściu na pokład od razu ruszaj przed siebie. Natkniesz się na terminal (2000 kredytów) oraz dwa sejfy (łącznie 6000 kredytów). Zapoznaj się także z treścią dziennika pracy, a dowiesz się nieco o naukowcach Cerberusa, którzy do niedawna prowadzili tutaj badania, jak również ich indoktrynacji... Idź dalej, a przy końcu korytarza natkniesz się na kolejny diariusz i dwie stacje medyczne. Wykorzystaj zasoby, po czym skieruj się do drzwi. Po aktywowaniu ich stanie się coś dziwnego... EDI stwierdzi, że Żniwiarz uruchomił barierę kinetyczną, która uniemożliwi ci powrót na Normandię. Twoim nowym celem będzie więc wyłączenie rdzenia pola efektu masy, co jednak doprowadzi do runięcia statku na pobliską planetę Mnemosyne. Jak więc widać, opuszczenie Żniwiarza okaże się znacznie trudniejsze, niż mogłoby się wcześniej wydawać.

Nieco dalej natkniesz się na kolejny dziennik poświadczający indoktrynację załogi Cerberusa. Ruszaj przed siebie, a napotkasz ich samych, choć w nowej formie - zombie oraz obdrzydlistw. Zlikwiduj wrogów z dystansu, uważając zwłaszcza na tych ostatnich, którzy wybuchają w momencie (ponownej) śmierci. Pomocne mogą okazać się eksplodujące pojemniki - celny strzał wyeliminuje zawsze kilku dodatkowych przeciwników. Po walce idź cały czas przed siebie, badając po drodze kolejny dziennik badań. Na końcu korytarza natkniesz się na skrzynię z 2000 jednostek rafinowanej platyny, terminal (3500 kredytów), ogniwa oraz karabin, krórego przeskanowanie zapewni ci ulepszenie Siły rażenia karabinu snajperskiego. Zapisz grę i skręć w lewo.

Po chwili wejdziesz do dużego magazynu. Zmierzysz się tam z olbrzymią ilością zombie oraz pomiotem. Ten ostatni posiada ciężką broń i potrafi z niej zrobić użytek, podobnie jak z mocy biotycznych, dlatego też schowaj się za osłoną i stopniowo obniżaj jego pancerz. Nie zapominaj jednak o otaczających cię zewsząd zombie - jeśli zanadto się zbliżą, może zrobić się nieprzyjemnie. Pamiętaj też, że przeciwnicy będą pojawiać się tylko w określonych punktach, zaś wycofanie się pozwoli ograniczyć liczbę przeciwników, z jakimi zmierzysz się w tym samym czasie. Po walce przeszukaj całą platformę, a znajdziesz jeszcze jeden dziennik prac, apteczkę oraz terminal badawczy, z którego pozyskasz Ciężki splot skóry. Natkniesz się również na ołtarz. Jego aktywacja wywoła małą wymianę zdań na temat postępów indoktrynacji Żniwiarzy.

Cofnij się trochę i skręć w lewo. Zhakuj drzwi, a zobaczysz scenę, na której snajper gethów zdejmuje kilku twoich wrogów. Idź przed siebie, a gdy pojawią się zombie, cofnij się i przystąp do bitwy. Kiedy pozbędziesz się wszystkich wrogów, zmierzaj do pobliskich schodów. Tam znów zaatakują cię zombie, do których po chwili dołączy pomiot. Wyeliminuj całą grupę, po czym zejdź na dół. Zbierz amunicję i skieruj się do położonej nieopodal rampy. Na górze, po lewej stronie korytarza, znajdziesz apteczkę i terminal (3000 kredytów). Cofnij się i ruszaj przed siebie jedyną dostępną drogą.

