Undrentide, Świątynia Wichrów

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Świątynia Wichrów, Zewnętrzne Sanktuarium

1 - wyjścia wiodące na ulice Undrentide.

Kiedy po raz pierwszy odwiedzisz Zewnętrzne Sanktuarium, otrzymasz 500 PD.

2 - Pusta Arka. To właśnie do niej musisz włożyć Martwy, Mądry i Mroczny Wicher. Odnalezienie ich jest twoim głównym celem w Rozdziale 2 historii.

3 - schody wiodące na pierwszy poziom Świątyni Wichrów. Aby uzyskać do nich dostęp, musisz wcześniej włożyć do Arki (2) wszystkie trzy Wichry.

Świątynia Wichrów, poziom 1

4 - punkt startowy. Pociągnij za łańcuch, by przenieść się do głównej części tego piętra świątyni.

Na tym poziomie natkniesz się na sporą liczbę wrogów, wśród których szczególnie powinieneś uważać na meduzy - potrafią petryfikować! Na podłodze rozłożono też mnóstwo pułapek, dlatego łotrzyk będzie miał pełne ręce roboty. Niemniej to od ciebie zależy, czy możliwie jak najkrótszą drogą udasz sie na kolejny poziom Świątyni (9), czy postanowisz odkryć całą mapę i dobrać się do potężnych łupów (5, 6, 7, 8). Zdecydowanie polecam ten drugi wariant.

5 - skrzynia. W środku znajdziesz m.in. Pas Siły Lodowego Olbrzyma oraz zbroję Ochronę Giermka.

6 - skrzynia. W środku znajdziesz m.in. Zbroję ze skóry czerwonego smoka.

7 - skrzynia. W środku znajdziesz m.in. Kolczugę Szybkości.

8 - skrzynia. W środku znajdziesz m.in. Kumakawę.

9 - portale. Dzięki nim przedostaniesz się na drugi poziom Świątyni Wichrów.

Świątynia Wichrów, poziom 2

10 - punkty startowe.

Na tym poziomie Świątyni Wichrów czeka cię sporo walki, a twoimi przeciwnikami będą głównie mściwe duchy, ogniki oraz szkielety-pożeracze. Szczególnie uważaj na te ostatnie - potrafią dać się we znaki.

11 - Demon Macek. Ilekroć podejdziesz do centrum lokacji, za każdym razem wyłoni się tam olbrzymi potwór, który spowije środkowe korytarze tego poziomu ogniem. Nie będziesz mógł walczyć ze stworem, dlatego pozostanie ci uciekać przed jego atakami.

Istnieje jednak możliwość, aby na krótką chwilę odwrócić uwagi Demona. Dokonanie tego wymaga zbierania Udźców (13) i odkładania ich na zakrwawione ołtarze (12). Problem polega na tym, że potwór potrafi bardzo szybko wrócić do centralnej części lokacji, dlatego prawdopodobnie i tak nie umkniesz przed jego ogniem.

Jak sobie zatem poradzić? Najlepiej stosować artefakty chroniące przed ogniem jak np. znaleziona poziom niżej Zbroja ze skóry czerwonego smoka lub zaklęcia o podobnym działaniu. W rezultacie zminimalizują one obrażenia zadawane przez Demona Macek i pozwolą przechodzić centralną częścią mapy niemal bezboleśnie.

12 - zakrwawione ołtarze. Możesz na nich składać Udźce (13), by na krótką chwilę odwrócić uwagę Demona Macek (11). Kiedy zrobisz to po raz pierwszy, otrzymasz 250 PD.

13 - ołtarze. Na każdym z nich znajdziesz Udziec - rzecz o sporej wadze, za sprawą której możesz spróbować zmylik Demona Macek (11). Ponadto natkniesz się tam na losowe przedmioty, a niekiedy nawet na ciekawe artefakty takie jak Harfa Zauroczenia.

14 - cztery dźwignie. Musisz pociągnąć za każdą z nich, aby otworzyć przejścia do Komnaty Mythallarów (15).

15 - przejścia prowadzące do Komnaty Mythallarów. Aby skorzystać z któregokolwiek z nich, musisz wcześniej aktywować wszystkie cztery dźwginie (14).

UWAGA! Przed wkroczeniem na kolejny poziom Świątyni Wichrów, koniecznie zapisz grę!

Świątynia Wichrów, Komnata Mythallarów

15 - przejścia prowadzące z drugiego poziomu Świątyni Wichrów.

16 - Heurodis. Kiedy się do niej zbliżysz, otrzymasz 300 PD. Meduza oznajmi ci, że posiadła całą moc mythallaru, z powodzeniem wznosząc w powietrze ruiny miasta Undrentide. Przy okazji potworna istota utraciła swój petryfikujący wzrok i zamieniła się w lisza, co czyni z niej nie mniej groźnego przeciwnika. Heurodis pozostanie bowiem głucha na twoje potencjalne prośby i nie pozostawi złudzeń, że wasze spotkanie musi zakończyć się walką. Wykorzystaj dostępne zaklęcia i/lub misktury defensywne i... do broni!

Na początku walki meduza bedzie całkowicie niewrażliwa na wszelkie ataki. Jest to efekt ochrony, którą gwarantuje jej moc mythalu, zaklęta w złożony z kryształów pierścień okalający arenę finałowej potyczki. Nietrudno się domyślić, że dobranie się do Heurodis będzie wymagało zniszczenia mythalu... W który kryształ uderzyć? Otóż w ten, który akurat będzie podświetlony! Jeśli uda ci się to za pierwszym razem, otrzymasz 700 PD. Jesli nie... cóż, próbuj dalej, aż do skutku. W międzyczasie twój towarzysz podróży powinien odwracać uwagę meduzy od twoich poczynań. Jeśli możesz, postaraj się zapewnić mu wsparcie w postaci przywołańca - im będzie on silniejszy, tym lepiej.

Kiedy mythal zostanie zniszczony, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko zabić Heurodis. Postaraj się zrobić to szybko, zanim meduza uderzy swoimi najpotężniejszymi zaklęciami takimi jak Plugawy uwiąd czy Miażdżąca dłoń Bigby'ego. Gdy Heurodis zginie, twoja misja zkaończy się sukcesem.

Zniszczenie mythala sprawi, że Undrentide upadnie po raz drugi, by ponownie zniknąć pod piaskami Pustyni Anauroch. Na szczęście tobie i twojemu towarzyszowi uda się na czas opuścić tę śmiertelną pułapkę i, co więcej, zdjąć z siebie magiczną obrożę Ashtary. Gratulacje, właśnie ukończyłeś dodatek Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide!


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.