Mapy lokacji
Początkowo nie napotkasz żadnych przeciwników. Dopiero po spotkaniem z Alim będziesz musiał zmierzyć się z licznymi zastępami zombie, które będą ci już towarzyszyć przez całą podróż po tej części pustyni.
1 - obozowisko. Przygoda rozpocznie się od rozbicia obozu. Katriana wyjaśni ci, że wasze zapasy wody są na wyczerpaniu i musicie skorzystać z pobliskiej oazy. Problem polega na tym, że swego czasy niziołki przypadkowo dopuściły się świętokradztwa wobec tutejszych bedinów, przez co ci nawet nie myślą o współpracy. Kobieta poprosi cię zatem o zjednanie sobie ludzi pustyni, by karawana mogła uzupełnić zapasy.
Zanim wyruszysz, znów będziesz mógł porozmawiać z towarzyszami oraz zmienić skład swojej mini-drużyny. Katriana, Daschnaya i Torias udostępnią ci również swoje zapasy, choć znacznie lepsze artefakty wpadną ci wkrótce w formie łupów.
2 - oaza. Gdy do niej dotrzesz, staniesz się świadkiem walki pomiędzy bedinami a hordą zombie. Pozbądź się nieumarłych i porozmawiaj z przywódcą nomadów, Alim ibn Musudem. Ten wyjaśni ci, że jego plemię nie może podzielić się wodą, ponieważ tej... nie ma. Oaza wyschła, a stało się tak za sprawą potężnego nieumarłego maga Kel-Garasa, który jest pochowany w pobliskim grobowcu. Ali wyjawi ci, że czarodziej został pokonany dawno temu przez jego przodka, lecz teraz Netherilczyk ponownie rośnie w siłę i kto wie, czy niedługo nie wyrwie się na wolność... Nietrudno się domyślić, że twoim kolejnym celem będzie unicestwienie niemilca. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji "Wątek główny".
Ali zasugeruje też, że powinieneś odwiedzić kryptę jego przodka (3) i zabrać stamtąd potężną broń, której bedin użył przed laty do pokonania Kel-Garasa. To dobra rada, z której powinieneś skorzystać.
Kiedy odzyskasz broń i wrócisz do Aliego, będziesz mógł go poprosić o pomoc. Wówczas bedin rzuci na ciebie zaklęcie Większa siła byka, które tymczasowo zwiększy twoją Siłę.
3 - katakumby al-Rashida. Wizyta w tym grobowcu jest całkowicie opcjonalna, lecz warto tutaj zajrzeć, ponieważ w sarkofagu przodka Aliego ukryto potężną broń do walki z nieumarłymi, a tych będziesz teraz spotykał na pęczki.
Na początek odeślij na wieczny spoczynek kilka zagubionych zombie. Następnie przeczytaj napis na runicznym słupie, Gdy to zrobisz, posągi ożyją i ruszą do ataku. Pokonaj je, a posadzka przed sarkofagem al-Rashida zamieni się w szachownicę. Aby pchnąć sprawę do przodu, będziesz musiał rozwiązać zagadkę. Zbierz siedem Kamieni runicznych i rozejrzyj się wokoło. Widzisz wyrysowane tu i ówdzie znaki "X"? Otóż to: kamienie runiczne musisz ułożyć w taki sposób, by utworzyły razem krzyżyk. Aby tego dokonać, postaw obeliski na czetrech centralnych kafelkach szachownicy i trzech narożnych, a następnie sam stań na ostatnim wolnym narożnym kafelku (np. tak jak na poniższym przykładzie). W ten oto sposób otworzysz sarkofag al-Rashida, w którym znajdziesz Furię pustyni - znakomitą broń do walki z nieumarłymi, dostosowaną do klasy postaci głównego bohatera.
4 - świątynia Pana Poranka. W ruinach dawnego przybytku Lathandera będziesz musiał zmierzyć się z licznymi zombie. W urnie przy ołtarzu odnajdziesz za to Amulet silnej woli +4 oraz Wodę święconą.
W późniejszym etapie gry powrócisz do świątyni, by skonfrontować się z Kel-Garasem. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji "Wątek główny".
5 - grobowiec Kel-Garasa. Miejsce to musisz odwiedzić w związku ze swoją główną misją.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!