Gdy dojdziesz do większej sali, kolejne zombie przystąpią do ataku. Ukryj się i eliminuj je z bezpiecznej odległości. Wkrótce pojawią się także obrzydlistwa. Zlikwiduj wrogów, a następnie sprawdź pobliski terminal, by wyciągnąć z niego 3500 kredytów. Zejdź na dół i skorzystaj z apteczki. Kolejni wrogowie ruszą do boju - wróć wraz z drużyną na górę i tam przystąp do likwidowania hord przeciwników. Niedługo z naprzeciwka nadejdzie pomiot. Skup na nim cały swój ogień, by nie zdążył się do ciebie zbliżyć, a wszystko powinno zakończyć się pomyślnie. Skorzystaj z rampy, a gdy znów znajdziesz się na niższym poziomie, zabierz ogniwa, a także przeskanuj strzelbę Cerberusa, co zapewni ci ulepszenie Siły rażenia strzelby.

Idź dalej i skorzystaj z rampy, by dostać się na wyższy poziom. Z pobliskiego terminala zabierz 3500 kredytów, po czym zapisz grę. Gdy zbliżysz się do kolejnej prowadzącej w dół rampy, zaatakuje cię kolejna fala zombie oraz dwa (!) pomioty. Cofnij się, by spokojnie wyeliminować cybernetycznych nieumarłych, a następnie korzystając z broni ciężkiej ostrzelaj z dystansu najpierw jednego, a potem drugiego z potężnych wrogów. Kiedy zabijesz pomioty, idź przed siebie i pozbądź się pozostałych zombie. Zapisz grę.

Nieco dalej czeka cię niemal identyczna walka - mnóstwo zombie i dwa pomioty. Miejsca będzie troche mniej, za ro w okolicy pojawi się sporo wybuchowych pojemników, z których skrzętnie korzystaj. Na pomioty znów najlepsza będzie broń ciężka. Gdyby zabrakło ci amunicji, w okolicy natkniesz się na skrzynię z ogniwami. Po walce kontynuuj marsz przed siebie. Uzupełnij medi-żel w pobliskiej apteczce, a następnie zhakuj drzwi. Za nimi znajduje się mały korytarz, w którym natkniesz się na sejf (2500 kredytów) oraz poszukiwany moduł identyfikacyjny Żniwiarza. Zapisz grę, ponieważ to jeszcze nie koniec. Musisz znaleźć sposób, by wydostać się ze statku.

Przejdź przez jedyne dostępne drzwi, za którymi znajduje się rdzeń Żniwiarza. Spotkasz tam snajpera gethów, który będzie bronił się przed wściekłym natarciem wrogów, jednak wkrótce polegnie. Musisz przystąpić do walki. Twoim głównym celem będzie zniszczenie rdzenia pola efektu masy. Istotne jest to, że ten otworzy się tylko na określony czas - strzelaj w niego wówczas najlepszą dostępną bronią, najlepiej tą ciężką, jeśli pozostała ci jeszcze amunicja. Gdy rdzeń się zamknie, odpieraj ataki zombie oraz obrzydlistw, króre będą napierały na twoją drużynę ze wszystkich stron. Przez większość część bitwy możesz pozostać na mostku - opuszczaj go jedynie w celu uzupełnienia amunicji, która pojawi się po każdej fali wrogów w bocznych sektorach sali. Zainteresuj się też jedynym w tym pomieszczeniu terminalem, który skrywa 1000 kredytów - możesz je zabrać jedynie przed zniszczeniem rdzenia!

Kiedy rdzeń zostanie zniszczony, Żniwiarz zacznie spadać. Razem z towarzyszami dźwigniecie szczątki getha, po czym cała druzyna z powodzeniem ucieknie na pokład Normandii. Tam będziesz musiał podjąć decyzję dotyczącą losu znaleziska. Możesz go sprzedać Cerberusowi za 50000 kredytów, co przysporzy ci również 20 punktów Egoizmu. Lepszą opcją wydaje się jednak aktywowanie getha. Wówczas trafi on do rdzenia SI, zaś przy okazji pierwszej rozmowy przyjmie imię "Legion". Jako że EDI potrzebuje nieco czasu na integracją modułu z systemami Normandii, będziesz mieć teraz świetną okazję, by wykonać misję Legion: Kłótnia w rodzinie i tym samym zdobyć lojalność snajpera gethów.

Podsumowanie misji:


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.