Świątynia Trójcy

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Do Świątyni Trójcy możemy przyłączyć się w Balmorze, jednak zanim dostaniemy właściwe zadania musimy iść na pielgrzymkę i odwiedzić siedem świętych miejsc na Vvanderfell. Zleceniodawcami w tej organizacji są: Tholer Saryoni (Vivek, Strefa Świątynna: Wielka Katedra), Tuls Valen (Ald'ruhn: Świątynia), Endryn Llethan (Vivek, Strefa Świątynna: Wielka Katedra), Tharer Rotheloth (Molag Mar: Świątynia), Uvoo Llaren (Upiorna Brama: Świątynia).

Wymagane umiejętności (U): Alchemia, Bez zbroi, Broń obuchowa, Przemiana, Mistycyzm, Przywrócenie.
Wymagane współczynniki (W): Inteligencja, Osobowość.

Oprócz wykonywania zadań, istotnym czynnikiem, który jest wymagany by wspiąć się na kolejny szczebel organizacji, jest podnoszenie swoich umiejętności. Poniższa lista przedstawia wymagania jakie stawia Świątynia, czyli co musisz umieć, aby przejść od zera do bohatera. Przykładowo "1U = 20, 2W = 30" oznacza, że aby awansować, jedna wymagana umiejętność musi być na poziomie 20, a dwa współczynniki na poziomie 30.

  • Niewtajemniczony (brak)
  • Nowicjusz (wymagania: 1U = 10, 2W = 30)
  • Wtajemniczony (wymagania: 1U = 20, 2W = 30)
  • Akolita (wymagania: 1U = 30 i 2U = 5, 2W = 30)
  • Adept (wymagania: 1U = 40 i 2U = 10, 2W = 30)
  • Kapelan (wymagania: 1U = 50 i 2U = 15, 2W = 31)
  • Wyznawca (wymagania: 1U = 60 i 2U = 20, 2W = 32)
  • Wróż (wymagania: 1U = 70 i 2U = 25, 2W = 33)
  • Mistrz (wymagania: 1U = 80 i 2U = 30, 2W = 34)
  • Patriarcha (wymagania: 1U = 90 i 2U = 35, 2W = 35)
  • Mrozie - awans na Patriarchę tak naprawdę nie wymaga posiadania umiejętności na podanym wyżej poziomie - otrzymasz go automatycznie po przyniesieniu Ebonowej kolczugi.

    Pielgrzymki Siedmiu Łask

    Cel: Złożenie ofiar w 7 kaplicach

    Nagroda: Bonusy, możliwość przyłączenia się do Świątyni

    Aby ukończyć to zadanie musimy odwiedzić i złożyć ofiary przy 7 ołtarzach: (kolejność NIE ma znaczenia)

  • Kaplica Pokory na polach Kummu - owa kapliczka znajduje się tuż przy drodze, na północnym brzegu jeziora Amaya. W Kaplicy musimy złożyć łajno, które możemy znaleźć na wysepce na południe od ołtarza. W zamian za ofiarę dostaniemy 100 punktów Lekkości. Pielgrzymka nr 1 zakończona.
  •  

  • Kaplica Odwagi w Vivek - następną kaplicą, którą przyjdzie nam odwiedzić jest Kaplica Odwagi, która znajduje się w Strefie Świątynnej w Vivek. Najpierw kupujemy dowolną miksturę wznoszenia (np. u Danso Indulesa, który stoi przed Katedrą) i udajemy się do kapliczki, którą aktywujemy. W zamian za miksturę dostaniemy efekt Lewitacji 100 punktów na długi czas (ok. 1 doby).
  •  

  • Kaplica Szczodrości w Vivek - kolejną kapliczką, którą przyjdzie nam odwiedzić jest ta postawiona u szczytu schodów prowadzących do Pałacu Viveka. Na ołtarzu składamy ofiarę w postaci 100 septimów i otrzymujemy błogosławieństwo w postaci zwiększenia Szczęścia i Handlu o 10 punktów.
  •  

  • Kaplica Rycerskości w Vivek - do tej kapliczki dostajemy się przez trzeci poziom labiryntów w Pałacu Viveka. Następnie szukamy drugiej kraty w tunelu, która zaprowadzi nas do pomieszczenia z kapliczką. Tutaj zadanie jest nieco inne niż w przypadku pozostałych pielgrzymek. Musimy się "utopić" w wodzie otaczającej schody. Następnie automagicznie odnowi nam się życie (ale NIE ilość powietrza, zatem należy opuścić wodę jak najszybciej). Po tej czynności otworzy się nam bariera, za którą stoi daedra, skrzynia i kaplica. Ze skrzyni zabieramy jeden miecz i rozmawiamy z daedrą, a następnie aktywujemy kapliczkę. Nasza czwarta pielgrzymka dobiegła końca. Jako błogosławieństwo dostajemy Oddychanie w wodzie i Rybę w wodzie (25 punktów).
  •  

