Świątynia Tyra

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Sanatorium

Rozdział 1 rozpoczniesz w sanatorium Świątyni Tyra, w którym przebywają ciężko chore ofiary Wyjącej Śmierci. Fenthick zagadnie cię i przypomni o spotkaniu z lady Aribeth. Jednocześnie Desther wyrazi swoje niezadowolenie, że paladynka wybrała do spełnienia tak ważnej misji właśnie ciebie. Nie zważając na jego żale, przejdź do Domu Sprawiedliwości, gdzie będzie już czekać lady Aribeth.

Dom Sprawiedliwości

Lady Aribeth powie ci, że od dłuższego czasu obserwowała twoje postępy w akademii - wybór do tak ważnej dla całego miasta misji to nie przypadek. W trakcie tozmowy dowiesz się nieco więcej na temat stworzeń z Waterdeep, których odnalezienie i doprowadzenie do świątyni Tyra będzie twoim głównym zadaniem (więcej na ten temat w artykule pt. "wątek główny"). Po zaakceptowaniu misji otrzymasz 100 szt. złota, Kamień Przywołania oraz możliwość dokonywania zakupów u samej elfki, która posiada w swoim asortymencie wiele magicznych przedmiotów.

Do czego zaś służy Kamień Przywołania? Mechanizm jego działania wyjaśni ci Sergol. W największym skrócie, przedmiot ten umożliwi ci teleportację do świątyni Tyra z dowolnego miejsca w świecie gry. Dzięki temu będziesz mógł uciec z opresji, by wyleczyć rany i uzupełnić zapasy. Jednakże, jeśli zapragniesz potem powrócić do tego samego miejsca, będziesz musiał skorzystać z zarządzanego przez kapłana teleportu. Koszt jego jednorazowego użycia to 50 szt. złota.

W Domu Sprawiedliwości spotkasz również łotrzyka znanego jako Tom Szubienicznik. Niziołek jest jedynym dostępnym w grze złodziejem, więc jeśli potrzebujesz usług tego rodzaju, powinieneś go zwerbować do swojej mini-drużyny - Tom dołączy za 200 szt. złota (150, jeśli pomyślnie użyjesz perswazji). Nie jest to bynajmniej jedyny dostępny towarzysz - innych poznasz niedługo po opuszczeniu świątyni Tyra.

Po załatwieniu spraw w Domu Sprawiedliwości możesz ruszać na ulice Neverwinter. Wcześniej warto jednak zajrzeć do apsydy i porozmawiać z Oleffem.

Apsyda

Miejsce to jest siedzibą Wielebnego Sędziego Oleffa. Mężczyzna zajmuje się administrowaniem świątynią w czasie plagi, jak również poszukiwaniem pewnego cennego artefaktu... Jeśli grasz kapłanem, mnichem lub paladynem, Oleff od razu wyjawi ci szczegóły. W przeciwniym wypadku będziesz musiał go przekonać do tego stosując perswazję. W ostatecznym rozrachunku rozmowa prowadzi do nowego zadania pobocznego: Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera.

Oleff jest również osobą, która może wystawić ci zaświadczenie o odpowiednim stanie zdrowia. Będzie ono potrzebne, aby dostać się na piętro zamtuzu Księżycowa Maska w centrum miasta, jednak wcześniej musisz porozmawiać z jego właścicielką, Ofalą.

Zadania poboczne

Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera

Zleceniodawca: Oleff, Apsyda

Jeśli grasz paladynem, kapłanem, mnichem lub skutecznie użyjesz perswazji, Oleff przyzna się, że pracuje nad odnalezieniem grobowca założyciela Neverwinter, Haluetha Nevera. Zadanie to wydawało się karkołomne, jednakże ostatnio badaczom udało się znaleźć na Półwyspie dowody, które mogą doprowadzić sprawę do szczęśliwego zakończenia. Oleff wręczy ci specjalny Glejt i poleci udać się do wskazanej dzielnicy, by porozmawiać z Brileyem. To będzie twój pierwszy krok.

W gruncie rzeczy zadanie sprowadza się do odnalezienia 4 artefaktów i zaniesienia ich do Oleffa. Są to:

  • Gęsie pióro Jacoba - jest w posiadaniu Gillesa, stałego bywalca ulokowanej w centrum miasta Księżycowej Maski.
  • Prastare kroniki Haluetha Nevera - znajdziesz je w sarkofagu w krypcie położonej na Wielkim Cmentarzu w Żebraczym Gnieździe.
  • Zardzewiała zbroja Haluetha - znajdziesz ją w sarkofagu wewnątrz grobowca, który znajduje się pod domem Punkin w Czarnystawie. Miejsca pochówku strzegą 4 potężne animowane Miecze, dlatego miejsce to warto odwiedzić dopiero pod koniec rozdziału (lub zaopatrzyć się wcześniej w Miksturę niewidzialności).
  • Pradawny symbol Tyra - znajdziesz go w sarkofagu wewnątrz grobowca, który położony jest wśród akweduktów w dokach.

Za każdy artefakt otrzymasz od Oleffa 500 szt. złota, zaś twój charakter zwróci się w kierunku Dobra o 3 pkt (w sumie 2000 szt. złota i +12 pkt). Dodatkowo, kiedy przyniesiesz ostatni przedmiot, na twoje konto zostanie dopisane 200 PD, +3 pkt dobrego charakteru oraz Amulet Siły Woli +3. Wówczas możesz jeszcze spróbować przekonać sędziego, że otrzymana nagroda jest niewystarczająca. Jeśli skutecznie użyjesz perswazji, w twoim ekwipunku pojawi się jeszcze cenny Adamantowy kamień.

 

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.