Wschodni Trakt

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Wschodni Trakt

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt

1 - droga wiodąca do Port Llastu.

2 - prof. Jax. Mężczyzna okaże się archeologiem, który przybył w tę okolicę, by zbadać pobliskie ruiny i poszukać śladów tajemniczej Rasy Stwórców. Eksplorację przerwał jednak atak trolli. Jeśli zwchcesz pomóc badaczowi, otrzymasz zadanie Wschodni Trakt: Co czai się w podziemiach.

3 - baraki archeologów. W kwaterze zespołu badawczego spotkasz kilka interesujących postaci:

  • Revat - jego matka została schwytana przez trolle i uwięziona w jaskini. Jeśli obiecasz odszukać rodzicielkę, otrzymasz misję Wschodni Trakt: Matka prostaczka.
  • Lenton - to kolejny człowiek, który nie ma najlepszych wspomnień z jaskini. Trolle zabiły brata mężczyzny, dlatego ten pragnie się zemścić. Jeśli zdecydujesz się mu pomóc, otrzymasz zadanie Wschodni Trakt: Głowa trolla.
  • Delilah (na piętrze) - jest jedną z grupy więźniów, która niedawno uciekła zza krat w Waterdeep. Jeśli grasz mężczyzną, Delilah będzie próbowała cię uwieść; gdy pójdziesz z nią do łóżka, ubudzisz się bez ekwipunku, co nieco utrudni walkę. Najlepiej jednak nie wierzyć w urocze słówka kobiety i od razu zakończyć całą sprawę. Gdy to uczynisz i zabierzesz Ucho Delilah, wykonasz kolejny krok w stronę ukończenia misji Port Llast: Łowcy nagród.

4 - wejście do przestrzeni magazynowej w jaskiniach trolli. Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

5 - Geth. Chłopiec był jednym z uczestników polowania na Czarnego Wilka, który został zarażony likantropią. Pokonaj go, a następnie przekonaj do założenia Srebrnego amuletu. W ten sposób przybliżysz się do ukończenia zadania Port Llast: Łowcy wilkołaków.

6 - wejścia na pierwszy poziom jaskiń trolli. Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

7 - bezpośrednie przejście na drugi poziom jaskiń trolli. Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

8 - droga wiodąca na Południowy Trakt.

9 - droga wiodąca do Kniei Neverwinter.

10 - droga wiodąca na Północny Trakt.

Jaskinia trolli, przestrzeń magazynowa

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, jaskinia trolli, przestrzeń magazynowa

Jak łatwo się domyślić, w środku będziesz musiał zmierzyć się z kilkoma trollami. Nic szczególnie trudnego.

4 - wyjście na zewnątrz.

11 - Janis. Uratowanie kobiety z więzienia trolli jest związane z misją Wschodni Trakt: Matka prostaczka.

12 - przejście wiodące na pierwszy poziom jaskini trolli.

Jaskinia trolli, poziom 1

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, jaskinia trolli, poziom 1

Tę część jaskini zamieszkuje całkiem sporo trolli, dlatego bądź gotowy do stoczenia wielu walk.

6 - wyjścia na zewnątrz.

12 - przejście prowadzące do przestrzeni magazynowej w jaskini trolli.

13 - notatka. Jej lektura dostarczy ci interesującej informacji: otóż nawet trolle obawiają się "tego", co mieszka pod ich jaskinią... Czyzby prof. Jax miał rację?

14 - wódz trolli. Oczywiście w stosownej obstawie złożonej z kilku tradycyjnych trolli. Po rozprawieniu się z wrogami koniecznie zabierz Głowę trolla, która będzie dowodem w zadaniu o takim samym tytule.

15 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Dziennik Syntha La'neral. Nie zapomnij go zabrać, jeśli leży ci na sercu ukończenie misji Opowieść Linu.

16 - przejścia wiodące na drugi poziom jaskini trolli.

Jaskinia trolli, poziom 2

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, jaskinia trolli, poziom 2

Na tym poziomie, poza trollami, spotkasz również olbrzymie pająki i etterkapy. Na szczęście w twoim zasięgu pojawi się również więcej interesujacych łupów.

