Wysoki Las

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Wysoki Las

W Wysokim Lesie możesz napotkać dziką zwierzynę oraz różnego rodzaju bandytów. Z jednymi i drugimi powinieneś sobie bez problemu poradzić.

1 - droga wiodąca na na pogórze.

2 - wejście do jaskini orklinów.

3 - obozowisko bandytów. Kiedy rozprawisz się z kilkoma zbirami, przeszukaj ich rzeczy. W jednej z pak odnajdziesz Buty Refleksu +1.

4 - alternatywne wejście do jaskini orklinów.

5 - wejście do jaskini bandytów.

6 - wejście do jaskini smocząt.

7 - dom pustelnika. Mieszkający tutaj jegomość nie przepada za obcymi, a już zwłaszcza za wścibskimi obcymi, dlatego postaraj się nie zdenerwować go nadmierną liczbą dogłębnych pytań. Pustelnik jest również kupcem, dlatego chętnie wymieni się z tobą towarami. Możesz spieniężyć u niego m.in. Smocze jajo z jaskini smocząt (12), a także wszystkie zaginione artefakty Drogana poza Posążkiem Wieży.

Ponadto pustelnik świadczy dwie inne przydatne usługi. Za 100 szt. złota możesz u niego uzupełnić ładunki dowolnego przedmiotu (np. różdżki), który posiada więcej niż 1 ładunek; za 500 szt. złota mężczyzna przeteleportuje cię w wybrane przez ciebie miejsce.

8 - wejście do jaskini gnolli. To właśnie tam musisz się udać, by odnaleźć J'Nah i kontynuować misję głównego wątku fabularnego.

Wysoki Las, jaskinia orklinów

3 - wejście. Gdy znajdziesz się w środku, od razu zostaniesz zaatakowany przez kilka orklinów, włączając w to jednego szamana i jednego bohatera. Walka może okazać się dość trudna, jednak możesz ją sobie ułątwić, zabijając w pierwszej kolejności potwora obdarzonego umiejętnościami magicznymi.

9 - zamknięte drzwi. Aby je otworzyć, musisz zdobyć Srebrny klucz, który odnajdziesz w jaskini bandytów (11).

10 - grobowiec. Rezyduje w nim mumia, która jest dość twardym przeciwnikiem, potrafiącym przenosić paskudne choroby. Aby nie było zbyt łatwo, każda kupka kości, gdy tylko się do niej zbliżysz, zamieni się w szkieleta wojownika. Zalecam zatem wycofać się, by nie przyciągać uwagi zbyt wielu nieumarłych na raz, a dopiero gdy pokonasz już mumię i jej najbliższych popleczników, zabierz się za eksplorację reszty krypty.

Kiedy nieumarli ponownie zasną snem wiecznym, przeszukaj trumnę, a w twoje ręce wpadnie Szarfa Migotania.

4 - alternatywne wejście do jaskini. Staniesz się tutaj świadkiem walki pomiędzy niedźwiedziem jaskiniowym a worgiem i wilkiem. Możesz włączyć się do bitwy od razu lub poczekać na jej wynik i dobić zwycięzcę (lub zwycięzców). Warto postarać się o zadanie decydującego ciosu niedźwiedziowi, dzięki czemu na twoje konto wpłyną 242 PD.

Wysoki Las, jaskinia bandytów

5 - wejście. Gdy tylko znajdziesz się w środku, zostaniesz zaatakowany przez kilku bandytów. Rozprawienie się z nimi nie powinno stanowić problemu.

Nieco dalej, przy jeziorku, natkniesz się na paskudną, nierozbrajalną pułapkę, która spowalnia bohaterów, jednocześnie buchając płomieniami. Postaraj się pokonać ten fragment jaskini możliwie jak najszybciej - zwłaszcza, że w korytarzu po drugiej stronie będą na ciebie czekać dwaj łucznicy.

11 - Wódz. Lider bandytów ruszy do ataku wraz z dwoma kolejnymi łuczniczkami, choć te pierwsze możesz spróbować odciągnąć od przywódcy, by podzielić tę bitwę na dwie mniejsze. Osamotniony wódz bandytów nie powinien opierać się zbyt długo. Przy jego zwłokach odnajdziesz znakomitą Katanę Północy, a wśród rzeczy zgromadzonych w skrzyniach na tyłach jaskini natkniesz się m.in. na Pierścień Zwierzęcej Przyjaźni, Pierscień Uczonych, Księgę Garga oraz Srebrny klucz.

Szczególnie ciekawe są dwa ostatnie z wymienionych przedmiotów. Lektura zapisków bandyty pozwoli ci dowiedzieć się, że przybył on do Wysokiego Lasu w poszukiwaniu jakiegoś dawno zapomnianego grobowca. Z kolei klucz otworzy ci drogę do krypty w jednej z pobliskich jaskiń (9).

Wysoki Las, jaskinia smocząt

6 - wejście. Gdy tylko z niego skorzystasz, spodziewaj się ataku piskląt białego smoka. Nieco dalej napotkasz również pisklęta czerwonego smoka. Gady są stosunkowo niegroźne, choć, zgodnie z przypuszczeniami, potrafią atakować odpowiednio zimnem oraz ogniem.

12 - Smocze jajo. Przedmiot ten nie posiada żadnej wartości użytkowej. Możesz je jednak sprzedać pustelnikowi (7) lub Szarenowi (o ile pomogłeś mu założyć w Wysoczysku thayańską enklawę) za okrągłą sumkę złota lub Płaszcz Szarena.

Ponadto w pobliskim gruzowisku możesz odnaleźć cenne Rękawice Minstrela.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.