  • Kaplica Sprawiedliwości w Vivek - podobnie jak w przypadku trzeciej pielgrzymki musimy mieć miksturę lewitacji o dowolnej mocy. Aktywujemy kapliczkę znajdującą się przy posągu Viveka w Strefie Świątynnej i otrzymujemy błogosławieństwo w postaci 100 pkt Lewitacji.
  •  

  • Kaplica Męstwa w Jaskini Koal - teraz udajemy się do Gnisis i z tej uroczej miejscowości do jaskini Koal (kierujemy się na południowy-zachód). Ofiarą przy tej kapliczce jest Dreughowy Wosk, który możemy kupić w Świątyni w Gnisis lub zdobyć zabijając jakiegoś Dreugha. Mając już odpowiedni składnik wchodzimy do jaskini, aktywujemy kapliczkę i dostajemy błogosławieństwo w postaci 10 punktów do umiejętności Bez zbroi, Średni pancerz, Ciężki pancerz i Lekki pancerz.
  •  

  • Kaplica Dumy za Upiorną barierą - ostatnia pielgrzymka, po której będziemy już pełnoprawnymi członkami Świątyni. Wcześniej jednak kupujemy jakiś pusty klejnot duszy (np. w Świątyni w Ald'ruhn). Po przejściu przez Upiorną Bramę udajemy się w kierunku północno-wschodnim, gdzie powinna się ukazać nam kapliczka, którą aktywujemy. W zamian za klejnot duszy otrzymujemy błogosławieństwo w postaci Lewitacji 25 punktów.
  • Mając ukończone pielgrzymki, udajemy się do świątyni i pytamy o awans (warto, gdyż możemy osiągnąć stopień Akolity).

    Tuls Valen (Ald'ruhn: Świątynia)

    Współczucie

    Cel: Wyleczenie Orka z choroby

    Nagroda: Księga "Czterech Pretendentów"

    Naszym celem jest uzdrowienie Orka Bulfima gra-Shugarza, który mieszka w Maelkashishi. Od Tulsa otrzymamy Miksturę Leczenia Chorób, jednak zleceniodawca zasugeruje nam, ażeby zachować ją i uzdrowić Orka zwojem (do kupienia u Hetmana Abelmawii w Gnisis). Do ruin Maelkashishi możemy dostać się z Khuul, idąc na południowy-wschód wzdłuż łańcucha górskiego (patrz mapa). W ruinach szukamy chorego i w rozmowie wybieramy sposób, jakim go uleczymy. Po wykonaniu zadania wracamy do Tulsa i odbieramy nagrodę, jaką jest książka "Czterech Pretendentów".

    Fałszywe wcielenie

    Cel: "Uciszenie" fałszywego Wcielonego - Elvila Virona

    Nagroda: 3 mikstury Dosk. Przywrócenia Zdrowia

    Naszym drugim zadaniem jest pozbycie się konkurencji - czyli kogoś, kto ogłosił się Wcielonym. Udajemy się do Suran i szukamy Elvila Virona (mrocznego elfa, kręci się koło schodów). Rozmawiamy z nim i na pytanie o sny odpowiadamy, iż również je mamy. Wtedy nasz rozmówca stwierdzi, że jednak się myli i przestanie mówić o sobie "Wcielony". Nagroda to 3x Dosk. Przywrócenie Zdrowia.

    Pielgrzymka do Maar Gan

    Cel: Pokonanie Daedrę Anhaedrę

    Nagroda: Księga "Śmiertelny Cios z Abernanit"

    Tym razem Tuls wysyła nas do Świątyni w Maar Gan, gdzie rezyduje pewna daedra. Najpierw jednak czytamy inskrypcję na kamieniu i po tej czynności rozmawiamy ze stworem. Daedra grozi nam m.in. zgwałceniem naszych zwłok, więc należy się jej pozbyć. Po dłuższej rozmowie daedra sama się na nas rzuci i oczywiście ginie. Znowu aktywujemy kamień i wracamy do Tulsa, który w nagrodę wręczy nam książkę.

