Undrentide

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Undrentide jest miejscem niebezpiecznym. Opuszczone od wieków ruiny stały się domem wielu insektów takich jak pająki i żuki. Wśród tych pierwszych uważaj szczególnie na monstrualne osobniki, których jad potrafi znacząco osłabić twoich bohaterów.

1 - obóz Asabi. To tutaj rozpoczniesz grę. Niejaki Ashtara założy ci niewolniczą obrożę, po czym rzuci czar usuwający efekty petryfikacji.

2 - Ashtara. To twój wybawca i zarazem... nowy pan. Asabi opowie ci co nieco o sobie oraz swojej rasie, o ruinach miastach Undrentide, a także o twojej niewolniczej roli. Otrzymasz od niego również pierwsze zadanie: usunięcie z ruin golemów zwanych Obrońcami. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji "Wątek główny".

Ashtara nie bez powodu tytułuje się "księciem kupców". Asabi posiada bardzo szeroki asortyment towarów, z których pozwoli ci skorzystać - oczywiście za odpowiednią cenę. W jego sklepie znajdziesz wiele ciekawych artefaktów, choć warto się nimi zainteresować jedynie na początku tego rozdziału. Z biegiem czasu pośród ruin Undrentide odnajdziesz bowiem znacznie potężniejsze przedmioty.

Wreszcie naprzeciwko Ashtary natkniesz się na swojego spetryfikowanego towarzysza podróży. Możesz go odczarować, ale oczywiście pod warunkiem, że posiadasz Maść przemiany kamienia w ciało. W przeciwnym wypadku zakup odpowiedni zwój od Ashtary.

Zanim opuścisz komnatę Asabi, rozejrzyj się po regałach. Na jednym z nich odnajdziesz księgę zatytułowaną Kabbernakila przewodnik po mythalach, który zapewni ci 300 PD i dostarczy sporą porcję wiedzy o tym starożytnym rodzaju magii.

3 - przejście łączące obóz Asabi ze wschodnią częścią Undrentide.

4 - Świątynia Wichrów. To właśnie tam będziesz musiał udać się w pogoni za Heurodis, jednak wcześniej powinieneś zaopatrzyć się w trzy Wichry. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji "Wątek główny".

Warto odnotować, że wśród krzewów porastających ściany świątyni możesz natknąć się na Gałąź Dawania - niezwykle cenny przedmiot dla każdego druida i łowcy.

5 - przejście łączące obóz Asabi ze wschodnią częścią Undrentide.

6 - przejście łączące obóz Asabi z północną częścią Undrentide.

7 - Kamienny Kamerdyner. Golem okaże się najbardziej zaawansowaną i najinteligentniejszą maszyną spośród tych, które nadal działają w Undrentide. Konstrukt może opowiedzieć ci co nieco o starożytnym mieście, dawnym życiu w nim oraz katastrofie, która spadła na latającą metropolię. Wypytaj go o Heurodis oraz mythallar, za co otrzymasz 200 PD, a także o Światynię Wichrów, za co możesz zgarnąć kolejne 300 PD - pod warunkiem, że nie zaczerpnąłeś tej wiedzy z księgi Kabbernakila przewodnik po mythalach (2). To jednak nie to jest najważniejsze. Kamerdyner może ci również opowiedzieć o swoim mistrzu, który posiadał pierścień pozwalający unieruchamiać Obrońców na czas konserwacji. Co więcej, golem pochował magiczny przedmiot razem ze swoim stwórcą. Oczywiście automaton nie życzyłby sobie, by ktokolwiek zakłócał spokój jego dawnego pana, dlatego nawet nie wspominaj o zamiarze okradzenia grobu... Warto to jednak rozważyć!

8 - zamknięte drzwi. Otworzysz je wytrychem lub kluczem, który posiada przy sobie Kamienny Kamerdyner (7). Sugeruję to pierwsze rozwiązanie. Pamiętaj tylko, że golem nie może przyłapać cię na kradzieży - inaczej ruszy do ataku!

W sarkofagu odnajdziesz Pierścień Twórcy Golemów. Zabierz go, za co otrzymasz 1000 PD, a następnie zamknij drzwi do komnaty, w której kamerdyner pochował Netherilczyka. Jeśli wszystko zrobisz sprawnie i po cichu, kamienny sługa niczego nie zauważy.

Od tego momentu Pierścień Twórcy Golemów powinien cały czas znajdować się na twoim palcu. Użycie jego mocy na dowolnym golemie sprawi, że ten straci większość PŻ i przestanie się poruszać. Unicestwienie konstrukta w tym stanie będzie banalnie proste.

9 - bramy wiodące do Wieży Krypt. Za samo odkrycie tego miejsca otrzymasz 500 PD.

10 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

W pobliżu natkniesz się również na szczątki, przy których znajdziesz cenną Lustrzaną tarczę.

11 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

W tym samym pomieszczeniu odnajdziesz kufer, a w nim m.in. Pawęż +2.

12 - przejście łączące północną i zachodnią część Undrentide.

13 i 14 - Obrońcy. Obu musisz zniszczyć w związku z misją Ashtary.

15 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

W tej samej komnacie natkniesz się na dwa kredensy, a w nich na Małą tarczę +3 i Zbroję półpłytową +2.

16 - wóz. Znajdziesz na nim m.in. Kolczugę +3.

17 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

18 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

19 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

Ponadto w pobliskiej skrzyni odnajdziesz m.in. cenną Lustrzaną zbroję.

20 - bramy wiodące do Wielkiej Biblioteki. Za samo odkrycie tego miejsca otrzymasz 500 PD.

21 - przejście łączące wschodnią i północną część Undrentide.

22 - przejście łączące obóz asabi i zachodnią część Undrentide.

23 - bramy wiodące do Wieży Mistyków. Za samo odkrycie tego miejsca otrzymasz 500 PD.

24 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

W jednej z szafek w tym samym pomieszczeniu odnajdziesz Zbroję skórzaną +3.

25 - Obrońca. Jeden z dziesięciu, których musisz zniszczyć dla Ashtary.

W kufrze znajdującym się w tym samym pomieszczeniu odkryjesz Buty Szybkości oraz Rapier Głównego Traktu.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.