Czarnystaw

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Czarnystaw

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Czarnystaw

Czarnystaw to jedyna dzielnica Neverwinter, której nie pochłonął chaos oraz inne tragedie. Ulice są patrolowane przez strażników i względnie spokojne. Co innego wewnątrz posiadłości miejscowych notabli, których możesz okraść, a nawet wyłudzić od nich pieniądze - licz się jednak z otrzymaniem pkt złego charakteru.

1 - bramy wiodąca na barykady, a dalej do Ziemi Niczyjej.

2 - Punkin. Dziewczynka opowie ci, że zza ściany domu, przed którym stoi, dochodzą dziwne odgłosy. Co więcej, jeśli użyjesz perswazji, Punkin zdradzi ci hasło otwierające tajemne przejście - "Halueth". Wejdź do środka, by zbadać sprawę.

Wewnątrz odnajdziesz ruchomą biblioteczkę, która pozwoli ci dostać się do piwnicy domu. Tam będziesz musiał zmierzyć się z kilkoma nieumarłymi - żadne wyzwanie. Następnie otwórz leżący przy drzwiach kufer i zapoznaj się z Notatką. To dość prosta zagadka, a jej rozwiązaniem jest włożenie do pojemnika Strzały ceremonialnej. Wówczas pobliskie drzwi odblokują się i będziesz mógł przejść do starego grobowca.

W środku zaatakuja cię 4 animowane miecze. To potężni przeciwnicy i na chwilę obecną możesz nie być w stanie ich pokonać. Jeśli tak faktycznie jest, spróbuj przekraść się do sarkofagu lub skorzystać z Mikstury niewidzialności. Przesuń płytę nagrobną i wydobądź z niej Zardzewiałą zbroję Haluetha. To kolejny artefakt, który przybliży cię do ukończenia misji Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera.

3 - karczma Pod Pustą Ławą. W środku spotkasz m.in. Thurina, kapitana miejscowej straży. Mężczyzna martwi się o strażnika, który ostatnio zaginął. Obiecaj mu pomóc w poszukiwaniach, a otrzymasz zadanie Czarnystaw: Na ratunek Samuelowi.

W karczmie warto porozmawiać również z Oberżystą - zwłaszcza, jeśli w trakcie wizyty na Targu Awanturników (centrum miasta) wykupiłeś Przepustkę do Klubu Pojedynków. Po okazaniu dokumentu karczmarz pozwoli ci wziąć udział w nielegalnym turnieju - szczegóły zostały opisane przy okazji zadania Czarnystaw: Arena Pojedynków.

4 - wiec. W pobliżu tego miejsca usłyszysz, jak niejaka Formosa nawołuje zgromadzonych ludzi do szturmu na magazyny najmożniejszego spośród mieszkańców Czarnystawu, czarodzieja Meldanena. Cel jest oczywiście szczytny, bowiem chodzi o udostępnienie zapasów żywności maga głodującym mieszkańcom Neverwinter. Jeśli chcesz pomóc, zaoferuj Formosie swe usługi, a otrzymasz misję Czarnystaw: Napięta sytuacja.

5 - posiadłość Rumbottoma. Miejsce to warto odwiedzić choćby z tego względu, że znajduje się w nim jedno z dzieł sztuki poszukiwanych przez Ofalę (zadanie Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki). Dokładny opis posiadłości znajdziesz poniżej.

6 - posiadłość Hodge'a. To kolejne miejsce, które skrywa w sobie jedno z dzieł sztuki poszukiwanych przez Ofalę (zadanie Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki). Dokładny opis posiadłości znajdziesz poniżej.

7 - laboratorium czarodzieja. Jeśli jesteś w trakcie wykonywania misji Skrytowieża: Członkostwo, będziesz mógł wejść środka. Rozpraw się z mefitem powietrza i zabierz Kłębek mgły. To wszystko.

8 - Milly. Kobieta jest sprzątaczką Meldanena. Jeśli pomyślnie użyjesz perswazji, dowiesz się, że w jej domu (10) znajduje się portal, który pozwala bezproblemowo przedostać się do posiadłości czarodzieja. Oczywiście niezbędny będzie klucz do portalu, ale zdobycie go od Milly nie powinno stanowić wyzwania.

9 - zoo. To właśnie tutaj musisz udać się w celu wykonania misji Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom. Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

10 - dom Milly. To właśnie tutaj znajduje się sekretny portal wiodący do posiadłości Meldanena, o którym wspomniała ci sprzątaczka (8).

