Wątek główny

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

A zatem w końcu trafiłeś do ruin Undrentide! Wyprawę tę trudno byłoby jednak nazwać przyjemną, zważywszy kamienną minę - i nie tylko minę - głównego bohatera oraz jego towarzysza. Na szczęście twoje drogi skrzyżowały się z Ashtarą - "księciem kupców" asabi. Ten wprawdzie postanowił uczynić z ciebie niewolnika, ale dopiero po tym, jak przywrócił cię do życia. Gdy tylko odzyskasz pełnię sił, opuść swoją "komnatę" i udaj się na spotkanie z handlarzem.

Ashtara nie będzie owijał w bawełnę. Szybko okaże się, że jedyną rzeczą, jaka go interesuje, jest zysk uzyskany z artefaktów pogrzebanych w ruinach Undrentide. Sęk w tym, że na jego drodze stoją pewne trudności. Tymi trudnościami są prastare golemy, których ani kupiec, ani jego podwładni nie potrafią wyłączyć. W związku z powyższym Ashtara zleci to zadanie tobie. Oczywiście nie możesz liczyć na to, że w zamian zostanie ci zwrócona wolność. Kupiec okaże się jednak na tyle wspaniałomyślny, że pozwoli ci zachować cały dotychczasowy ekwipunek, a nawet skorzystać z oferty jego własnego mini-sklepu. Aby lepiej rozeznać się w sytuacji, warto poprosić przywódcę asabi, by opowiedział co nieco o sobie oraz swojej rasie, o ruinach miasta Undrentide, a także o twojej marnej pozycji.

Zanim wyruszysz na tę niebezpieczną misję, koniecznie odczaruj swojego towarzysza, który w formie kamiennego posągu będzie stał naprzeciwko Ashtary. Pomoże ci w tym znaleziona w ruinach na pustyni Anauroch Maść przemiany kamienia w ciało. Jeśli nie udało ci się jej zdobyć lub zużyłeś już całą, pozostanie ci jedynie odkupienie stosownego zwoju od swojego nowego "pana".

Zadanie dla niewolnika

Zadanie to jest podzielone na kilka mniejszych podzadań, jednak aby opis przejścia był spójny, zostały tutaj opisane pod tytułem pierwszego z nich. Jako się rzekło, Ashtara oczekuje, że zlikwidujesz dziesięciu Obrońców - potężnych golemów, które stanowią poważne zagrożenie dla plądrujących ruiny asabi. Sęk w tym, że konstrukty są naprawdę potężne, o czym być może miałeś już okazję przekonać się w poprzednich netherilskich ruinach... Na szczęście istnieje sprytny sposób, aby unieszkodliwić mocarnych strażników tego miejsca.

W tym celu udaj się do północnej części Undrentide. Przemknij bez walki między golemami, a następnie odszukaj Kamiennego Kamerdynera. Ów golem okaże się najbardziej zaawansowaną i najinteligentniejszą maszyną spośród tych, które pozostawili po sobie Netherilczycy. Jeśli zechcesz, konstrukt opowie ci co nieco o starożytnym Undrentide, dawnym życiu w nim oraz katastrofie, która spadła na latającą metropolię. Wypytaj go o Heurodis oraz mythallar, za co otrzymasz 200 PD, a także o Światynię Wichrów, za co możesz zgarnąć kolejne 300 PD. To jednak nie to jest najważniejsze. Kamerdyner może ci bowiem opowiedzieć o swoim mistrzu, który posiadał pierścień pozwalający unieruchamiać Obrońców na czas konserwacji. Co więcej, golem pochował magiczny przedmiot razem ze swoim stwórcą. Oczywiście twój rozmówca nie życzyłby sobie, by ktokolwiek zakłócał spokój jego dawnego pana, dlatego nawet nie wspominaj, że zamierzasz okraść grobowiec... Jest to jednak najrozsądniejsze rozwiązanie.

Sarkofag dawno zmarłego mistrza znajduje się w sali sąsiadującej z komnatą Kamiennego Kamerdynera. Drzwi otworzysz wytrychem lub kluczem, który posiada przy sobie wspomniany golem - jeśli nie posiadasz w drużynie dobrze wyszkolonego złodzieja, sugeruję to pierwsze rozwiązanie. Pamiętaj tylko, że golem nie może przyłapać cię na kradzieży - inaczej ruszy do ataku, a walka z nim do łatwych nie należy!

Kiedy dobierzesz się do sarkofagu, odnajdziesz w nim Pierścień Twórcy Golemów. Zabierz go, za co otrzymasz 1000 PD, a następnie zamknij drzwi do komnaty. Jeśli wszystko zrobisz sprawnie i po cichu, Kamienny Kamerdyner niczego nie zauważy.

Od tego momentu Pierścień Twórcy Golemów powinien cały czas znajdować się na twoim palcu. Użycie jego mocy na dowolnym golemie sprawi, że ten straci większość PŻ i przestanie się poruszać. Unicestwienie konstrukta w tym stanie będzie banalnie proste. Nie pozostanie ci zatem nic innego, jak tylko zwiedzić całe Undrentide i zlikwidować wszystkich Obrońców. Gdy tego dokonasz, wróć do Ashtary.

Książę kupców będzie na tyle zadowolony z rezultatów twoich działań, że pozwoli ci swobodnie poruszać się po całych ruinach. Łaskawiec, prawda? Nie zgodzi się za to na zdjęcie niewolniczych bransoletek, do których na razie będziesz musiał przywyknąć. Najważniejsze, że nie przeszkodzą ci one w twoim głównym zadaniu: powstrzymaniu Heurodis.

