Jaskinia gnolli

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Nikogo chyba nie zdziwi, gdy w jaskini tej spotka całkiem spore zastępy wrogo nastawionych gnolli. Krocz ostrożnie, bacząc na pułapki i na to, by nie wikłać się w większe bitwy. Ciasne korytarze będą grać na twoją korzyść.

Podczas wędrówki przez jaskinie warto zwracać uwagę na gongi. Jeśli pozwolisz któemukolwiek z gnolli na zbliżenie się do instrumentu, ten zacznie bić na alarm, ściągając na miejsce swoich pobratymców. Tego oczywiście powinieneś unikać.

1 - wyjście prowadzące do Wysokiego Lasu.

2 - zamknięte drzwi. Możesz je otworzyć jedynie od strony północnej.

3 - Glendir. Uwięziony pół-ork będzie próbował ci wmówić, że jest synem barona Wysoczyska, co jest oczywistym kłamstwem. Możesz go uwolnić lub pozostawić w zamknięciu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie zadania Na ratunek Glendirowi.

4 - goblin czarownik. Zanim spotkasz się z nim, usuń pułapkę i otwórz drzwi wiodące do jego komnaty. Mag i jego worg nie będą zachwyceni twoją wizytą, dlatego pozostanie ci jedynie ich zabić. Z trupa tego pierwszego koniecznie zabierz Pergaminy, Bransolety Zbroi +1 i Różdżkę Mniejszego Przywołania. Dokumenty pozwolą ci dowiedzieć się, że pod Wysokim Lasem najwyraźniej znajdują się starożytne netherilskie ruiny i to zapewne do nich przybyła J'Nah... Z kolei w stercie książek, jaka zalega w tej sali, warto rzucić okiem na Prastarą księgę. Zawarte w niej informacje już niedługo okażą się bardzo przydatne.

5 - Władca Zwierząt. Zabij go i zabierz z jego truchła Róg Władcy Zwierząt. Dzięki niemu będziesz mógł tymczasowo przejąć kontrolę nad zamkniętymi w klatkach niedźwiedziami, co może okazać się niezwykle przydatne, jeśli zdecydujesz się walczyć z przywódcą gnolli (9).

6 - więzienie. Pozbądź się gnolli-strażników, a z truchła jednego z nich zabierz Klucz do legowiska niewolników. Dziękl niemu będzie mógł uratować uwięzionych tam mieszkańców Blumbergu, co jest przedmiotem mini-zadania Niewolnicy gnolli.

7 - Nadzorca. Posiada przy sobie Klucz do więzienia gnolli, którego potrzebujesz do ukończenia zadania Uwięzione koboldy. Oczywiście odda go tylko po swoim trupie.

8 - Nafeeli. Przywódca koboldów poprosi cie o uwolnienie z lochu, za co możesz zażądać pomocy w walce z gnollami. Rezultatem tej dyskusji będzie zadanie poboczne Uwięzione koboldy.

9 - Wódz Grishnak. Przywódca gnolli nie będzie zadowolony z faktu, jak wielu jego pobratymców zabiłeś. Mimo tego nie będzie żywił zemsty, a wręcz zaproponuje ci współpracę. W jakim celu? Oczywiście pozbycia się J'Nah, której gnolle mają serdecznie dość. Staniesz przed następującym wyborem:

  • Zgoda na współpracę z gnollami. W rezultacie tej decyzji Grishnak obieca ci przybyć z pomocą, jeśli tylko zaczniesz walczyć z J'Nah. Stwory faktycznie będą stanowić nie lada wsparcie, dlatego jest to opcja godna rozważenia. Minus? Od momentu zawarcia paktu nie będziesz mógł już zabijać gnolli ani uwalniać ich niewolników, dlatego upewnij się, że wcześniej wykonałeś już wszystkie zadania poboczne w tej jaskini. W przypadku złamania umowy pozostanie ci walka z Grishnakiem i jego gnollami.
  • Zabicie gnolli. Jeśli nie zechcesz układać się ze stworami, pozostanie ci je zabić. Na szczęscie jeśli wykonałeś misję Uwięzione koboldy, Nafeeli oraz jego oddział przyjdą ci z pomocą. Ponadto, jeśli zdobyłeś Róg Władcy Zwierząt (5), możesz go użyć i wypuścić z klatek niedźwiedzie, które również postanowią wywalczyć sobie drogę ku wolności po trupach gnolli. Kiedy walka rozgorzeje na dobre, Grishnak podda się i raz jeszcze zaproponuje pomoc w walce z J'Nah w zamian za oszczędzenie życia. Wówczas znów będziesz mógł zawrzeć układ lub dobić gnolle. W tym drugim przypadku przy szczątkach wodza potworów odnajdziesz halabardę Rozpruwacz Ciała.

