Dom Drogana

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Kwatery uczniów

1 - twój pokój. Bez względu na to, czy rozpoczniesz grę nową postacią, czy zaimportujesz ją z podstawowej części Neverwinter Nights, swoją przygodę zaczniesz właśnie tutaj - jako uczeń bądź uczennica krasnoludzkiego poszukiwacza przygód Drogana Drogansona. W pokoju znajdziesz 50 szt. złota, wyposażenie przydatne dla twojej profesji, Kryształ ogniskujący, pierścień Dłoń Mystry oraz własny dziennik. Warto zapoznać się szczególnie z tym ostatnim.

Gdy tylko opuścisz pokój, spotkasz innych adeptów akademii Drogana: pół-orka czarownika Xanosa Messarmosa, krasnoludzką łotrzycę Dornę Trapspringer oraz paladynkę Mischę Waymeet. Rozmowa będzie toczyć się wokół trywialnych spraw jak egzaminy, Ostatnia Próba czy Wysoczysko - miejscowość, w której przebywasz. Sielankę przerwą odgłosy walki dochodzące z parteru budynku. Xanos zasugeruje, że powinniście to sprawdzić. Chcąc nie chcąc, zgodzisz się. Możesz skorzystać z sugestii czarownika i użyć Dłoni Mystry, by przeteleportować się na niższą kondygnację domu Drogana, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał ze schodów, uprzednio penetrując pokoje innych uczniów.

2 - pokój Dorny. Odnajdziesz w nim proste pułapki i narzędzia złodziejskie.

3 - pokój Mischy. Odnajdziesz w nim należący do dziewczyny dwuręczny Miecz treningowy, a także kilka mikstur.

4 - pokój Xanosa. Odnajdziesz w nim Różdźkę kwasu, zwoje z zaklęciami oraz mikstury.

5 - pusty pokój. Odnajdziesz tutaj kilka zwojów z zaklęciami.

6 - schody wiodące na parter domu Drogana.

7 - pokój Drogana. Kiedy uzyskasz do niego dostęp (klucz możesz później wygrać od Riisiego - 10), natkniesz się tutaj na wiele przydatnych przedmiotów oraz... młynek. Jak już być może wiesz od Drogana, przedmiot ten może ci posłużyć do stworzenia większej liczby Kryształów ogniskujących. Aby tego dokonać, należy włożyć do maszyny dwa klejnoty (Ametyst, Awenturyn, Fenalopa lub Fluoryt) i... voilà!

Młynek może posłużyć również do stworzenia kilku innych przedmiotów, do których składniki odnajdziesz podczas swoich kolejnych przygód. Listę artefaktów wraz z niezbędnymi komponentami prezentuję poniżej:

  • Mikstura Korowej Skóry - 2x Jagody fen, 1x Pusta butelka
  • Mniejszy Amulet Zdrowia - 1x Serce Cienia, 1x Kryształ kwarcu
  • Pierścień Odporności na Choroby - 1x Zielone zarodniki, 1x Kryształ kwarcu
  • Tinoman - 1x Miecz treningowy, 1x Krzyształ kwarcu

Parter

6 - schody wiodące do kwater uczniów.

8 - sień. Gdy tutaj dotrzesz, szybko spostrzeżesz, że dom został zaatakowany przez koboldy! Pomóż Droganowi odeprzeć atak, bacząc na to, by nie dać się zabić! Na szczęście z pomocą pozostałych uczniów walka powinna pójść gładko. Niestety, gdy zwycięstwo będzie blisko, jeden z koboldów dźgnie twojego mistrza sztyletem i ten padnie nieprzytomny. Potwory uciekną, a do chaty zawita Ayala Windspear. Łowczyni orzeknie, że twój nauczyciel został pchnięty zatrutą bronią - i to zatrutą w taki sposób, że magia lecznicza jest bezużyteczna. Jeśli postanowisz zadać kilka dodatkowych pytań, dowiesz się, że zarówno ona, jak i twój nieprzytomny krasnolud, należą do Harfiarzy. Kobieta przybyła do Wysoczyska, krocząc tropem koboldów, które normalnie nigdy nie zapuszczają się tak daleko od swoich siedzib.