    Mroczny Kult w Hassour

    Cel: Zniszczenie kult w Hassour

    Nagroda: 2 mikstury wyleczenia z choroby, 2 zwoje Błogosławieństwa Daerir

    Ostatnie zadanie w Ald'ruhn to zniszczenie kultu Szóstego Rodu, który zagnieździł się w jaskini Hassour. Uzbrajamy się odpowiednio i zmierzamy do w/w jaskini, która znajduje się na południowy-zachód od Balmory (patrz mapa). W środku pozbywamy się złych kultystów, zbieramy wartościowe rzeczy i wracamy do Tulsa odebrać nagrodę w postaci mikstur i zwojów.

    Uvoo Llaren (Upiorna Brama: Świątynia)

    Uleczyć obcego wyrzutka

    Cel: Uleczenie Assatusa Hassara

    Nagroda: 3 mikstury Leczenia Zw. Chorób

    Można by rzecz, że mamy teraz klasyczne zadanie dobrej duszy. Idziemy na południe od Upiornej Bramy i szukamy małego obozu (jest on praktycznie przy samej Upiornej Bramie, więc szybko się go zauważy). Rozmawiamy z Assatusem i wybieramy sposób w jaki go uleczymy (zaklęcie lub mikstura). Po uleczeniu chorego wracamy do Uvoo i odbieramy nagrodę w postaci 3 miksturek.

    Jedzenie i napoje dla pustelnika

    Cel: Przekazanie żywności Sendasowi

    Nagroda: brak

    Uvoo wysyła nas do pustelnika Sendasa Sathisa, który potrzebuje żywności w postaci 4 mazte i 4 jaj kwama (wszystko dostajemy od Uvoo). Udajemy się więc na zachód od dunmerskiej twierdzy Rotheran (patrz mapa), gdzie na wysepce będzie czekał "cel" naszego zadania. Przekazujemy mu żywność i wracamy do Uvoo, która podziękuje nam za wykonanie zadania.

    Koszula z włosów Św. Aralora

    Cel: Odnalezienie Koszuli z włosów św. Aralora

    Nagroda: brak

    Uvoo chce, abyśmy odnaleźli artefakt - Koszulę z włosów św. Aralora. Przedmiot ten ma na sobie pewien Dunmer, który udał się do Kogoruhn i tam został zabity. Owego ciała nie trzeba długo szukać, gdyż leży na zewnątrz twierdzy, a jest dość charakterystyczne, gdyż jest na nim zbroja Świątynnego Strażnika. Zabieramy koszulę ze zwłok i wracamy do Uvoo, która znowu tylko podziękuje, zabierze koszulę i przekaże następne zadanie.

    Tasak Św. Felmsa

    Cel: Odnalezienie Tasaka św. Felmsa

    Nagroda: brak

    Uvoo znowu chce abyśmy odnaleźli artefakt. Tym razem jest to Tasak św. Felmsa - magiczny topór. Owa przecudna rzecz znajduje się w Tureynulal, jednej z krasnoludzkich twierdz leżącej w obrębie Czerwonej Góry. W twierdzy szukamy sali o nazwie "Pęcherz Clovis" i z leżącego tam ciała zabieramy topór, który oddajemy Uvoo.

    Pastorał Św. Llothisa Pobożnego

    Cel: Odnalezienie Pastorału św. Llothisa

    Nagroda: brak

    Ostatnie zadanie od Uvoo, takie samo jak dwa poprzednie. Teraz idziemy na poszukiwanie Pastorału św. Llothisa. Broń tą posiadał Voruse Bethrimo, który zaginał w Dagoth Ur, w części Wewnętrzna Wieża. Zabieramy pastorał z ciała, wszystkie wartościowe rzeczy i wracamy do Uvoo odebrać podziękowania. Jako że było to ostatnie zadanie z Upiornej Bramy, udajemy się teraz do Endryn Llethan w Vivek.

    Endryn Llethan (Vivek, Strefa Świątynna: Wielka Katedra)

    Nosicielka choroby

    Cel: Przekonanie Tanusee Veoloth do opuszczenia Vivek

    Nagroda: 2 mikstury leczenia zarazy

    Endryn chce abyśmy przekonali chorą Tanusee do opuszczenia miasta. Udajemy się w tym celu na Arenę i rozmawiamy z naszym celem. Tutaj przyda się wysoki poziom retoryki albo zasobna sakwa. Kiedy uda nam się przekonać chorą Dunmerkę do opuszczenia miasta, to wracamy do zleceniodawcy i odbieramy nagrodę w postaci 2 mikstur leczenia zarazy.