7 - wyjście na powierzchnię.

16 - przejścia prowadzące na pierwszy poziom jaskini trolli.

17 - skarbiec. Zanim go jednak ograbisz, przyjdzie ci pokonać szamana trolli i jego podwładnych.

18 - przejście wiodące na trzeci poziom jaskini trolli.

Jaskinia trolli, poziom 3

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, jaskinia trolli, poziom 3

Na trzecim poziomie bez niespodzianek, jeśli chodzi o wrogów. Znajdziesz za to znacznie cenniejsze, losowe łupy - uważaj jednak na pułapki, których jest tutaj stosunkowo dużo.

18 - przejście prowadzące na drugi poziom jaskini trolli.

19 - Darius. Więzień trolli najwyraźniej oszalał, jednakże mimo tego przekaże ci wiadomość, że poniżej znajdują się pieczary zamieszkiwane przez "coś" znacznie gorszego... Na koniec rozmowy możesz uwolnić Dariusa, choć nie łączy się to z żadnymi profitami.

20 - zejście na pierwszy poziom Ruin Stwórców.

Ruiny Stwórców, poziom 1

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, Ruiny Stwórców, poziom 1

Powoli zacznie robić się coraz niebezpieczniej. Spodziewaj się mniejszej ilości walk, za to z takimi przeciwnikami jak minogon czy różnorakie golemy. Znów uważaj na pułapki.

20 - przejście prowadzące na trzeci poziom jaskini trolli.

21 - skrzynia. W środku znajdziesz Ziarno Tęczowego Kwiatu, które jest niezbędne do ukończenia zadania Opowieść Boddyknocka.

22 - golem strażniczy. Żeby przejść dalej, musisz go pokonać lub wręczyć Sygnet Golema. Drugie rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej rekomendowane.

23 - kufer. W środku znajdziesz Sygnet Golema, który przyda ci się do ominięcia jednego ze strażników (23).

24 - przejście na drugi poziom Ruin Stwórców.

Ruiny Stwórców, poziom 2

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, Ruiny Stwórców, poziom 2

Znów będzie nieco trudniej. Oprócz napotkanych już przeciwników, spodziewaj się choćby trupiego golema. Przeszukuj dokładnie wszystkie pomieszczenia (łupy) i uważaj na pułapki.

24 - przejście prowadzące na pierwszy poziom Ruin Stwórców.

25 - golem strażniczy. Podobnie jak na poprzednim poziomie, możesz go pokonać lub wykonać jego polecenie, czyli podać odpowiednie hasło. Znajdziesz je na Zwoju Stworzycieli (26).

26 - Zwój Stworzycieli. Znajduje się na nim hasło, którego wymaga golem strażnik (25). Warto zaznaczyż, że gdy zabierzesz dokument z piedestału, stojące obok golemy z ciała ruszą do ataku.

27 - przejście na trzeci poziom Ruin Stwórców

Ruiny Stwórców, poziom 3

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Wschodni Trakt, Ruiny Stwórców, poziom 3

27 - przejście prowadzące na drugi poziom Ruin Stwórców.

28 - golem strażniczy. Tym razem jednak konstrukt nie będzie zbyt rozmowny i od razu zaatakuje. Pokonaj go, by przekonać się, że to nie rozwiąże sprawy pieczęci. Musisz i tak zdobyć klucz, który znajdziesz przy zwłokach złodzieja (29).

29 - zwłoki złodzieja. Znajdziesz przy nich Dziennik złodzieja, z którego dowiesz się kilku ciekawych informacji na temat ruin, a także Skradziony klucz pieczęci - niezbędny do przejścia przez wrota oznaczone liczbą 28.

30 - skarbiec. Jeśli zdołasz pokonać Pancerny horror oraz kilka minogonów, będziesz mógł zainkasować kilka potężnych, magicznych łupów. W kufrach znajdziesz również dwa Zwoje historyczne, z którysz dowiesz się trochę wiecej o tajemniczej rasie Stwórców.