11 - posiadłość Meldanena. Strzegącego wejścia Orreana możesz przekonać przy pomocy perswazji, by wpuścił cię do środka. Inne rozwiązania zakładają użycie siły lub teleportu w domu Milly (10). Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

12 - magazyn Meldanena. Po zdobyciu klucza od samego właściciela () możesz tutaj wrócić i ogołocić budynek. Nie znajdziesz jednak nic naprawdę cennego.

Posiadłość Rumbottoma

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Czarnystaw, posiadłość Rumbottoma

Jak zapewne się domyślasz, nie będziesz mile widziany w domu szlachcica. Jeżeli chcesz zwiedzić posiadłość, będziesz musiał stoczyć kilka walk ze strażnikami oraz ogarami.

5 - wyjście na ulice Czarnystawu.

13 - skarbiec z losowymi przedmiotami.

14 - kolejny skarbiec z losowymi przedmiotami.

15 - Thoms Rumbuttom. Pyszałkowaty szlachcic nie będzie wrogo nastawiony, dlatego możesz z nim chwilę porozmawiać. Na koniec przeszukaj jego komnatę, by zabrać losowy magiczny przedmiot oraz Portret sir Reginalda Rumbuttoma III, który jest niezbędny do ukończenia misji Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki.

Posiadłość Hodge'a

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Czarnystaw, posiadłość Hodge'a

Także i w tej rezydencji strażnicy będą do ciebie wrogo nastawieni. Spodziewaj się więc kilku raczej łatwych potyczek oraz nie mniej licznych pułapek.

6 - wyjście na ulice Czarnystawu.

16 - kucharz. Nie będzie dla ciebie zbyt miły, ale też nie zmusi cię do wyciągnięcia broni. Dowiesz się od niego, że właściciel domu wyjechał i zabrał wszystkie klucze, więc będziesz musiał samodzielnie otwierać zamki/wywarzać drzwi.

17 - kufer. W środku znajdziesz Pozłacaną urną, o której zdobycie prosiła cię Ofala (zadanie Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki). W kufrze natkniesz się również na interesującą Wiadomość od Hodge'a, z której wynika, że szlachcic spodziewał się wizyty "kogoś" od Ofali.

Zoo

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Czarnystaw, zoo

Jeśli wtargniesz do części przeznaczonej dla personelu (18), będziesz musiał walczyć z wieloma strażnikami. Uważaj również na pułapki.

9 - wyjście na ulice Czarnystawu.

18 - zamknięte drzwi. Otworzysz je kluczem, który wręczył ci Nyatar w momencie otrzymania misji Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom.

19 - myśliwi. Są znacznie twardszymi przeciwnikami, niż mógłbyś się spodziewać. Jeśli będziesz miał problemy z wygraniem tej walki, spróbuj ją podzielić "wyciągając" na korytarz kilku najbliższych wrogów.

20 - Montgomery "Sokole Oko" Weatherson. Mężczyzna jest właścicielem zoo i oczywiście nie spodoba mu się twoja obecność. Rozpraw się z nim, a z jego zwłok będziesz mógł zabrać Adamant oraz Długi łuk +1.

21 - Nadzorca zagród. Jest trochę silniejszym przeciwnikiem od szeregowego strażnika, lecz mimo wszystko powinieneś sobie z nim łatwo poradzić.

W tej samej sali znajdziesz dźwignię, która pozwoli ci otworzyć klatki i wyprowadzić zwierzęta do gaju (22).

22 - przejście do gaju. To właśnie tam musisz zaprowadzić (dosłownie) uwolnione zwierzęta, by ukończyć misję Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom.

Posiadłość Meldanena

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Czarnystaw, posiadłość Meldanena

11 - główne wejście do posiadłości. Jeśli z niego skorzystasz, zostaniesz zatrzymany przez Grommina. Możesz go jednak przekonać, że Meldanen pozwolił ci tu przebywać.

23 - sekretne wejście. To do tej komnaty przeteleportuje cię portal w domu Milly (10). Po dotarciu na miejscu ze stołu koniecznie zabierz Klucz do zachodniego skrzydła posiadłości Meldanena.

24 - złośliwy imp. Razem z kilkoma żukami mogą sprawić ci nieco problemów.

25 - magazyn. Znajdziesz w nim kilka kufrów z wartościowymi przedmiotami, jednakże będziesz potrzebował znaczącycb umiejętności złodziejskich, aby się do nich włamać.

26 - Dziennik Meldanena. Jego lektura pozwoli ci dowiedzieć się, że czarodziej schwytał poszukiwaną przez ciebie driadę i zamierza przeprowadzać na niej eksperymenty. Cel? Przygotowanie leku na Wyjącą Śmierć, by sprzedawać go z jak największym zyskiem.