Trzy Wichry - starożytny rytuał

Jak tego dokonać? Przede wszystkim musisz dowiedzieć się, co stało się z meduzą. Wiedzę na ten temat możesz uzyskać od Kamiennego Kamerdynera w północnej części Undrentide. Starożytny sługa zdradzi, że Heurodis zabrała mythallar na szczyt Świątyni Wichrów. Co więcej, czarownica uruchomiła mechanizmy ochronne tego miejsca, które można wyłączyć jedynie poprzez prastary rytuał. Zdobycie tej informacji zapewni ci 200 PD.

O jaki rytuał chodzi? Z pomocą znów przyjdzie ci Kamienny Kamerdyner lub... księga Kabbernakila przewodnik po mythalach, którą znajdziesz na jednym z regałów komnaty Ashtary. W obu przypadkach dowiesz się, że aby usunąć magiczną barierę, która blokuje dostęp do Świątyni Wichrów, należy zdobyć trzy artefakty zwane Wichrami i umieścić je w arce położonej w Zewnętrznym Sanktuarium. Proste? Bynajmniej! Niemniej za zdobycie tej informacji otrzymasz 300 PD.

Gdzie szukać niezbędnych przedmiotów? Cóż, przed tobą długa droga:

  • Mądry Wicher - odnajdziesz go w Wielkiej Bibliotece. Czeka cię tam sporo walki, a na koniec będziesz musiał napisać pewną historię od nowa i... pokonać Wicher w bezpośredniej potyczce.
  • Mroczny Wicher - aby go zdobyć, będziesz musiał wspiąć się na szczyt Wieży Mistyków, walcząc z licznymi cieniami, a następnie zmierzyć z potężnym Liszem Cienia.
  • Martwy Wicher - udasz się po niego na sam szczyt Wieży Krypt, likwidując po drodze hordy nieumarłych, a następnie będziesz musiał pokonać sam Wicher.

Kiedy zdobędziesz wszystkie trzy artefakty, udaj się do Zewnętrznego Sanktuarium Świątyni Wichrów. Już za samo wejście tam otrzymasz 500 PD. Następnie umieść wspomniane przedmioty w pustej arce. Starożytny rytuał zostanie odprawiony z powodzeniem i bariera ochronna zniknie, a ty otrzymasz kolejne 500 PD i pełny dostęp do Świątyni Wichrów.

Heurodis - ostateczne starcie

Wewnątrz Świątyni będziesz musiał pokonać kolejne dwa poziomy pełne wrogów. W obecnej sytuacji odesłanie ich z powrotem do Dziewięciu Piekieł nie powinno stanowić wielkiego wyzwania. W końcu, gdy na drugim poziomie budowli odblokujesz wszystkie cztery dźwignie, uzyskasz dostęp do Komnaty Mythallarów. Zapisz grę, ponieważ już za chwilę czeka cię ostateczna konfrontacja z Heurodis!

Kiedy podejdziesz do meduzy, otrzymasz 300 PD. Czarownica oznajmi, że posiadła całą moc mythallaru, z powodzeniem wznosząc w powietrze ruiny miasta Undrentide. Przy okazji potworna istota utraciła swój petryfikujący wzrok, co byłoby dobrą wiadomością, gdyby nie fakt, że przy okazji zamieniła się w potężnego lisza... Heurodis pozostanie głucha na wszelkie prośby i groźby, nie pozostawiając złudzeń, że tylko jedno z was może wyjść z Komnaty Mythallarów żywe. W ten oto sposob rozpocznie się finałowa walka.

Na początku postaraj się maksymalnie wzmocnić członków swojej mini-drużyny czarami i/lub miksturami defensywnymi. Twoja przeciwniczka okaże się całkowicie niewrażliwa na wszelkie ataki, co jest efektem ochrony, którą gwarantuje jej moc starożytnego artefaktu. Ową moc zaklęto w złożony z kryształów pierścień okalający arenę walki, dlatego nietrudno domyślić się, że zanim dobierzesz się do Heurodis, będziesz musiał zniszczyć mythal. Tylko w który kryształ uderzyć? Otóż w ten, który akurat będzie podświetlony! Jeśli uda ci się zniszczyć mythal za pierwszym razem, otrzymasz 700 PD. Jeśli nie... cóż, próbuj dalej, aż do skutku. W międzyczasie twój towarzysz podróży powinien odwracać uwagę meduzy od twoich poczynań. Jeśli możesz, postaraj się zapewnić mu wsparcie w postaci przywołańca - im ten będzie silniejszy, tym lepiej.

Kiedy mythal zostanie zniszczony, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko zabić Heurodis. Postaraj się zrobić to szybko, zanim meduza uderzy swoimi najpotężniejszymi zaklęciami, wśród których znajdują się m.in. Plugawy uwiąd czy Miażdżąca dłoń Bigby'ego. Gdy Heurodis zginie, twoja misja zakończy się sukcesem.

Zniszczenie mythala sprawi, że Undrentide upadnie po raz drugi, by ponownie zniknąć pod piaskami Pustyni Anauroch. Na szczęście tobie i twojemu towarzyszowi uda się na czas opuścić tę śmiertelną pułapkę i, co ważne, pozbyć magicznych więzów Ashtary. Gratulacje, właśnie ukończyłeś dodatek Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.