Grobowiec Kel-Garasa

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Grobowiec Kel-Garasa, parter

Grobowiec Kel-Garasa usłany jest pułapkami, niekiedy o bardzo paskudnych właściwościach, dlatego stąpaj ostrożnie i staraj się omijać lub rozbrajać wszystkie napotkane sidła. Na swojej drodze napotkasz również mnóstwo nieumarłych, a zatem spodziewaj się wielu zaciekłych potyczek.

1 - wyjście prowadzące do Oazy Zielonej Palmy.

2 - sarkofagi. W pomieszczeniu natkniesz się na cztery kamienne trumny. Jeśli spróbuje je otwierać, za każdym razem będziesz musiał zmierzyć z mumią. Łącznie czekają cię zatem cztery potyczki, jednak wśród łupów znajdziesz m.in. Pas mnicha, Hełm wyładowania, Rękawice Długiej Śmierci +3 oraz Małą tarcze +2.

3 - horda zombie. Na czele nieświeżych bestii będzie stał lord zombie, na którego powinieneś szczególnie uważać. Kiedy pozbędziesz się umarlaków, przy szczątkach przywódcy truposzy odnajdziesz m.in. Kolczugę +2 oraz Soczewki wykrywania.

4 - Kel-Garas. Tutaj zobaczysz go po raz pierwszy, jednak szybko zniknie. Nie biegnij za nim, gdyż pośrodku dzielącego was pomieszczenia ukryto paskudną pułapkę!

5 - ukryte przejście. Możesz przejść przez nie tylko w przypadku, gdy twój główny bohater jest paladynem. W przeciwnym wypadku drzwi będą zasypane ogromnymi głazami.

6 - Zaar. Spotkasz go tutaj razem z czwórką nieumarłych mnichów. Potyczka z nimi okaże się niełatwa, lecz warto podjąć próbę, bowiem w przypadku powodzenia będziesz mógł stąd zabrać potężny miecz o nazwie Święty mściciel.

7 - ognista pułapka. Niełatwo ją pokonać, dlatego najlepiej ją... ominąć (8). Jeżeli nie posiadasz jednak dość Inteligencji, by zauważyć ukryte przejście, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko spróbować przebiec tym długim korytarzem. Na szczęście jeśli pociągniesz kilka razy za pobliską dźwignię, częstotliwość wystrzeliwania ognistych kul zostanie obniżona do takiego stopnia, że powinieneś pokonać tę ścieżkę przy niewielkich obrażeniach.

8 - sekretne przejście. Aby je w ogóle dostrzec, musisz posiadać przynajmniej 12 pkt Inteligencji. W przeciwnym wypadku pozostanie ci przejście przez sam środek ognistej pułapki (7).

9 - Kel-Garas. Także i tym nieumarły czarownik umknie ci sprzed nosa, lecz tym razem pozostawi do towarzystwa liczne sługi. Na szczęście rozprawa z nimi nie powinna stanowić wyzwania.

10 - Czarny Strażnik. Tym razem będzie o wiele trudniej, bowiem naprzeciw ciebie stanie przeciwnik o dużej sile, bardzo dobrej KP i wielu odpornościach, a do tego posiadający wsparcie czwórki szkieletów-wojowników. Sugeruję przede wszystkim wzmocnić się wszystkimi dostępnymi zaklęciami defensywnymi, a następnie skupić na pomagierach nieumarłego twardziela; jego samego możesz zaabsorbować własnym przywołańcem. Kiedy Czarny Strażnik pozostanie sam, nadal będzie groźny, lecz twoje szanse na zwycięstwo znacząco wzrosną.

Przy szczątkach potężnego wojownika znajdziesz m.in. Zbroję Czarnego Strażnika oraz Hełm Czarnego Strażnika.

11 - skarbiec. W niewielkim pomieszczeniu odnajdziesz m.in. Latarnię odkrycia, Buty akrobatyki, Kolczugę +1 oraz kilka kamieni szlachetnych.

12 - przejście wiodące do wewnętrznych katakumb.

Grobowiec Kel-Garasa, wewnętrzne katakumby

Na tym poziomie grobowca spotkasz już jedynie kilka cieni. Niezmiennie uważaj za to pułapki.

12 - schody wiodące na parter grobowca.

13 - posąg Jergala. Jeśli usuniesz z niego dwa Rubiny, statua ożyje i ruszy do ataku! Jest to twardy przeciwnik, dlatego nie wahaj się korzystać z defensywnych zaklęć oraz misktur.

14 - ołtarz Jergala. Jeśli na niego spluniesz, otrzymasz punkty Dobrego charakteru, lecz zostanie na ciebie rzucona klątwa. Jeśli pomodlisz się przy nim, otrzymasz punkty Złego charakteru, lecz zostaniesz uzdrowiony.

15 - sekretne przejście. Aby je w ogóle zauważyć, musisz posiadać wysoką Inteligencję. Przejście pozwoli ci uniknąć wędrówki bocznymi korytarzami, w których nie spotkasz wprawdzie żadnych przeciwników, lecz natkniesz się na paskudne pułapki.

16 - Kel-Garas. Tym razem nieumarły czarnoksiężnik nie będzie miał dokąd uciekać, dlatego od razu przystąpi do ataku, a wraz z nim kilka szkieletów-wojowników. Z tymi ostatnim warto rozprawić się do razu, jednocześnie nie tracąc z oczu Kel-Garasa - jedna postać powinna cały czas go atakować i przerywać jego zaklęcia, bowiem te potrafią uczynić niemałe szkody. Jest to dość trudna walka, dlatego nie żałuj sobie ani zaklęć defensywnych, ani mikstur leczniczych.

Po walce koniecznie zabierz Berło splugawienia. Przeszukaj też sarkofag oraz kufry potężnego maga. Znajdziesz w nich m.in. Amulet mądrości +2, Pierścień ochrony +2, Kosę +2, ponad 5 tys. szt. złota oraz liczne klejnoty.

Kiedy ruszysz w kierunku wyjścia, ściany grobowca zaczną się walić. Na szczęście uda ci się wyjść z katakumb na czas. Dalszą część opisu przygody w Oazie Zielonej Palmy znajdziesz w sekcji "Wątek główny".


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.