27 - uczeń Meldanena. Wraz z kilkoma piekielnymi ogarami może stanowić dla ciebie pewne wyzwanie. Zostawi po sobie jednak wartościowy łup - Pierścień Wytrwałości +1.

28 - więzienie. W jednej z cel spotkasz Samuela, o którego odszukanie poprosił cię kapitan miejscowej straży. Uwolnij go, by zrobić znaczny postęp w zadaniu Czarnystaw: Na ratunek Samuelowi.

29 - alchemik. Zaskoczony twoim przybyciem mężczyzna rzuci się do ataku. Szybko go wyeliminuj, ponieważ posiada kilka mocnych, ofensywnych zaklęć.

30 - sala uczniów. Spotkasz tutaj wielu czeladników Meldanena oraz różnorakie mefity. Uporaj się w pierwszej kolejności z młodymi czarodziejami, a następnie zajmij się chochlikami. W nagrodę będziesz mógł spenetrować kilka kufrów.

31 - przejście wiodące do sanktuarium Meldanena.

Sanktuarium Meldanena

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 1 - Czarnystaw, sanktuarium Meldanena

Jesteś już blisko celu, jednakże czeka cię jeszcze kilka potyczek. Jeszcze bardziej uważaj na pułapki.

31 - schody wiodące na parter posiadłości.

32 - uczeń Meldanena. Tak jak wcześniej, tak i tym razem kluczem do wygrania walki jest szybkie przerywanie zaklęć wroga.

33 - driada. Gdy zaczniesz z nią rozmawiać, na miejscu zjawi się Meldanen (34).

34 - Meldanen. Czarodziej rzuci się do ataku nie wdając się w żadne rozmowy. Szybko przerywaj jego zaklęcia, inaczej będzie po walce. Kiedy Meldanen stanie na skraju śmierci, podda się. Właściciel posiadłości odgadnie, z czyjego polecenia przybyłeś, i zaproponuje ci zabicie Formosy. Możesz przyjąć propozycję i tym samym rozpocząć misję Czarnystaw: Zabicie Formosy lub wykończyć maga zgodnie z pierwotnym planem. Jeżeli zdecydujesz się pozbawić czarodzieja życia, przy jego zwłokach znajdziesz zarówno klucz, jak również Srebrny ząb Meldanena (zapewni ci dodatkową nagrodę w zadaniu Czarnystaw: Napięta sytuacja), Laskę Meldanena oraz 500 szt. złota.

Po walce będziesz mógł zakończyć sprawę driady. Jeśli ja wypuścisz, otrzymasz w zamian Lok włosów driady oraz 200 PD. Jeżeli jednak wolisz postąpić w sposób brutalny, możesz leśną istotę zwyczajnie zabić i zabrać kosmyk włosów z jej ciała. W tym przypadku otrzymasz również +7 pkt złego charakteru.

To bynajmniej nie koniec. Na stole w komnacie Meldanena znajdziesz cenną Smoczą krew, a w jednej z szafek Srebrny kielich Sehanine - przedmiot niezbędny do ukończenia zadania Opowieść Linu. Kiedy spenetrujesz resztę sanktuarium, będziesz mógł z "czystym sumieniem" opuścić posiadłość.

Zadania poboczne

Czarnystaw: Arena Pojedynków

Zleceniodawca: brak. Zadanie to otrzymasz kupując od Graxxa (Targowisko Awanturników w centrum miasta) Przepustkę do Klubu Pojedynków.

Nabycie od Graxxa Przepustki do Klubu Pojedynków za 50 szt. złota to stosunkowo niewielki wydatek, jeśli wziąć pod uwagę, ile możesz zyskać. Okazja nadarzy się, kiedy odwiedzisz karczmę Pod Pustą Ławą, pod którą odbywają się nielegalne pojedynki. To znakomita okazja do wzbogacenia się, więc jeśli jesteś zainteresowany, porozmawiaj z oberżystą, a następnie udaj się do piwnicy. Tam porozmawiaj z Kellisai, która wyjaśni ci reguły gry.