31 - czarodzieje Stwórców. W tym miejscu po raz pierwszy zetkniesz się z jaszczuropodobną rasą. Naprzeciw ciebie stanie trzech całkiem niezłych magów, dlatego przed walką warto zabezpieczyć się przed obrażeniami płynącymi z wrażych zaklęć.

32 - czarownik stwórca. Tym razem zaatakuje cię pojedynczy przedstawiciel tajemniczej rasy, jednakże nieco silniejszy od poprzedników. Gdy zadasz mu krytyczne obrażenia, podda się i rozpocznie rozmowę. Dowiesz się z niej kim byli Stwórcy oraz dlaczego zniknęli z powierzchni Faerunu. W trakcie konwersacji czarownik nabierze sił i postanowi ponownie zaatakować. Dobij go i przeszukaj komnatę. Wśród cennych, niekiedy magicznych łupów, znajdziesz Pełną historię Ruin Stworzycieli. To właśnie tej księgi poszukuje prof. Jax. Zabierz ją więc ze sobą, a mocno przybliżysz się do ukończenia misji Wschodni Trakt: Co czai się w podziemiach.

Zadania poboczne

Wschodni Trakt: Co czai się w podziemiach

Zleceniodawca: prof. Jax (3)

Prof. Jax przybył wraz z ekspedycją w te strony, by zbadać zagadkę tajemniczej rasy Stwórców. Celem naukowca jest odnalezienie w pobliskich jaskiniach jakichkolwiek dowodów, które potwierdzałyby istnienie tych legendarnych istot. Niestety, badania został przerwane z powodu ataku trolli. Gdybyś jednak zechciał zejść na dół i poszukać jakichkolwiek dowodów, prof. Jax byłby dozgonnie wdzięczny. Tak też zrób.

Aby wykonać to zadanie, będziesz musiał pokonać trzy poziomy jaskini trolli oraz tyle samo pięter Ruin Stwórców. Wreszcie, na ostatnim poziomie, natkniesz się na Pełną historię Ruin Stworzycieli (32). To właśnie tej księgi poszukuje naukowiec.

Wróć do prof. Jaxa i oddaj opasłe tomiszcze w jego ręce. Za swój wysiłek otrzymasz 500 PD oraz 500 szt. złota, a jeśli skutecznie użyjesz perswazji, zyskasz dodatkowe 250 szt. złota.

Wschodni Trakt: Głowa trolla

Zleceniodawca: Lenton, baraki archeologów (3)

Lenton wyjawi ci, że podczas ataku trolle zabiły jego brata. Mężczyzna pragnie zemsty i jest gotowy sowicie zapłacić, jeśli przyniesiesz mu głowę wodza potworów.Nie sposób odmówić takiej propozycji.

Wódz trolli przebywa na pierwszym poziomie jaskini (14). Rozpraw się z nim oraz jego strażą przyboczną, a następnie zabierz Głowę trolla. Gdy powrócisz do baraków, oddaj łeb Lentonowi, a ten wypłaci ci za to makabryczne trofeum 200 PD oraz 300 szt. złota; możesz również odmówić przyjęcia złota i tym samym zyskać kilka punktów dobrego charakteru.

Wschodni Trakt: Matka prostaczka

Zleceniodawca: Revat, baraki archeologów (3)

W czasie ataku trolli matka Revata, Janis, została schwytana i uwięziona. Kobieta znała się na magii, więc prawdopodobnie nie dała się zabić, jednakże wątpliwe jest, by była w stanie samodzielnie wydostać się z jaskini. Obiecaj odszukać matkę Revata, a ten w zamian wręczy ci pierścień, dzięki któremu Janis rozpozna cię jako wysłannika syna.

Janis spotkasz w przestrzeni magazynowej (11). Zaklęcia faktycznie pozwoliły kobiecie przetrwać, i to w stanie nienaruszonym. Oczyść tę część jaskini, a następnie pokaż Janis Pierścień Revata. Kobieta wróci do baraków. Przy najbliższej okazji porozmawiaj z Revatem i odbierz 250 PD oraz 300 szt. złota (możesz dodatkowo wytargować 75 szt. złota lub odmówić nagrody w zamian za punkty dobrego charakteru).


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.