Centrum Miasta

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Centrum miasta

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Centrum miasta

1 - Dom Sprawiedliwości. To tutaj będziesz wracał, by składać meldunki lady Aribeth. Spotkasz tam również Toma Szubienicznika, Fenthicka, Desthera i Oleffa. W świątyni znajduje się również teleport, do którego przeniesiesz się korzystając z Kamienia Przywołania.

2 - Bethany. Dziewczynka powie ci, że na Półwyspie bandyci wydostali się z więzienia i zabijają niewinnych ludzi. Rozmowa ta rozpocznie poboczną misję pt. Półwysep: Bunt w więzieniu.

3 - Nyatar. Jeśli grasz druidem, łowcą lub pomyślnie użyjesz perswazji, mężczyzna wyjawi ci, że zwierzęta w miejskim zoo niezwykle cierpią. Druid poprosi cię o uwolnienie ich - jeśli się zgodzisz, otrzymasz zadanie Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom.

4 - Skrytowieża. Budowla jest domem Eltoory Sarptyl - przywódczyni gildii Gwiaździstego Płaszcza. Jeśli grasz czarownikiem lub czarodziejem (w tym wypadku nie pojawi się opcja perswazji), możesz poprosić o przyjęcie do organizacji. To oczywiście będzie wymagało przejścia stosownej próby, co zaowocuje zadaniem pobocznym Skrytowieża: Członkostwo.

5 - kapłan Helma. Możesz go wypytać o różne sprawy związane z Neverwinter oraz kultem Helma, a także otrzymać błogosławieństwo.

6 - Oręż i zbroje u Złotego Rycerza. Wizytą w tym sklepie szczególnie zainteresowane będą postaci o profilu wojownika. Durga posiada całkiem niezły asortyment broni oraz pancerzy, jednakże jeśli szukasz czegoś naprawdę unikatowego, będziesz musiał pomyślnie użyć perswazji i tym samym zdobyć Kamień strażniczy, który pozwoli ci wejść do położonego w piwnicy warsztatu. Na miejscu urzęduje Marrok, niezwykle utalentowany kowal, który potrafi wykuwać naprawdę przydatne "zabawki". Otrzymasz od niego listę składników, jakich potrzebuje do wykonania konkretnych przedmiotów - zbieraj je i zanoś do krasnoluda, a ten wykona twoje zamówienie. Oczywiście za drobną opłatą.

7 - kurtyzana. Rozmowa z napotkaną kobietą jest szczególnie istotna, jeśli grasz postacią o dobrym usposobieniu. Jeśli zapłacisz jej kilka szt. złota, otrzymasz punkty dobrego charakteru. Jeżeli sięgniesz głębiej do kieszeni i wydasz na kobietę minimum 100 szt. złota, otrzymasz aż 7 pkt dobrego charakteru. Kto jednak powiedział, że sława przychodzi tanio?

8 - Księżycowa Maska. Pod tą tajemniczą nazwą skrywa się lokalny zamtuz prowadzony przez Ofalę Cheldarstorn. Jeśli grasz łotrzykiem lub pomyślnie użyjesz perswazji, kobieta zaproponuje ci typowo złodziejską robotę. Jeżeli przyjmiesz zlecenie, otrzymasz misję Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki.

Ofala zaproponuje ci również spotkanie z jedną ze swoich pracownic - Tamorą, Luce (w przypadku mężczyzn) lub Tanithem (w przypadku kobiet). Aby jednak uzyskać dostęp na piętro lokalu, gdzie przebywają kurtyzany, będziesz musiał zdobyć zaświadczenie o swoim stanie zdrowia. W tym celu udaj się do Oleffa, którego znajdziesz w apsydzie świątyni Tyra. Po uzyskaniu kwitu wróć do Ofali, która podaruje ci klucz na zaplecze. Spędzenie nocy z którymkolwiek z pracowników Księżycowej Maski opiera się na dość długim dialogu. Warto odnotować, że jeśli wybierzesz Tamorę, kobieta opowie ci o swoich problemach, co może zaowocować zadaniem pt. Księżycowa Maska: Problem Tamory.