  • Pierwszą walkę stoczysz z krasnoludzkim wojownikiem Hrustem. Pokonanie go nie jest trudne - otrzymasz za to nagrodę w postaci 50 PD.
  • W drugiiej potyczce naprzeciw ciebie stanie mnich Fashi. Także i tym razem będzie łatwo, a po wygranym pojedynku na twoje konto wpłynie 50 PD.
  • Trzecia bitwa polega na pokonaniu pół-orka Agara oraz jego pumy. Pokonaj "parę" wojowników, by zdobyć kolejne 50 PD.
  • Czwartą i zarazem ostatnią potyczkę stoczysz z Klaudiuszem - obecnym czempionem. Jeszcze przed walką zdążysz usłyszeć, że aktualny mistrz nie gra fair, co potwierdzi również Kellisai. Jeśli będziesz odpowiednio przekonujący, tuż po wejściu na arenę organizatorka zawodów rzuci na każdego z was Rozproszenie magii. Choć zabieg ten nieco wyrówna szanse, to mimo wszystko Klaudiusz oraz jego dwie pantery są wymagającymi przeciwnikami. Nie szczędź na eliksirach ani na zaklęćiach defensywnych, a wyjdziesz z tej bitwy zwycięsko. W nagrodę otrzymasz 200 PD oraz... akt własności karczmy!

Przejęcie karczmy pozwoli ci co kilka dni odbierać z niej zyski - nie będą to duże kwoty, ale jednak.

 

Czarnystaw: Na ratunek Samuelowi

Zleceniodawca: Thurin, karczma Pod Pustą Ławą (3)

W karczmie Pod Pustą Ławą (3) spotkasz m.in. Thurina. Kapitan straży Czarnystawu opowie ci o strażniku, który niedawno zaginął. Obiecaj pomóc w poszukiwaniach, a otrzymasz niniejszą misję.

Samuela znajdziesz w celi na parterze posiadłości Meldanena (28). Uwolnij go, a przy najbliższej okazji pomów ponownie z Thurinem. W nagrodę otrzymasz 125 PD oraz 300 szt. złota (375, jeśli pomyślnie użyjesz perswazji).

 

Czarnystaw: Napięta sytuacja

Zleceniodawca: Formosa, przywódczyni wiecu (4)

Epidemia Wyjącej Śmierci wcale nie scaliła obywateli Neverwinter - wręcz przeciwnie, czego najlepszym przykładem jest zachowanie Meldanena. Czarodziej odmówił wydania głodującym obywatelom zapasów ze swojej prywatnej spiżarni, co doprowadziło do sporego poruszenia wśród najbiedniejszych. Formosa, nieformalna przywódczyni ludu, podczas wiecu (4) będzie nawoływać do szturmu na włości Meldanena. Jeśli zgłosisz się do niej jako ochotnik walczący o wolność naszą i waszą, kobieta poprosi cię o zdobycie klucza do magazynu czarodzieja, a najlepiej, zabicie przy okazji samego właściciela.

Aby wykonać to zadanie będziesz musiał najpierw dostać się do wnętrza posiadłości. Możesz przekonać strzegącego głównych wrót (11) Orreana, żeby cię wpuścił, wedrzeć się tam siłą, lub skorzystać z... tylnego wyjścia. W tym ostatnim przypadku porozmawiaj na temat posiadłości z Milly (8). Pomyślne użycie perswazji sprawi, że nie tylko dowiesz się o portalu prowadzącym do wnętrza rezydencji Meldanena, ale również otrzymasz do niego klucz.

Tak przygotowany udaj się do domu Milly (10) i skorzystaj z portalu. Wewnątrz posiadłości czarodzieja spotkasz wielu strażników, uczniów oraz pułapek, z którymi będziesz musiał sobie poradzić. W końcu dotrzesz do sanktuarium Meldanena, gdzie spotkasz właściciela włości (34). Atakuj szybko i nie pozwól mu wykorzystać jego zabójczego wachlarza zaklęć. Gdy mag będzie blisko śmierci, podda się i złoży ci intratną propozycję morderstwa Formosy. Jeśli ją przyjmiesz, otrzymasz misję Czarnystaw: Zabicie Formosy. Jeżeli ją odrzucisz, pozostanie ci dobicie maga i zebranie pozostawionych przez niego łupów, w tym Klucza do magazynu oraz Srebrnego zęba Meldanena.

Na koniec wróć do Formosy. W zamian za klucz otrzymasz Amulet Mądrości +1 (oraz 150 szt. złota przy pomyślnym użyciu perswazji), zaś za ząb czarodzieja kolejne 500 szt. złota.

 

Czarnystaw: Zabicie Formosy

Zleceniodawca: Meldanen, sanktuarium Meldanena (34)

Gdy dopadniesz Meldanena i walka będzie się już chylić ku końcowi, czarodziej złoży ci pewną propozycję. Otóż pragnie on śmierci Formosy, podżegaczki buntu, i za spełnienie tego pragnienia jest skłonny sporo zapłacić. Jeśli przystaniesz na tę oferę, otrzymasz niniejsze zadanie.

Formosę spotkasz oczywiście na placu (4). Zabij ją i wracaj do Meldanena. Czarodziej dotrzyma słowa i nagrodzi cię 500 szt. złota.

 

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.