Kiedy wyczerpiesz wszystkie możliwe opcje dialogowe, Drogan ocknie się i stwierdzi, że koboldy skradły cztery tajemnicze artefakty. Ayala uzupełni, że Harfiarze zdeponowali je w Wysoczysku, by trzymać je z dala od ciekawskich oczu. Plan, jak widać, spalił na panewce. Rzecz w tym, że bezcenne przedmioty należy jak najszybciej odzyskać. To będzie oczywiście twoje zadanie!

Od tego momentu twoją główną misją stanie się odszukanie wspomnianych artefaktów. Są to Zmumifikowana ręka, Maska, Smoczy kieł oraz Posążek wieży. Więcej informacji na ten temat uzyskasz w sekcji "Wątek główny".

Z Ayalą warto też porozmawiać na temat zdrowia Drogana. Harfiarka zamierza przygotować lek, który mógłby poprawić stan krasnoluda, jednak potrzebuje do tego trzech składników. Konsekwencją tej rozmowy będzie krótkie zadanie poboczne Lekarstwo dla Drogana.

Po zakończeniu rozmowy z Ayalą pozostanie ci podjęcie decyzji, czy na kolejną przygodę wyruszysz samotnie, czy w towarzystwie Dorny lub Xanosa. Warto od razu dodać, że jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebował powrócić szybko do domu Drogana, np. uciekając przed śmiercią, to wystarczy użyć pierścienia Dłoń Mystry. Jeśli zechcesz udać się w drogę powrotną, powiadom o tym Ayalę. Pamiętaj tylko, że każde użycie teleportu zużywa jeden Kryształ ogniskujący. Na szczęscie można je łatwo odnawiać w "młynku" Drogana (7).

9 - kadź wróżebna. W tym nietypowym naczyniu odnajdziesz wszystkie ważne przedmioty fabularne, które jakimś cudem udało ci się zgubić.

10 - zejście do piwnicy. To tam znajduje się laboratorium Drogana, które okaże się pilnie strzeżone przez baśniowego smoka o imieniu Riisi. Chowaniec twojego mistrza okaże się bardzo zaniepokojony atakiem koboldów, ale też przekonany, że sam nie byłby w stanie pomóc swemu panu; nie zamierza też pozwolić ci na myszkowanie w rzeczach krasnoluda. Przynajmniej dopóki nie zastosujesz odrobiny perswazji:

  • okłamanie smoka w kwestii zdrowia Drogana nie przyniesie pożądanego rezultatu, a dodatkowo otrzymasz 1 pkt w stronę Chaotycznego charakteru;
  • groźba również nie przyniesie skutku, a w dodatku otrzymasz po 1 pkt w stronę Chaotycznego oraz Złego charakteru;
  • zdecydowanie najlepszą opcją są... łamigłówki. Riisi obieca ci nagrodę, jeśli uda ci się poprawnie odpowiedzieć na trzy jego zagadki. Właściwe opcje dialogowe to kolejno:
    • tak;
    • zostanę powieszony;
    • sześciu.
    W zamian za trzy poprawnie rozwiązane zagadki otrzymasz 200 PD, 3 Kryształy ogniskujące oraz klucz otwierający laboratorium Drogana (7).

11 - wyjście do Wysoczyska.

Zadania poboczne

Lekarstwo dla Drogana

Kiedy po swojej pierwszej walce porozmawiasz z Ayalą (8) o zdrowiu Drogana, Harfiarka przyzna, że mogłaby przygotować lek, który poprawi nieco jego samopoczucie, jednak potrzebowałaby do tego celu trzech ziół. Zdobycie ich zleci oczywiście tobie.

Gdzie ich szukać? Na szczęście nie będziesz musiał nawet opuszczać Wysoczyska:

Pozyskawszy wszystkie trzy ingrediencje, wróć do Ayali. Otrzymasz 300 PD, a Harfiarka przygotuje lek, po którym Drogan poczuje się znacznie lepiej, choć nadal nie będziesz w stanie z nim rozmawiać. Ponadto od tego momentu tropicielka zgodzi się leczyć cię - i to za darmo!


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.