W Księżycowej Masce spotkasz również niejakiego Gillesa. Jeśli przyjąłeś od Oleffa misję Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera, mężczyzna zaproponuje ci zapłacenie większych pieniędzy, jeżeli przyniesiesz wszystkie artefakty do niego. Przyjęcie oferty zapoczątkuje misję Księżycowa Maska: Nikczemna propozycja, odmowa pozwoli ci zastraszyć Gillesa i w ten sposób wydobyć od niego Gęsie pióro Jacoba - jeden z przedmiotów niezbędnych do ukończenia misji Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera.

9 - Targowisko Awanturników. Jak sama nazwa wskazuje, w miejscu tym rezydują najemnicy gotowi wyruszyć z tobą na poszukiwanie przygód - jeśli im zapłacisz, rzecz jasna. Wstępna opłata za dołączenie do ciebie to 200 szt. złota (150 przy pomyślnym użyciu perswazji), zaś do wyboru są:

Pamiętaj przy tym, że wybrany najemnik powinien uzupełniać twoją postać. Tworzenie duetu wojowników lub czarodziejów jest z punktu widzenia mechaniki gry bezcelowe.

Przed wyjściem porozmawiaj jeszcze z Graxxem. Możesz od niego kupić za 50 szt. złota Przepustkę do Klubu Pojedynków. Warto to zrobić, bowiem zainicjuje to misję Czarnystaw: Arena Pojedynków.

10 - zamek Never. Nie uzyskasz do niego dostępu w tym rozdziale.

11 - kupiec. Możesz u niego nabyć wiele magicznych przedmiotów, na które na początku gry z pewnością nie będzie cię stać. Warto za to zainteresować się tanimi mapami dzielnic Neverwinter, które znacznie ułatwią ci nawigację podczas ich eksploracji.

12 - brama prowadząca na Półwysep.

13 - brama prowadząca do doków.

14 - brama prowadząca do Ziemi Niczyjej.

15 - główna brama miasta. Pozostanie zamknięta do końca rozdziału.

16 - brama prowadząca do Żebraczego Gniazda.

Zadania poboczne

Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki

Zleceniodawca: Ofala, Księżycowa Maska (8)

Ofala to nie tylko właścicielka zamtuzu, ale również koneserka sztuki. Kobieta pragnęłaby zobaczyć w swojej kolekcji kilka dzieł, które obecnie znajdują się w "obcych" rękach. Oczywiście to ty jesteś osobą, którą mogłaby owe przedmioty dostarczyć. Chodzi mianowicie o:

  • Portret sir Reginalda Rumbuttoma III - znajdziesz go w posiadłości Rumbottoma w Czarnystawie.
  • Pozłacana urna - odnajdziesz ją w posiadłości Hodg'a w Czarnystawie.
  • Obsceniczna statuetka - otrzymasz ją od Androda, którego spotkasz w jego własnej posiadłości w dokach.

Gdy zdobędziesz już wszystkie dzieła sztuki, wróć do Ofali. Kobieta wynagrodzi cię 400 szt. złota oraz 125 PD za każdy przedmiot, a także 400 szt. złota, Buty Refleksu +3 oraz 250 PD za ukończenie misji. Na koniec możesz również poprzez perswazję wytargować Diament.

 

Księżycowa Maska: Nikczemna propozycja

Zleceniodawca: Gilles, Księżycowa Maska (8)

Gilles, jeden ze stałych bywalców Księżycowej Maski, podobnie jak Oleff poszukuje grobowca Haluetha Nevera. W związku z tym, jeśli przyjąłeś propozycję sędziego, Gilles zaproponuje ci przebicie jego oferty. Jeżeli zgodzisz się współpracować, będziesz musiał zdobyć te same przedmioty co w przypadku misji Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera, za wyjątkiem Gęsiego pióra Jacoba, które już znajduje się w posiadaniu kolekcjonera. Za każdy artefakt Gilles zapłaci ci 600 szt. złota oraz dodatkowe 600 szt., kiedy przyniesiesz ostatni z nich. Wówczas możesz skorzystać z perswazji, by dodatkowo wytargować Morgensztern +1.

 

Księżycowa Maska: Problem Tamory

Zleceniodawca: Tamora, Księżycowa Maska (8), zaplecze

Tamora jest jedną z kurtyzan pracujących w Księżycowej Masce (8). Kiedy już się umówisz na schadzkę (opcja dostępna jedynie dla mężczyzn), kobieta zwierzy ci się ze swojego problemu. Otóż niejaki Hoff od dłuższego czasu zastrasza kurtyzanę. Tamora chciałaby, abyś "przemówił" osiłkowi do rozsądku. Na znak, że przychodzisz od pracownicy Księżycowej Maski, otrzymasz Broszę Tamory.