Bez względu na to, w jaki sposób rozmówiłeś się z Grishnakiem, komnatę opuścisz, trzymając w ręku Klucz wodza gnolli. Otworzysz nim pobliskie drzwi (11).

10 - komnata wodza. O dziwo możesz się do niej włamać nawet w przypadku, gdy zawarłeś z Grishnakiem pakt - uważaj tylko na pułapkę na drzwiach. Wewnątrz niewielkiej jaskini znajdziesz kilka skrytek, a w nich m.in. Rękawice Łotrzyka.

11 - zamknięte drzwi. Aby je otworzyć, będziesz potrzebował Klucza wodza gnolli (9).

12 - głeboka dziura. Za jej pomocą przedostaniesz się do podziemnych ruin.

Zadania poboczne

Na ratunek Glendirowi

W jednej z osobnych cel spotkasz Glendira (3). Pół-ork będzie utrzymywał, że jest synem barona z Wysoczyska, co jest oczywistym kłamstwem. Ostatecznie okaże się, że Glendir jest tak naprawdę bratem Fiony, kowala ze znanej ci osady. Zadanie to możesz rozwiązać na trzy sposoby:

  • Możesz zabrać z pobliskiej paki Klucz do klatki i uwolnić Glendira. Ten poprosi cię o odprowadzenie do wyjścia z jaskini. Jeśli to zrobisz, pół-ork wróci do Wysoczyska, a ty otrzymasz 100 PD. Gdy później zjawisz się w miasteczku i porozmawiasz z Fioną, kobieta nie będzie specjalnie zadowolona, jednakże i tak wręczy ci 100 szt. złota.
  • Możesz wypuścić Glendira jak w powyższym rozwiązaniu, lecz nie odprowadzać go do wyjścia z jaskini. W ten sposób gnolle prędzej czy później go zabiją, a ty nie otrzymasz żadnej nagrody.
  • Możesz również pozostawić Glendira na miejscu. Kiedy wrócisz do Wysoczyska i porozmawiasz z Fioną, ta wręczy ci 200 szt. złota, abyś zapomniał o całej sprawie i nie mówił nikomu, że są rodzeństwem.

Niewolnicy gnolli

W głównym lochu jaskini (6) odnajdziesz całkiem sporą liczbę ludzi porwanych z Blumbergu, oczywiście pilnowanych przez kilka gnolli. Rozpraw się z potworami, a z truchła jednego z nich zabierz Klucz do legowiska niewolników. Otwórz bramę i powiadom jednego z więźniów, że są wolni. Otrzymasz 200 PD oraz informację o jeszcze jednym schwytanym człowieku, Glendirze, którego być może miałeś już okazję spotkać. Ponadto, jeśli zaproponujesz, że osobiście odprowadzisz niedoszłych niewolników do Wysoczyska, otrzymassz kilka pkt Dobrego charakteru.

Uwięzione koboldy

W północno-zachodniej części jaskiń odnajdziesz kolejny, niewielki loch (7). Zabij gnollowego Nadzorcę i zabierz mu Klucz do więzienia gnolli. Dzięki niemu będziesz mógł otworzyć wszystkie cele, włącząjąc tę, w której uwięziono Nafeeliego oraz jego koboldy. Możesz:

  • Bezwarunkowo wypuścić koboldy. Otrzymasz za to 100 PD.
  • Obiecać, że puścisz wszystkie koboldy wolno, jeśli te pomogą ci w walce z Grishnakiem i jego gnollami. O dziwo, Nafeeli dotrzyma słowa, a ty uzyskasz 200 PD.
  • Zabić wszystkie koboldy. Wówczas otrzymasz tylko PD za pokonanych wrogów.

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.