    Milcząca pielgrzymka

    Cel: Odbycie milczącej (dosłownie) pielgrzymki do Kaplicy Świętego

    Nagroda: Książki: "Cisza", "Kazania Viveka: lekcja 9", "Kazania Viveka: lekcja 27" oraz "Czterech Pretendentów"

    Jest to zadanie, które trzeba rozegrać w miarę sensownie, aby się nie namęczyć. Oznaczamy sobie jakieś miejsce w okolicy Dagon Fel i lecimy do Vivek, do Endryna. Daje on nam zadanie, w którym musimy nie odzywając się do nikogo iść do Kaplicy Świętego, położonej daleko na północy Vvardenfell (lokacje zaznaczy nam na mapie Endryn). Używamy Przeniesienia i pokonujemy ostatni odcinek drogi do Kaplicy pieszo. Po wejściu do obiektu, aktywujemy kapliczkę i wracamy do Endryna, który wręczy nam książki "Cisza", "Kazania Viveka: lekcja 9", "Kazania Viveka: lekcja 27" oraz "Czterech Pretendentów".

    Buty Św. Rilms

    Cel: Zdobycie Butów św. Rilms

    Nagroda: brak

    Endryn wysyła nas do Ald’Sotha po buty św. Rilms, które leżą sobie spokojnie w kaplicy, w skrzyni pod posągiem. Świątynia jest nieźle strzeżona przez kultystów i daedry, jednak czego się nie robi dla Trójcy? Przy okazji ograbiamy świątynie dla "nagrody", gdyż Endryn nie ma dla nas nic oprócz wdzięczności.

    Plugawy kult pod św. Delynem

    Cel: Zniszczenie kultu

    Nagroda: Laska Pradawnej Wiedzy

    Proste, siłowe zadanie. Pędzimy do dzielnicy św. Delyna, schodzimy do kanałów i tam szukamy miejsca zwanego Ihinipalit. W środku pozbywamy się wszystkich, bierzemy to co dla nas wartościowe i wracamy do Endryna odebrać Laskę Pradawnej Wiedzy. Udajemy się do Molag Mar po kolejne zadania.

    Tharer Rotheloth (Molag Mar: Świątynia)

    Uleczyć Lette

    Cel: Wyleczenie Lette z Bagiennej Gorączki

    Nagroda: Księga "2920 Deszczowa Dłoń"

    Tharer wysyła nas do Tel Mory, gdzie mamy uleczyć Lette z Bagiennej Gorączki. Do tego celu możemy użyć zaklęcia lub mikstury. Lette stoi za głównym zabudowaniem Tel Mory. W rozmowie wybieramy sposób uleczenia i wracamy odebrać książkę od Tharera.

    Pielgrzymka na Górę Kand

    Cel: Pielgrzymka na Górę Kand

    Nagroda: Tymczasowa premia do Inteligencji i Kondycji

    Tharer wysyła nas na Górę Kand, abyśmy dowiedli tam swojej mądrości. W tym celu nabywamy Żółta Księgę Zagadek, aby wiedzieć jak odpowiadać na pytania Atronachów, po czym udajemy się w rzeczone miejsce (patrz mapa). Atronachowi ognia odpowiadamy "Skrzekacz złotopióry", drugiemu, tym razem atronachowi mrozu, podajemy odpowiedź "Zabijesz mnie mieczem", zaś ostatniemu atronachowi - atronachowi burzy - "Ork". Przechodzimy dalej, aktywujemy kapliczkę i otrzymujemy błogosławieństwo - po 10 punktów do Inteligencji i Kondycji.

    Nekromanta w Mawii

    Cel: Zabicie nekromanty z Mawii

    Nagroda: brak

    Tym razem Tharer zleca nam zabicie jednego z miejscowych nekromantów. Udajemy się na południowy-wschód od Molag Mar, do jaskini Mawia (patrz mapa). Tam walczymy z niezbyt żywymi kolegami nekromanty i samym magiem. Warto pozbierać w Mawii wartościowe przedmioty, gdyż Tharer nic nam za ukończenie zadania nie da.