Hoffa spotkasz w dokach. Możesz mu zagrozić lub go po prostu zabić, za co otrzymasz potem od Tamory 50 PD oraz 3 pkt dobrego charakteru. Jeśli wolisz postąpić nikczemnie, sprzedaj Hoffowi broszę - zgarniesz kilka szt. złota oraz 3 pkt złego charakteru.

 

Skrytowieża: Członkostwo

Zleceniodawca: Eltoora Sarptyl, Skrytowieża (4)

W Neverwinter swoją siedzibę ma m.in. gildia Gwiaździstego Płaszcza. Jeśli grasz czarownikiem lub czarodziejem, możesz zgłosić akces do tej organizacji. Jej przywódczyni, Eltoora Sarptyl (4) zgodzi się ciebie przyjąć, jednakże wcześniej będziesz musiał przejść odpowiednią próbę.

W związku z powyśzym zostaniesz wysłany na posyłki. Gildia posiada w mieście 4 inne wieże, od których została odcięta. Eltoora poprosi cię, abyś udał się do każdej z nich i przyniósł jej pewien rzadki przedmiot. Do każdego z laboratoriów otrzymasz rzecz jasna stosowny klucz. Lista miejsc, do których należy się udać, przedstawia się następująco:

  • Wieża na Półwyspie - pokonaj mefita ziemi i zabierz Rzadki gatunek gliny.
  • Wieża w Żebraczym Gnieździe - pokonaj mefita ognia i zabierz Drewno na rozpałkę.
  • Laboratorium w Czarnystawie - pokonaj mefita powietrza i zabierz Kłębek mgły
  • Laboratorium w dokach - pokonaj mefita wody i zabierz Flaszkę wody.

Przedmioty zwróć Eltoorze, a otrzymasz 300 PD. To bynajmniej nie wszystko. W ramach kolejnej i zarazem ostatniej próby, będziesz musiał wejść do innego wymiaru i pokonać jednego z automatonów. Czarodziejka otworzy portal, z którego od razu skorzystaj. Na miejscu przeszukaj skrzynie oraz inne pojemniki, w których znajdziesz rozmaite różdżki. Spiesz się, bowiem niedługo po twoim przybyciu przyjdzie ci stanąć twarzą w twarz z minogonem. Pokonaj potwora, a następnie tym samym portalem wróć do Skrytowieży. Eltoora oficjalnie przyjmie cię w szeregi gildii oraz podaruje jej symbol - Gwiaździsty Płaszcz. Otrzymasz również kolejne 300 PD.

 

Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom

Zleceniodawca: Nyatar, pod Wielkim Drzewem (3)

Nyatar, miejscowy druid, jest zaniepokojny stanem zwierząt przetrzymywanych w miejskim zoo. Jeśli grasz łowcą, druidem lub pomyślnie użyjesz perswazji, mężczyzna poprosi cię o uwolnienie ich. W tym celu otrzymasz Kopię klucza do zoo, zwój Przeniesienia przez rośliny oraz - jeśli nie grasz drudiem lub łowcą - Perfumowany fetysz.

Zoo znajduje się w dzielnicy Czarnystaw. Po dotarciu na miejsce wyrąb sobie drogę przez strażników oraz nadzorcę zoo i jego właściciela, Montgomery'ego "Sokole Oko" Weathersona. W sali należącej do nadzorcy znajdziesz dźwignię, która otworzy klatki ze zwierzętami. Następnie udaj się do gaju i przy drzewie użyj zwoju Przeniesienia przez rośliny. Wróć do zwierząt i powiedz każdemu z nich (lew, niedźwiedz, pantera, wilk), żeby udał się do portalu. Dla pewności wróć do gaju i sprawdź, czy zwierzęta skorzystały z przejścia - jeśli nie, ponownie nakaż im to uczynić. Kiedy to zrobią, udaj się do Nyatara. Druid nagrodzi cię 400 szt. złota i 200 PD, a pomyślne użycie perswazji pozwoli ci zdobyć jeszcze fragment Żelazodrzewa.

 

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.