Obozowisko Ao

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

W obozowisku oraz przylegających do niego terenach nie napotkasz żadnych wrogów. To dobry moment, by odpocząć i uzupełnić zapasy.

1 - karawana. Pożegnania nadszedł czas... Wprawdzie niziołki przez dłuższą chwilę będą obozować przy siedzibie Aoistów, jednak to już jeden z ostatnich momentów, by pohandlować z Katrianą, Daschnayą i Toriasem. Ten ostatni opowie ci też o wspaniałym winie wytwarzanym przez miejscowych kultystów, co zaowocuje zadaniem pobocznym Prośba Toriasa.

2 - strażnik bramy. W rozmowie z nim możesz dowiedzieć się co nieco o jego przeszłości, Aoistach oraz ich obozowisku, a także o przybyciu Garricka Halassara, który wedle słów wojownika zjawił się tutaj stosunkowo niedawno, lecz w kiepskim stanie...

3 - Musharak. Hobgoblin okaże się... kupcem, i to całkiem nieźle zaopatrzonym. W jego asortymencie znajdziesz wiele potężnych artefaktów, choć trzeba przyznać, że nie są to przedmioty tanie. Ponadto, jeśli zechcesz zapłacić 100 szt. złota, Musharak obieca zdobyć dla ciebie coś szczególnego. W takim wypadku będziesz musiał trochę poczekać, a gdy hobgoblin wróci ze swojej małej wyprawy, przywiezie Pas Kaliański i zaoferuje ci go za jedyne... 40 tys. szt. złota.

Ponadto Musharak opowie ci o cudownym winie Aoistów, które pragnąłby włączyć do swojego asortymentu dóbr. Jeśli obiecasz porozmawiać na ten temat z przywódcą miejscowego kultu, otrzymasz zadanie poboczne Wino wyznawców Ao.

4 - Jasmeena. Druidka zajmuje się produkcją wina, które Aoiści wykorzystują w swoich rytuałach. Jeśli w ramach misji Wino wyznawców Ao nie dobijesz targu z duchowym przywódcą kultystów Ao, możesz spróbować namówić do współpracy Jasmeenę. W takim wypadku otrzymasz zadanie poboczne Propozycja Jasmeeny.

5 - świątynia Ao. Wewnątrz spotkasz kilka ciekawych postaci:

  • Przywóca duchowy - jak nietrudno się domyślić, to właśnie on przewodzi mieszkającym tutaj Aoistom. Możesz porozmawiać z nim na temat kultu Ao, osady oraz współpracy z Musharakiem i Jasmeeną. Warto zapytać o to, jak zostać wyznawcą Ao. Kiedy się tego dowiesz, staruszek uraczy cię zagadką. Jeśli udzielisz odpowiedzi "myśl", zgromadzeni w świątyni Aoiści uznają cię za awatara swego bóstwa. Przywódca duchowy nie będzie zadowolony z takiego obrotu sprawy, jednak ty możesz zachować się dwojako:
    • Jeśli zaczniesz utwierdzać kultystów w ich przekonaniu, otrzymasz od nich prezenty: Rifkin wręczy ci Amulet Naturalnego Pancerza +3, a Tallisica - Pierscień Ochrony +3. Telnix zignoruje cię. W ten sposób uzyskasz również kilka pkt Chaotycznego charakteru.
    • Jeśli zignorujesz euforię Aoistów, uzyskasz kilka pkt Dobrego charakteru. Ponadto Telnix stwierdzi, że twoja "apatia" może potwierdzać, że jesteś prawdziwą personifikacją Ao, dlatego otrzymasz od niego Płaszcz Ao. Od pozostałej dwójki nie otrzymasz nic.
  • Garrick Halassar - to właśnie z nim kazał ci się spotkać mistrz Drogan. Uczonego zastaniesz w dość kiepskim stanie. Na szczęście będziesz mógł go wyleczyć zaklęciem lub magiczną miksturą. Kiedy czarodziej odzyska siły, chętnie odpowie na wszystkie twoje pytania, a przy tym opowie ci co nieco o pobliskich netherilskich ruinach oraz o wydarzeniach, jakie tam miały miejsce. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji "Wątek główny".
  • Valana - była kapłanka Lathandera okaże się mieć poważne problemy egzystencjalne. Możesz udzielić jej porady:
    • Jeśli grasz Kapłanem, możesz przekonać Valanę do konwersji na wiarę w twoje bóstwo. Powodzenie takiej operacji zapewni ci 1000 PD.
    • Możesz zasugerować Valanie, by udała się do Oazy Zielonej Palmy i została kapłanką w miejscowej świątyni. W takim wypadku otrzymasz 1000 PD.
    • Jeśli posiadasz co najmniej 14 pkt Mądrości, możesz powiedzieć Valanie, że magia nie jest odpowiedzią na wszystko. Otrzymasz wówczas 1000 PD.
    • Jeśli posiadasz co najmniej 14 pkt Inteligencji, możesz powiedzieć Valanie, że to jej modlitwy uzdrowiły Garricka. Uzyskasz za to 1000 PD.
    • Możesz również wypytać Valanę o to, w jaki sposób trafiła do enklawy aoistów, a w końcu zda sobie sprawę ze swojego błędu. Ty otrzymasz za to 1000 PD.
    • Możesz zasugerować Valanie, że powinna wrócić do domu. Otrzymasz za to tylko 500 PD.
    • Możesz również nakłonić Valanę do pokuty, jednak ta opcja zagwarantuje ci jedynie 480 szt. złota i kilka pkt Złego charakteru.