    Zabić Raxle'a Berne'a

    Cel: Zabicie wampira Raxle'a Berne'a

    Nagroda: Sąd Velotha, Pas Kojącego Balsamu Balyny i Pierścień Strażnika

    Ostatnie zadanie od Tharera. Na wykonanie go dostaniemy kilka magicznych przedmiotów (Sąd Velotha, Pas Kojącego Balsamu Balyny i Pierścień Strażnika). Udajemy się do krasnoludzkich ruin Galom Daeus (zachód od Tel Uvirith, patrz mapka). Oczyszczamy je z wampirów, łącznie z ich szefem - Raxle'em Berne'em. Po wykonaniu zadania zostawiamy sobie zabawki od Tharera i udajemy się do ostatniego zleceniodawcy – Tholera Saryoni.

    Tholer Saryoni (Vivek, Strefa Świątynna: Wielka Katedra)

    Malacath z Domu Nieszczęść

    Cel: Odbycie pielgrzymki do posągu Malacatha

    Nagroda: Premia do Siły od 10 do 20 punktów na 2880 sekund

    Saryoni chce, abyśmy przed objęciem funkcji Patriarchy odbyli cztery pielgrzymki. Na pierwszą udajemy się pod posąg (patrz mapa) patrona Orków, Malacatha, mieszczący się na południowy wschód od Dagon Fel. Tam szykujemy się na ostre starcie z kilkoma dobrze wyposażonymi Orkami. Po walce aktywujemy posąg, składamy ofiarę z 4 serc daedr i otrzymujemy błogosławieństwo - wzrost Siły od 10 do 20 punktów na 2880 sekund. Wracamy do Saryoniego.

    Mehrunes Dagon z Domu Nieszczęść

    Cel: Odbycie pielgrzymki do Ald Sotha

    Nagroda: Premia do Ataku, Zniszczenia i Topora na 2880 sekund

    W celu odbycia drugiej pielgrzymki udajemy się do ruin Ald Sotha, pod posąg Mehrunes Dagona (patrz mapa). Po oczyszczeniu świątyni z zagrażających nam przeciwników, aktywujemy posąg, dzięki czemu otrzymujemy błogosławieństwo - podnosi się nam atak, Zniszczenie i Topór na 2880 sekund. Wracamy powiadomić o wszystkim Saryoniego.

    Molag Bal z Domu Nieszczęść

    Cel: Odbycie pielgrzymki do Bal Ur

    Nagroda: Zaklęcie Trzecia bariera

    Tym razem wybieramy się do Bal Ur, daedrycznych ruin położonych na północ od Suran (patrz mapa) i postępujemy tak samo jak w przypadku pielgrzymki drugiej. Po aktywacji posągu otrzymamy czar Trzeciej bariery. By zakończyć zadanie, rozmawiamy z Saryonim.

    Sheogorath z Domu Nieszczęść

    Cel: Odbycie pielgrzymki do Ald Daedroth

    Nagroda: Gambolpuddy

    Ostatnia pielgrzymka. Udajemy się do Ald Daedroth (patrz mapa) i tam szukamy rękawicy Gambolpuddy (leży ona pod jedną z poduszek w części Zewnętrzna kaplica). Z rękawiczką udajemy się pod posąg Sheogoratha, po drodze eliminując wszystkich przeciwników i aktywujemy go. Odnawiamy przymierze zawarte między Vivekiem a Szalonym Bogiem, jednocześnie tracąc Gambolpuddy'ego, po czym możemy wrócić do Tholera po ostatnie zadanie. Nagrody tym razem brak.

    Ebonowa Zbroja

    Cel: Zdobycie Ebonowej Kolczugi

    Nagroda: Zwierzchnictwo w Świątyni Trójcy, Ebonowa Kolczuga i wszystkie wcześniej zdobyte artefakty

    Tholer daje nam ostatnie zadanie - odnalezienie Ebonowej Kolczugi. Aby mieć ją dla siebie udajemy się na górę Assarnibibi (na północ od Molag Mar), gdzie aktywujemy kapliczkę, dostajemy wymarzona zbroję i idziemy pokazać ją Tholerowi. Po zobaczeniu Kolczugi, Patriarcha mianuje nas nowym zwierzchnikiem Świątyni Trójcy oraz pozwoli zachować zbroję.

    Teraz możemy odebrać artefakty od poprzednich zleceniodawców i cieszyć się z zwierzchnictwa kolejnej organizacji na Vvanderfell.


    Mrozie


    Opublikowano:

    Zobacz komentarze ()
    Ostatnia aktualizacja:


    Komentarze

    Ostrzeżenie

    Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

    Zaloguj się

    Nie zalecane na współdzielonych komputerach

    Szybsze logowanie

    Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.