W świątyni natkniesz się również na stół z zapasami wina Aoistów. Przy odpowiednio wysokiej Zręczności możesz spróbować ukraść butelkę trunku, która przyda ci się do wykonania zadania Prośba Toriasa.

6 - droga wiodąca do Doliny Wichrów.

Zadania poboczne

Propozycja Jasmeeny

Jasmeena jest druidką, która od czasu swojego przybycia do osady wytwarza rytualne wino Aoistów i w zasadzie posiada wyłączność na jego produkcję. To sprawia, że jeśli nie udało ci się zawrzeć układu z Przywódca duchowym (patrz zadanie Wino wyznawców Ao), możesz spróbować porozumieć się z Jasmeeną. Jeśli tylko uda ci się przekonać dziewczynę do współpracy, idź do Musharaka (3) i powiadom go o tym. Hobgoblin wypłaci ci należne 2000 szt. złota. Następnie wróć do Jasmeeny i poinformuj ją o przyjęciu jej propozycji przez kupca, co zaowocuje kolejnym 1000 PD oraz ukończeniem niniejszego zadania. Niedługo potem Wino Ao znajdzie się w asortymencie towarów oferowanych przez Musharaka.

Prośba Toriasa

Torias (1) od zawsze był wielkim miłośnikiem wina, a to przyrządzane przez Aoistów podobno nie ma sobie równych. Niziołek poprosi cię zatem, abyś zdobył dla niego butelkę tego wspaniałego trunku. Sprawa wygląda dość prosto, jednak zadanie możesz zakończyć na dwa sposoby:

  • Możesz użyć Perswazji, by przekonać Toriasa, że ten powinien ogreniczyć swoje alkoholowe ciągoty. Jeśli ci się to powiedzie, otrzymasz 500 PD i zadanie zostanie zaliczone.
  • W przeciwnym wypadku pozostanie ci spełnienie prośby Toriasa. Możesz tego dokonać dwojako:
    • Butelki z Winem Ao znajdziesz na stole w świątyni Aoistów (5). Przy odpowiednio wysokiej Zręczności możesz spróbować je ukraść, a następnie zanieść Toriasowi.
    • Inne rozwiązanie polega na wykonaniu zadania Wino wyznawców Ao lub Propozycja Jasmeeny. W obu przypadkach Wino Ao znajdzie się w asortymencie towarów oferowanych przez Musharaka (3). Wówczas wystarczy odkupić trunek za 150 szt. złota i oddać go w ręce Toriasa.
    Tak czy inaczej niziołek będzie bardzo zadowolony z twojej pomocy. Otrzymasz od niego Amulet Naturalnego Pancerza +2, a dodatkowo na twoje konto wpłynie 500 PD.

Wino wyznawców Ao

Musharak (3), lokalny handlarz, jak każdy w okolicy będzie wychwalał smak wina produkowanego przez Aoistów. Hobgoblin chętnie włączyłby wykwintny trunek do oferowanych przez siebie towarów, jednak Przywódca duchowy osady nie chce nawet słyszeć o dzieleniu się rytualnym napojem z kupcem. Ktoś z zewnątrz mógłby jednak przekonać kapłana do obopólnych korzyści płynących ze współpracy... Ktoś czyli ty.

Udaj się zatem do świątyni Aoistów (5) i porozmawiaj z Przywódcą duchowym kultystów. Początkowo kapłan nie będzie chciał rozmawiać o winie, jednak możesz go nakłonić do współpracy, jeśli zaproponujesz, że Musharak zacznie dzielić się swoimi zyskami ze świątynią w znacznie sprawiedliwszy sposób lub godząc się na układ w przypadku, gdy hobgoblin zgodzi się przyjąć wiarę w Ao.

Następnie udaj się do Musharaka i przekonaj go do oddawania Aoistom większej części swojego zarobku lub do przejścia na aoizm. Jeśli ci się to uda, otrzymasz 2000 szt. złota, a w tym drugim przypadku także Bożka Musharaka. Wróć do Przywódcy Aoistów i powiadom go o dobiciu targu, ew. wręczając również symbol wyrzeczenia się przez kupca dawnego bóstwa. Uzyskasz w ten sposób 1000 PD i zadanie zostanie zaliczone. W rezultacie twoich działań niebawem w sklepie hobgoblina pojawi się Wino Ao.

Warto podkreślić, że jeśli negocjacje z Przywódcą duchowym nie powiodą się, będziesz mógł jeszcze spróbować dobić targu z Jasmeeną (4).


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.